ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проєкту бюджету Новопільської сільської територіальної громади на 2025 рік
І. Загальні особливості формування показників бюджету на 2025 рік
Проєкт бюджету Новопільської сільської територіальної громади на 2025 рік сформовано відповідно до положень Конституції України, Бюджетного кодексу України, Податкового кодексу України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік», Бюджетної декларації на 2025-2027 роки, схваленої постановою Кабінету Міністрів України від 28.06.2024 № 75, основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2025–2027 роки, схвалених постановою Кабінету Міністрів України від 28.06.2024 № 780, місцевих цільових програм, а також інших законодавчих актів, бюджетних запитів, поданих головними розпорядниками коштів бюджету територіальної громади з урахуванням наявної бази оподаткування та джерел наповнення бюджету.
19 листопада, Верховна Рада України прийняла проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» у другому читанні та в цілому. Він спрямований на забезпечення комплексного підходу до підтримки пріоритетних сфер, розвитку критично важливих галузей та відновлення економіки в умовах війни. Проєкт бюджету на 2025 рік побудований на аналогічних засадах до бюджету 2024 року, з пріоритетами у забезпеченні оборони, безпеки та соціального захисту населення.
Передбачені суттєві зміни в частині справляння податків. Серед іншого – підвищення ставки військового збору з 1,5% до 5%, розширення його дії на фізичних осіб-підприємців, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, підвищення ставки податку на прибуток фінансових установ до 25% і підвищення ставки податку на прибуток банків за 2024 рік до 50%, запровадження авансових платежів для суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю нафтопродуктами, та ін.
Проєкт бюджету Новопільської сільської територіальної громади на 2025 рік розрахований із врахуванням спрямування на забезпечення нагальних потреб громади в період дії воєнного стану та протистояння можливим викликам.
Незважаючи на складну ситуацію внаслідок впливу зовнішніх факторів, які викликані переважно негативним впливом безпекових ризиків, економічна стабільність громади забезпечується діяльністю суб’єктів господарської діяльності, підприємствами житлово-комунального господарства, сільського господарства, торгівлі та сфери послуг, великого, малого та середнього бізнесу, які розташовані на території громади.
Подальший економічний розвиток Новопільської сільської територіальної громади значною мірою залежить від стану безпекового середовища в країні.
Незважаючи на адаптивність бізнесу та зусилля Уряду, що спрямовані на вирішення проблемних питань, пов’язаних з продовженням військових дій та спричинених ними негативними наслідками, ситуація в реальному секторі економіки громади залишатиметься складною.
Основні критерії, що матимуть найбільший вплив на бюджет Новопільської сільської ради та інші місцеві бюджети у 2025 році:
у 2025 році Новопільська сільська рада не буде отримувати додаткові бюджетні ресурси у вигляді базової дотації, бюджет громади не є дотаційним, індекс податкоспроможності Новопільської територіальної громади на 2025 рік становить 0,9608 (для розрахунку податкоспроможності Міністерством фінансів враховано показник чисельності населення громади на 01.01.2022 року – 16 312 осіб, кількість ВПО – 623 чоловіка, очікуваний розмір ПДФО до бюджету громади на 2024 рік – 70 337,8133 грн , ПДФО на 1 мешканця громади - 4153,40 грн; ПДФО на 1 мешканця України – 4 323,008816 грн );
у проєкті бюджету на 2025 рік не враховано надходження освітньої субвенції, в зв’язку з тим, що Кабінетом Міністрів України не здійснено розподіл освітньої субвенції між територіальними громадами;
У проєкті бюджету Новопільської сільської територіальної громади на 2025 рік визначено обсяг оборотного залишку коштів, що не перевищує граничного розміру у 2 відсотки планових видатків загального фонду, визначеного статтею 14 Бюджетного кодексу України і становить 100,0 тис.грн.
ІІ. Особливості формування дохідної частини бюджету Новопільської сільської територіальної громади на 2025 рік
Показники дохідної частини бюджету громади на 2025 рік розроблено на базі основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України та Новопільської сільської територіальної громади, які враховують дії правового режиму воєнного стану, та із застосуванням чинних норм бюджетного та податкового законодавства.
При прогнозуванні показників дохідної частини бюджету на 2025 рік враховано:
- очікувані макропоказники розвитку України на 2024 рік та прогнозні на 2025 рік;
- фактичне виконання дохідної частини бюджету за результатами 2021 – 2023 років та 10 місяців 2024 року;
- прогнозні надходження податків, зборів та неподаткових платежів;
-застосування нормативу зарахування податку на доходи фізичних осіб до місцевих бюджетів (64%) відповідно до норм Бюджетного кодексу України (без врахування податку на доходи фізичних осіб від грошового забезпечення військовослужбовців, поліцейських та осіб рядового і начальницького складу), Обсяг збереженого ресурсу становитиме 3109,9 тис. гривень;
- мінімальна заробітна плата в 2025 році у місячному розмірі залишається на рівні грудня 2024 року та становитиме – 8 000 грн;
- прожитковий мінімуму на одну особу для працездатних осіб залишається на рівні 2024 року в розрахунку на місяць – 3 028 грн;
- індекс споживчих цін у 2025 році в середньому до попереднього року – 109,7 відсотків, грудень до грудня попереднього року – 109,5 відсотків;
- періоди дії воєнного стану та ліквідації наслідків збройної агресії проти України.
Склад джерел доходів бюджету територіальної громади на 2025 рік визначено статтями 64 та 69-1 Бюджетного кодексу України.
Прогнозні показники дохідної частини Новопільської сільської територіальної громади на 2025 рік можуть змінитись з врахуванням соціально – політичної ситуації в країні та відповідно до показників державного бюджету України і обласного бюджету.
Показники надходжень бюджету Новопільської сільської територіальної громади на 2024-2025 роки (без урахування трансфертів) (тис.грн)
В проєкті бюджету на 2025 рік заплановано обсяг податкових надходжень у сумі 134 064,9 тис.грн, обсяг неподаткових надходжень у сумі 2 513,1 тис.грн.
Доходи загального фонду
Обсяг власних доходів загального фонду бюджету обраховано в сумі 130 600,0 тис.грн, що на 1,2 % (+ 1 621,0 тис.грн) більше порівняно з очікуваним виконанням сільського бюджету в поточному році.
До доходів загального фонду бюджету належать:
Податок на доходи фізичних осіб
Основним джерелом наповнення дохідної частини загального фонду сільського бюджету є податок та збір на доходи фізичних осіб (далі- ПДФО), питома вага якого в доходах загального фонду складає 59,9% - 78 200,0 тис.грн
Розрахунок обсягу надходжень податку на доходи фізичних осіб здійснено з урахуванням прогнозного обсягу фонду оплати праці, розміру середньої заробітної плати та діючих ставок оподаткування доходів фізичних осіб.
Фактори впливу на розмір надходжень податку на доходи фізичних осіб – поступове зростання ділової активності суб’єктів господарювання, виходячи з можливостей періоду дії військового стану та ліквідації наслідків збройної агресії проти України, змін в обліку статистичних показників заробітної плати штатних працівників, легалізація виплати заробітної плати.
Приріст надходжень ПДФО 2025 року становить 0,8 % або на 632,8 тис.грн більше до очікуваних надходжень 2024 року. Податок заплановано з незначним підвищенням, майже на рівні прогнозних надходжень 2024 року. Це пов'язано із закріпленням на рівні 2024 року прогнозного розміру мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки.
Незначне зростання надходжень податку на доходи фізичних осіб серед великих платників податків планується в першу чергу за рахунок зростання середньої заробітної плати працівників та інфляційних процесів. Питома вага надходження податку з доходів фізичних осіб від таких підприємств до бюджету Новопільської сільської ради складає майже 53,1%.
Щодо бюджетних установ Новопільської сільської ради, надходження податку на доходи фізичних осіб плануються на рівні 2024 року. Питома вага надходжень податку з доходів фізичних осіб від таких підприємств до бюджету Новопільської сільської ради складає майже 23,1%.
Податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності
Розрахунок прогнозу податку на прибуток підприємств на 2025 рік проведено з урахуванням пунктів 17 та 18 частини першої статті 64 Бюджетного кодексу України, з урахуванням чинних норм податкового законодавства, очікуваного декларування та надходжень у 2024 році й прогнозного фінансового результату підприємств до оподаткування на 2025 рік.
Надходження податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності в 2025 році плануються у сумі 185,0 тис.грн.
Порівняно із очікуваним показником на 2024 рік, даний податок збільшується на 18,2 тис. грн або на 10,9 відсотків, в зв’язку зі збільшенням обсягів отриманого доходу підприємствами житлово-комунальної сфери в 2024 році. В 2024 році очікуване надходження податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності складає 166,8 тис. гривень.
Рентна плата та плата за спеціальне використання лісових ресурсів
Показники рентної плата за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) до сільського бюджету на 2025 рік становлять 3,0 тис.грн, що майже на рівні очікуваних надходжень 2024 року.
Рентна плата за користування надрами місцевого значення
Розрахунок рентної плати за користування надрами місцевого значення здійснено із врахуванням очікуваних надходжень відповідної рентної плати у поточному та динаміки надходжень за попередні роки, а також тенденції видобутку корисних копалин та діючих ставок. Даний податок сплачує ЗАТ «Бластко» до місцевого бюджету сільської ради.
Відповідно до внесених змін до Бюджетного кодексу України починаючи з 2019 року за бюджетами місцевого самоврядування закріплено 5% рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення (крім рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату) за місцем видобутку відповідних корисних копалин. Підприємство ЗАТ «Бластко» спеціалізується по видобутку декоративного та будівельного каменю - на 2024 рік плануються надходження у сумі 9,0 тис.грн, що майже на рівні очікуваних надходжень 2024 року.
Акцизний податок
Починаючи з 2015 року акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів зараховується до місцевих бюджетів відповідно до пункту 16 Бюджетного кодексу України та підпункту 215.3.10 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України. Ставка податку становить 5 %.
З 1 вересня 2024 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо імплементації положень актів права Європейського Союзу щодо акцизного податку», де встановлені наступні ставки акцизного податку до 31 грудня 2024 року:
визначили термін «проміжні продукти» відповідно до Директиви № 92/83/ЄС від 19.10.1992 про гармонізацію структур акцизного збору на спирт та алкогольні напої (доповнили п. 14.1 ст. 14 ПК новим пп. 14.1.261);
збільшено розмір ставки акцизного податку для проміжних продуктів з 8,42 до 12,23 грн за 1 літр (на 3,81 гривні). Тобто на рівні розміру чинної ставки на вина ігристі та вина газовані, зброджені напої, вина (напої) ароматизовані ігристі (газовані) (зміни до пп. 215.3.1 ПК). Відповідно до пункту 1 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 3878 зміни стосовно збільшення розміру ставки акцизного податку для проміжних продуктів набирають чинності та починають діяти з 01.12.2024;
встановлено нові розміри ставок акцизного податку на пальне з огляду на їх мінімальний рівень, передбачений Директивою Ради 2003/96/ЄС від 27.10.2003 про реструктуризацію системи Співтовариства для оподаткування енергетичних продуктів та електроенергії.
пунктом 48 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» ПК встановлено графік щорічного збільшення ставок акцизного податку на пальне з 01.09.2024 по 31.12.2027 включно (протягом чотирьох років);
уточнено термін «загальна сума податкових зобов’язань з акцизного податку на сигарети» та розрахунок частки загальної суми податкових зобов’язань з акцизного податку у середньозваженій роздрібній ціні продажу сигарет (включаючи акцизний податок з роздрібної торгівлі підакцизними товарами);
уточнено термін «середньозважена роздрібна ціна продажу сигарет», а саме: зазначається середньозважена роздрібна ціна продажу сигарет – ціна, розрахована із суми загальної вартості всіх сигарет (з урахуванням усіх податків, у тому числі суми акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами), реалізованих виробниками на митній території України та ввезених імпортерами на митну територію України за період з 01 січня до 31 грудня включно звітного року, поділеної на суму загальної кількості реалізованих виробниками та ввезених імпортерами сигарет за той самий період, визначеної у деклараціях акцизного податку за січень — грудень звітного року, в розрахунку на 1000 штук.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 3878 зміни стосовно уточнення цих термінів набирають чинності та починають діяти з 1 січня 2025 року.
Прогнозні надходження акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів передбачають зарахування надходжень з алкогольних напоїв та тютюнових виробів до бюджету Новопільської сільської ради у 2025 році та визначено за даними органів Державної податкової служби з врахуванням прогнозних показників індексу споживчих цін, темпів реалізації оподатковуваних товарів на 2025 рік і становить 1 800,0 тис.грн, порівняно із очікуваними надходженнями на 2024 рік збільшуються на 40,8 тис.грн або на 2,3 відсотки.
Крім того, 13,44% акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального зараховуються до загального фонду бюджетів місцевого самоврядування.
Відповідно до пункту 161 частини першої статті 64 Бюджетного кодексу України 13,44% акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального зараховується до бюджетів місцевого самоврядування у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Прогнозні надходження по акцизному податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) (пального) обраховано у сумі 1 300,0 тис.грн. що на 53,5 тис.грн або на 4,3 відсотки більше порівняно з очікуваними надходженнями 2024 року.
Надходження акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (пальне) на 2025 рік обраховано у сумі 8 200,0 тис.грн. В порівнянні з очікуваними надходженнями 2024 року, акцизний податок зросте на 577,7 тис.грн або 7,5 відсотки.
На території Новопільської сільської ради знаходиться 4 АЗС, які здійснюють реалізацію пального: смт. Радушне (2 АЗС), с.Коломійцеве, с.Широке.
Динаміка надходження акцизного податку до сільського бюджету у 2023-2025 роках
Місцеві податки і збори
Питома вага надходжень по місцевим податкам і зборам до загального фонду бюджету становить 29,7 % - 38 892,9 тис.гривень.
Відповідно до статті 10 Податкового кодексу України до місцевих податків належать: податок на майно (який складається з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, транспортного податку, платі за землю); єдиний податок. Ставки місцевих податків і зборів та інші положення, що регламентують адміністрування податків та зборів, визначені рішенням Новопільської сільської ради від 01 липня 2021 року № 305-Х/VІІІ ( з урахуванням внесених змін).
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Розрахунок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2025 рік проведено у розрізі об’єктів житлової та комерційної нерухомості, фізичних та юридичних осіб, площі об’єктів за даними органів державної податкової служби. Базою оподаткування податком є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. Прогнозний розрахунок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, розраховано із врахуванням підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, який визначає порядок сплати такого податку в умовах воєнного стану.
Фізичні та юридичні особи сплачують податок за ставками, що визначені рішенням Новопільської сільської ради від 01 липня 2021 року № 305 «Про встановлення місцевих податків і зборів Новопільської сільської ради» VІІІ ( з урахуванням внесених змін). По Новопільській сільській раді відсоткова ставка становить від 0 до 5 відсотків.
Обсяг прогнозованих надходжень по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості заплановано у сумі 2 817,0 тис.грн, що на 2,4 % ( 67,3 тис.грн) більше очікуваних надходжень 2024 року.
Плата за землю
Плата за землю становить 7,2 % обсягу доходів загального фонду бюджету - 9500,0 тис гривень. Порівняно із очікуваними показниками на 2024 рік, що на 126,3 тис.грн або на 1,3 відсотки більше очікуваних надходжень плати за землю в 2024 році.
Прогнозні розрахунки надходжень плати за землю на 2025 рік здійснено виходячи з даних щодо кількості платників, загальної площі земельних ділянок, розміру нарахованого земельного податку, сум орендної плати за земельні ділянки відповідно до укладених договорів оренди з фізичними і юридичними особами, розміру ставок, динаміки надходжень до бюджету за попередні роки, з урахуванням визначених податковим законодавством пільг, а також з врахуванням індексації нормативно грошової оцінки земельних ділянок не сільськогосподарського призначення. Індексація нормативної грошової оцінки земель здійснюється відповідно до статті 289 Податкового кодексу України.
Єдиний податок
Питома вага надходжень єдиного податку у структурі загального фонду бюджету становить 20,3 %. Прогнозний обсяг надходжень єдиного податку на 2025 роки розраховано з урахуванням положень Податкового кодексу України та фактичних надходжень 2024 року і становить 26 528,9 тис.грн, що на 269,2 тис.грн більше очікуваних показників 2024 року, у тому числі:
єдиний податок з юридичних осіб – 1 178,9 тис.грн;
єдиний податок з фізичних осіб – 15 736,2 тис.грн;
єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків – 9346,9 тис.грн.
Рішенням Новопільської сільської ради від 01 липня 2021 року № 305-Х/VІІІ (з урахуванням внесених змін) «Про встановлення місцевих податків і зборів Новопільської сільської ради» встановлено такі: для першої групи платників єдиного податку 10% розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб ( інвалідів, які самостійно здійснюють підприємницьку діяльність – 5% розміру прожиткового мінімуму); для другої групи платників єдиного податку 20% розміру мінімальної заробітної плати (крім платників, які здійснюють перевезення дітей до місця навчання і додому шкільним автобусом з населених пунктів сільської ради – 2 % розміру мінімальної заробітної плати, платників, які оформили трудові відносини з 10 найманими працівниками – 10 % розміру мінімальної заробітної плати); для третьої групи платників єдиного податку 3% доходу – у разі сплати податку на додану вартість згідно з Податковим кодексом України, 5 % - у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.
Транспортний податок
Запровадження та справляння транспортного податку передбачено статтею 267 Податкового кодексу України. Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з законодавством власні легкові автомобілі: з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно), середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року (визначається Мінекономрозвитку за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального).
Перелік легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню транспортним податком щорічно розміщується на сайті Мінекономрозвитку. Ставка становить 25 000,0 грн на рік за кожен автомобіль.
Надходження транспортного податку обраховані в цілому у сумі 47,0 тис.грн, що майже на рівні очікуваних надходжень 2024 року. Розрахунок прогнозної суми транспортного податку проведено виходячи із наявної податкової бази за даними ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
Доходи спеціального фонду
Відповідно до статті 13 Бюджетного кодексу України щорічно у складі бюджету Новопільської сільської ради створюється спеціальний фонд.
Прогнозний обсяг надходжень спеціального фонду сільського бюджету на 2025 рік обраховано у сумі 5 978,0 тис.грн, у тому числі:
- екологічного податку у сумі 5 475,0 тис.грн;
- власні надходження бюджетних установ у сумі 503,0 тис.грн.
Екологічний податок
Згідно зі статтею 69-1 Бюджетного кодексу України до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належить 55% екологічного податку (крім екологічного податку, визначеного пунктом 161 частини другої статті 29 цього Кодексу), із них 25% зараховується до бюджету Новопільської сільської територіальної громади.
Справляння екологічного податку унормовано розділом VIII Податкового кодексу України. Цей податок включено до складу загальнодержавних податків і зборів, а згідно з пунктом 14.1.57 Податкового кодексу України екологічний податок визначено як загальнодержавний обов’язковий платіж, що справляється з фактичних обсягів викидів у атмосферне повітря, скидів у водні об’єкти забруднюючих речовин, розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах.
Під час формування показників екологічного податку на 2025 рік враховано відповідні норми податкового законодавства, зокрема стосовно щорічного поетапного підвищення ставки екологічного податку за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти згідно з Пунктом 37 підрозділу 5 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України.
Прогнозні надходження екологічного податку на 2025 рік розраховано виходячи з чинного законодавства, очікуваного виконання за 2024 рік, інформації щодо очікуваних надходжень у 2024 році, наданих Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській оласті (лист Головного управління ДПС у Дніпропетровській оласті від 16.07.2024 № 33168/5/04-36-19-02-09) і плануються у сумі 5 475,0 тис. грн, у тому числі:
- екологічний податок, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (за винятком викидів в атмосферне повітря двоокису вуглецю) – 125,0 тис. грн;
- надходження від скидів забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти – 4 100,0 тис. грн;
- надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини – 1 250,0 тис.грн.
Доходи екологічного податку напряму залежать від функціонування промислових підприємств, що здійснюють відрахування до бюджету платежів за скид забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти та розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах (КП «Кривбасводоканал», ПАТ «Арселор МітталСтілл» - найбільші платники податку). В порівнянні з відповідним періодом прогнозні надходження залишаються майже на рівні 2024 року.
Власні надходження бюджетних установ
Міжбюджетні трансферти
Обсяг міжбюджетних трансфертів, що надійдуть з державного та місцевих бюджетів до загального та спеціального фонду бюджету Новопільської сільської територіальної громади в 2025 році та повинні бути обов’язково враховані згідно із статтею 97 Бюджетного кодексу України, складає 46 023,849 тис.гривень.
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» передбачено освітню субвенцію з Державного бюджету України для бюджету Новопільської сільської ради в обсязі 31 436,0 тис. грн, яка спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.
Кабінет Міністрів України вніс зміни до формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами й затвердив розподіл на січень-серпень 2025 року (Постанова КМУ від 05.12.2024 року № 1394 «Деякі питання розподілу освітньої субвенції на 2025 рік»). Для розрахунку освітньої субвенції на січень-серпень 2025 року використано дані про кількість учнів усіх типів закладів загальної середньої освіти на 1 листопада 2024 року. Розподіл субвенції на вересень-грудень 2025 року буде проведено після запуску й оновлення даних щодо кількості учнів в Автоматизованому інформаційному комплексі освітнього менеджменту (АІКОМ) 2.0.
В проєкті бюджету на 2025 рік передбачено міжбюджетні трансферти, а саме:
- з обласного бюджету на пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи у сумі 5,142 тис.грн;
- за рахунок коштів іншої субвенції з бюджетів територіальних громад на співфінансування закладів КП «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради, Широківської філії КП «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради, КЗ «Центр надання соціальних послуг» Новопільської сільської ради у сумі 14 582,707 тис.грн, у т.ч.:
загального фонду – 12 736,007 тис. грн, з них в розрізі територіальних громад:
спеціального фонду – 1 846,7 тис. грн, з них в розрізі територіальних громад:
В проєкті бюджету на 2025 рік не враховані кошти субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами.
- комунальному закладу спеціалізованої мистецької освіти «Музична школа» Лозуватської сільської ради – 400,0 тис. грн;
- комунальному підприємству «Трудовий архів» Лозуватської сільської ради – 200,0 тис. гривень.
ІІ. Особливості формування видаткової частини бюджету Новопільської сільської територіальної громади на 2025 рік
Розрахунки обсягів видаткової частини бюджету Новопільської сільської територіальної громади на 2025 рік здійснено з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України, Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік», постанови Кабінету Міністрів України від 09.06.2021 № 590 «Про затвердження Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» (із змінами), інших нормативно-правових актів, потреби головних розпорядників коштів, відповідно до поданих ними бюджетних запитів, та реальні можливості бюджету.
Бюджетна система України продовжує функціонувати в умовах воєнного стану, нестабільної макроекономічної ситуації у зв’язку з тривалою агресією російської федерації проти України, що негативно впливає на всі сфери суспільного життя, зумовлюють нові виклики, зокрема в галузях освіти, охорони здоров’я, довкілля, житлово-комунального господарства, в області критичної інфраструктури, яка має визначальне значення для безперебійного забезпечення усіх сфер життєдіяльності громади, породжує непередбачувані проблеми в соціальному, макроекономічному та фінансовому середовищах, зокрема у сферах фіскального та бюджетного спрямування.
Значний вплив на поточну економічну ситуацію в громаді мають зовнішні та внутрішні умови економічного розвитку країни, зокрема постійна зміна перебігу подій на фронті в умовах воєнного часу та виникнення нових викликів та шоків для країни.
З метою мінімізації фіскальних ризиків, пов’язаних із змінами у макроекономічному середовищі, для розрахунку показників бюджету на 2025 рік використовувався макроекономічний прогноз, який передбачає обережні оцінки як щодо підсумків поточного року, так і темпів розвитку економіки у наступному році з врахуванням наявного рівня безпекових ризиків.
Основною метою спрямування коштів бюджету Новопільської сільської територіальної громади є забезпечення її розвитку в межах ресурсних можливостей бюджету, у тому числі обґрунтоване з урахуванням викликів, зумовлених воєнним станом, визначення напрямків їх спрямування на заходи відповідно до їх пріоритетності та актуальності, а також з урахуванням ефективності їх використання.
При плануванні видаткової частини бюджету громади на 2025 рік забезпечено збереження соціальної спрямованості для фінансування гарантованих державою конституційних та законодавчих норм, а також утримання соціально-культурної, житлово-комунальної інфраструктури громади у відповідності до місцевих регіональних програм.
В цілому видаткова частина бюджету Новопільської сільської територіальної громади на 2025 рік становить 182 601,849 тис.грн, в тому числі витрати загального фонду – 172 777,149 тис.грн, спеціального фонду – 9 824,7 тис.грн. Питома вага захищених статей бюджету складає 93,7 % від загального обсягу видатків загального фонду, в тому числі видатків на заробітну плату та енергоносії 88,0%.
Проєктом бюджету на 2025 рік відповідно до статті 55 Бюджетного кодексу України кошти в першочерговому порядку спрямовуються на захищенні статті видатків сільського бюджету у сумі 161 941,0 тис.грн, а саме на:
оплата праці працівників бюджетних установ – 97 869,4 тис.грн;
нарахування на заробітну плату – 22 058,4 тис.грн;
придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів – 683,4 тис.грн;
забезпечення продуктами харчування – 2 305,1 тис.грн;
оплата комунальних послуг та енергоносіїв – 32 179,7 тис.грн;
соціальне забезпечення – 6 156,1 тис.грн;
поточні трансферти місцевим бюджетам – 688,9 тис.гривень.
Незахищені та поточні видатки передбачені у мінімально необхідному обсязі з врахуванням індексу споживчих цін на 2025 рік. Потребу у цих видатках на 2025 рік розраховано, виходячи з режиму економії, об’єктивного вибору пріоритетів, ефективного та раціонального використання коштів.
Проєкт бюджету на 2025 рік складений відповідно до заходів та завдань, визначених у місцевих регіональних програмах. На реалізацію місцевих регіональних Програм з бюджету громади планується спрямувати кошти в сумі 56 166, 7 тис.гривень.
За рахунок власних надходжень громади видаткова частина бюджету Новопільської сільської територіальної громади на 2025 рік становить 136 578,0 тис.грн, в тому числі витрати загального фонду – 128 600,0 тис.грн, спеціального фонду – 7 978,0 тис.грн. Питома вага захищених статей бюджету складає 118 742,5 тис.грн, або 92,3 % від загального обсягу видатків загального фонду, в тому числі видатків на заробітну плату та енергоносії 85,1%.
Структура видатків загального фонду бюджету Новопільської сільської ТГ на 2025 рік (без урахування міжбюджетних трансфертів):
державне управління - 38 229,4 тис.грн;
освіта - 51 034,6 тис.грн;
охорона здоров`я – 10 200,0 тис.грн;
соціальний захист та соціальне забезпечення -16 215,8 тис.грн;
культура та мистецтво – 6 200,0 тис.грн;
фізична культура – 880,7 тис.грн;
житлово-комунальне господарство (благоустрій населених пунктів) – 3 284,5 тис.грн;
економічна діяльність (утримання доріг та дорожньої інфраструктури) – 1066,1 тис.грн;
інша діяльність (захист населення і територій від надзвичайних ситуацій
техногенного та природного характеру; членські внески Асоціації ОМС) – 200,0 тис.грн;
міжбюджетні трансферти – 688,9 тис.грн;
резервний фонд – 600,0 тис.гривень.
Загальний фонд бюджету планується з профіцитом у сумі 2 000 тис. грн, на обсяг коштів, що передається із загального фонду бюджету до спеціального фонду бюджету розвитку, а спеціальний фонд - з дефіцитом у сумі 2 000 тис. грн, джерелами покриття якого є кошти, що передаються із загального фонду бюджету до спеціального фонду бюджету розвитку.
Галузь «Державне управління»
Для забезпечення ефективного виконання повноважень покладених на орган місцевого самоврядування - Новопільську сільську раду та її структурних підрозділів, визначених Конституцією України та іншими нормативно-правовими актами, належне забезпечення принципів народовладдя, здійснення якісного контролю за використанням коштів запланованих на реалізацію заходів місцевих регіональних Програм, підвищення ефективності їх роботи в цілому, зміцнення матеріально-технічної бази, відповідного інформаційного забезпечення, удосконалення кваліфікації посадових осіб органів місцевого самоврядування, в проєкті бюджету на 2025 рік передбачені кошти у сумі 38 229,45 тис.грн.
До системи органів місцевої влади у Новопільській сільській територіальній громаді, через які здійснюється місцеве самоврядування та виконавча влада, і які утримуються з бюджету Новопільської сільської ради, відносяться :
апарат управління, структурні підрозділи та відділи Новопільської сільської ради;
фінансове управління Новопільської сільської ради;
відділ соціального захисту населення Новопільської сільської ради;
апарат управління освіти, культури, молоді та спорту Новопільської сільської ради.
Загальна чисельність органів місцевої влади з 01 січня 2025 року становитиме 90,0 шт.одиниць.
На кінець 2024 року штатна чисельність апарату управління Новопільської сільської ради складає 70 шт.одиниць.
З 01 січня 2025 року штатна чисельність апарату управління Новопільської сільської ради збільшується на 2,0 шт. од., у т.ч.:
- з метою забезпечення доступності та зручності сервісів, пов’язаних з процесами отримання житлово – комунальних послуг, житлових субсидій вводиться 1 шт. од. спеціаліста I категорії в сектор містобудування, архітектури, житлово – комунального господарства та цивільного захисту для впровадження цифрової інтегрованої інформаційно – аналітичної системи «Єдина платформа житлово – комунальних послуг»;
- з метою надання послуг суб’єктам звернення в сфері державної реєстрації бізнесу вводиться 1 шт. од. державного реєстратора у відділ «Центр надання адміністративних послуг».
По КПКВКМБ 0110150 «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад» видатки заплановані у сумі 29 644,7 тис.грн, у т.ч. по загальному фонду – 29 344,7 тис. грн, по спеціальному фонду – 300,0 тис. грн. Головним розпорядником коштів є Новопільська сільська рада.
Видатки заплановано на:
оплату комунальних послуг і енергоносіїв у сумі 2 268,1 тис. гривень. Обсяг видатків на оплату енергоносіїв і комунальних послуг обраховано виходячи із фактичного обсягу споживання у 2024 році, згідно діючих тарифів;
КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» у сумі 400,0 тис. грн (із них на матеріально-технічне оснащення у сумі 300,0 тис.грн, придбання нагородної атрибутики для нагородження званням «Почесний громадянин Новопільської сільської територіальної громади у сумі 100,0 тис.грн, тощо);
КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» у сумі 350,0 тис.грн (послуги зв’язку, інтернет, перезарядка вогнегасників, ремонт та технічне обслуговування комп’ютерної техніки, послуги програмного забезпечення, страхування та діагностика автомобілів, послуги з пожежної та охоронної сигналізації, тощо);
КЕКВ 2250 «Видатки на відрядження» заплановано у сумі 50,0 тис.грн (видатки на відрядження);
КЕКВ 2282 «Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку» заплановано у сумі 25,0 тис.грн (навчання та підвищення кваліфікації);
КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» заплановано у сумі 50,0 тис.грн (податки та збори, судовий збір).
Обсяг власних надходжень спеціального фонду на 2025 рік заплановано в сумі 300,0 тис.грн (плата за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (ККД 25010300)) по КЕКВ 2110 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» (на матеріально-технічне оснащення сільської ради).
По КПКВКМБ 3710160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» видатки заплановані на утримання фінансового управління у сумі 4 460,0 тис.гривень. Головним розпорядником коштів є Фінансове управління Новопільської сільської ради.
З 01.01.2025 зі структури фінансового управління виводиться 1 шт.од. провідного спеціаліста бюджетного відділу. Штатна чисельність управління становитиме 7 шт. од.
Видатки заплановано на:
По КПКВКМБ 0610160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» видатки заплановані на утримання апарату Управління освіти, культури, молоді та спорту Новопільської сільської ради у сумі 2 384,8 тис.гривень. Штатна чисельність складає 6 шт. од. Головним розпорядником коштів є Управління освіти, культури, молоді та спорту Новопільської сільської ради.
Видатки заплановано на:
По КПКВКМБ 0810160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» видатки заплановано на утримання Відділу соціального захисту населення Новопільської сільської ради у сумі 2 093,95 тис.гривень. Штатна чисельність з 01.01.2025 року становитиме 5 шт. од. Головним розпорядником коштів є Відділ соціального захисту населення Новопільської сільської ради.
Видатки заплановано на:
Галузь «Освіта»
Воєнний стан вніс значні корективи у всі сфери життя українців, зокрема й в освіту. Незважаючи на складні умови, освітній процес продовжується, демонструючи неймовірну стійкість та адаптивність.
Створюються умови задля забезпечення збільшення відсотка учнів у закладах освіти Новопільської сільської ради. Проводяться роботи з розширення місткості найпростіших укриттів. Заклади освіти Новопільської територіальної громади працюють у змішаному форматі.
Під час освітнього процесу проводиться постійний моніторинг стану безпеки, оцінка ефективності заходів та коригування планів, які допомагають підвищити безпеку учнів і забезпечити навчання за очною та змішаною формами навчання.
Створюються всі можливі безпечні умови для перебування здобувачів освіти та працівників у закладах освіти.
Під час складання видаткової частини проєкту бюджету по галузі «Освіта» на 2025 рік враховано потребу в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, проведення розрахунків за енергоносії і послуги зв’язку, які споживають бюджетні установи.
Враховані соціальні стандарти на 2025 рік:
– посадовий оклад працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 01.01.2025 – 3 195 гривень.
Індексація грошових доходів має здійснюватися в межах фонду оплати праці працівників бюджетної сфери на 2025 рік (Закон України від 03.07.1991№ 1282-ХІІ «Про індексацію грошових доходів населення»).
При плануванні проєкту бюджету на 2025 рік по галузі «Освіта» враховано видатки на утримання усіх закладів освіти, які розташовані на території Новопільської сільської територіальної громади.
В проєкті бюджету на 2025 рік на галузь «Освіта» передбачено кошти у сумі 51 234,5 тис.грн, в т.ч. по загальному фонду - 51 034,5 тис.грн, по спеціальному фонду (плата за послуги бюджетних установ) – 200,0 тис.грн. Питома вага видатків по галузі «Освіта» у загальному обсязі видатків (за рахунок коштів місцевого бюджету) на 2025 рік становить 39%.
На забезпечення виплати заробітної плати з нарахуваннями працівникам установ освіти заплановано кошти місцевого бюджету в сумі 32 690,8 тис.грн.
Розрахунок видатків на оплату праці працівників освіти здійснено з урахуванням виконання статті 57 Закону України «Про освіту», в частині виплати педагогічним працівникам надбавки за вислугу років, допомоги на оздоровлення, надання щорічної грошової винагороди за сумлінну працю педагогічним працівникам та надбавки за престижність праці в розмірах, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 2011 року № 373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої освіти, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування». Згідно з Постановою КМУ від 23.03.2011 року № 373 “Про встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування” з метою підвищення престижності праці педагогічних працівників, на 2025 рік враховано надбавку в розмірі 30% від посадового окладу керівникам, педагогічним працівникам початкової ланки (з 1-4 клас) та педагогічним працівникам середньої та старшої ланки (5-12 клас) закладів загальної освіти, 30% від посадового окладу керівникам дошкільних та позашкільних закладів та 5% від посадового окладу іншим педагогічним працівникам дошкільних та позашкільних закладів.
За розрахунками потреба в коштах на 2025 рік для виплати заробітної плати з нарахуваннями працівникам галузі «Освіта», забезпечена бюджетними призначеннями на обов’язкові виплати в повному обсязі.
На оплату комунальних послуг та енергоносіїв на 2025 рік видатки заплановані в сумі 14 147,1 тис.грн. В свою чергу, енергоносії в частині оплати за теплопостачання, до кінця бюджетного періоду, не забезпечені в повному обсязі, сума незабезпеченості складає 4 300,0 тис.грн.
На харчування в проєкті бюджету на 2025 рік передбачено кошти у сумі 1 714,3 тис.грн на виконання заходів Програми «Організація безкоштовного харчування у закладах загальної середньої та дошкільної освіти Новопільської сільської ради на 2024-2025 роки».
За рахунок коштів місцевого бюджету передбачається безкоштовне харчування у закладах загальної середньої та дошкільної освіти по наступним категоріям дітей:
№ з/п |
Категорія дітей |
Кількість дітей (особи) |
Вартість харчування на 1 дитину в день (грн) |
Кількість днів |
Загальна сума потреби на 2025 рік (грн) |
1 |
Учні 1-4 класів ЗЗСО |
194 |
23,00 |
172 |
784 320 |
2 |
Учні пільгових категорій у ЗЗСО |
210 |
21,00 |
172 |
778 160 |
3 |
Вихованці груп короткотривалого перебування у ЗДО |
105 |
20,00 |
72 |
151 786 |
Всього: |
509 |
у середньому 20,00 |
168 |
1 714 266 |
Незахищені та поточні видатки передбачені у мінімально необхідному обсязі з врахуванням індексу споживчих цін на 2025 рік. Загальний обсяг інших видатків передбачено у сумі 2 482,4 тис.грн.
Потребу у цих видатках на 2025 рік розраховано, виходячи з режиму економії, об’єктивного вибору пріоритетів, ефективного та раціонального використання коштів.
На утримання дітей 7 дошкільних закладів освіти Новопільської сільської територіальної громади за КПКВКМБ 0611010 «Надання дошкільної освіти» заплановані видатки в сумі 19 343,0 тис.грн, в т.ч. по загальному фонду – 19 243,0 тис.грн, по спеціальному фонду (плата за послуги бюджетних установ) – 100,0 тис.грн.
З них видатки на:
Для забезпечення охоплення загальною середньою освітою учнів 5 закладів загальної середньої освіти Новопільської сільської територіальної громади за КПКВКМБ 0611021 «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету» заплановані видатки в сумі 24 679,1 тис.грн, в т.ч. по загальному фонду – 24 579,1 тис.грн, по спеціальному фонду (плата за послуги бюджетних установ) – 100,0 тис.грн.
З них видатки на:
на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 809,9 тис.грн (канцтовари, папір, придбання запчастин для системи доочистки, запасні частини до шкільних автобусів, паливно-мастильні матеріали та дизпаливо для шкільних автобусів, на виконання заходів Комплексної програми оздоровлення та відпочинку дітей і молоді Новопільської сільської ради на 2025 – 2027 роки: поліпшення матеріально-технічної бази закладів освіти, на базі яких у літній період створюються пришкільні відпочинкові/оздоровчі табори з денним перебуванням (поточний ремонт, заміна обладнання, придбання будівельних матеріалів, придбання обладнання, модернізація харчоблоків, придбання техніки та інвентарю тощо)- 70,0 тис.грн, будівельні матеріали для спортивних майданчиків, які розташовані на території закладів загальної середньої освіти – 50,0 тис.грн, та ін.);
На організацію гурткової роботи та сприяння розвитку індивідуальної і колективної творчості закладом позашкільної освіти проводяться гурткові заняття в чотирьох закладах ЗЗСО: Новопільському ліцеї проводяться гуртки: авіамодельний, інформаційних технологій та WEB-дизайн, вокальний гурток, спортивне орієнтування; Радушненському ліцеї: гурток креативного рукоділля; Надеждівській гімназії: пішохідний туризм, театральний гурток; Красівському ліцеї: військово-патріотичний гурток «Джура».
Контингент вихованців складає - 120 осіб.
Освітня субвенція – це основне джерело заробітної плати педагогічних працівників у закладах загальної середньої освіти.
Кабінет Міністрів України вніс зміни до формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами та затвердив розподіл на січень – серпень 2025 року. (постанова «Деякі питання розподілу освітньої субвенції на 2025 рік» від 5 грудня 2024 року).
Розподіл субвенції на вересень–грудень 2025 року буде проведено після запуску й оновлення даних щодо кількості учнів в Автоматизованому інформаційному комплексі освітнього менеджменту (АІКОМ) 2.0.
Таким чином, по КПКВКМБ 0611031 «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок освітньої субвенції передбачено видатки на заробітну плату з нарахуваннями в сумі 31 436,0 тис.грн.
За бюджетною програмою КПКВКМБ 0611070 «Надання позашкільної освіти закладами позашкільної освіти, заходи із позашкільної роботи з дітьми» передбачено видатки в сумі 593,9 тис.грн.
З них видатки на:
На утримання централізованої бухгалтерії управління освіти, культури, молоді та спорту Новопільської сільської ради за бюджетною програмою КПКВКМБ 0611141 «Забезпечення діяльності інших закладів у сфері освіти» заплановані видатки в сумі 5 537,3 тис.грн. В цих видатках враховано утримання 12 штатних одиниць по централізований бухгалтерії та 8,5 штатних одиниць по господарській групі управління освіти, культури, молоді та спорту сільської ради.
З них видатки на:
На надання одноразової допомоги дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, після досягнення 18-річного віку за бюджетною програмою КПКВКМБ 0611142 «Інші програми та заходи у сфері освіти» заплановані видатки в сумі 19,9 тис.грн, у тому числі відповідно до заходів Програми соціального захисту населення Новопільської сільської ради на 2022-2025 роки ( з урахуванням внесених змін):
На сприяння професійному розвитку педагогічних працівників, забезпечення їхньої психологічної підтримки та консультування із широкого кола питань, пов’язаних з освітнім процесом за бюджетною програмою КПКВКМБ 0611160 «Забезпечення діяльності центрів професійного розвитку педагогічних працівників» заплановані видатки в сумі 1 061,4 тис.грн.
З них видатки на:
Галузь «Культура і мистецтво»
З метою збереження культурного надбання та духовного потенціалу української нації, відтворення та примноження духовних і культурних здобутків, розвиток культурно-мистецького потенціалу, здійснення комплексу заходів, спрямованих на розвиток культурних цінностей громади, у проєкті бюджету на 2025 рік на фінансування галузі «Культура і мистецтво» заплановано кошти у сумі 6 200,0 тис.грн. Питома вага запланованих видатків по галузі “Культура та мистецтво” у загальному обсязі видатків на 2025 рік становить 4,7 %.
На території Новопільської сільської територіальної громади діють такі заклади культури:
КЗ “Центр культури, дозвілля, молоді та спорту “Арт-палітра” (штатна чисельність 3 шт.од), в структуру якого входить:
7 філій-бібліотек (штатна чисельність 6,5 шт.од);
7 філій-будинків культури (штатна чисельність 23 шт.од).
Видатки заплановано на:
За бюджетною програмою по КПКВКМБ 0614060 «Забезпечення діяльності палаців i будинків культури, клубів, центрів дозвілля та iнших клубних закладів» заплановані видатки в сумі 5 853,0 тис.грн, в т. ч. по загальному фонду - 5 850,0 тис.грн, по спеціальному фонду (інші джерела власних надходжень - плата за оренду майна бюджетних установ) – 3,0 тис.грн.
З них видатки на:
заробітну плату з нарахуваннями – 4 654,2 тис.грн;
оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 789,6 тис.грн;
придбання предметів, матеріалів та обладнання – 250,0 тис.грн (канцтовари, папір,господарські товари, придбання комп’ютерного обладнання та периферії);
оплату інших послуг (крім комунальних) – 156,2 тис.грн (інтернет, перезарядка вогнегасників, обслуговування оргтехніки, поточні ремонти).
Для забезпечення проведення культурно-мистецьких заходів та збереження пам’яток культурної спадщини, які розташовані на території Новопільської сільської ради, забезпечення додержання конституційних гарантій щодо всебічного розвитку та функціонування української мови як державної в галузі культура за бюджетною програмою КПКВКМБ 0614082 «Інші заходи в галузі культури і мистецтва» заплановано видатки в сумі 350,0 тис.грн, у тому числі на виконання заходів місцевих Програм:
«Програма розвитку культури та бібліотечної справи у Новопільській сільській раді на 2025 -2027 роки» – 274,0 тис.грн (основні культурно-мистецькі заходи та проведення заходів в рамках соціально-освітнього проєкту для ветеранів Титани UA);
«Програма з охорони та збереження об’єктів культурної спадщини на території Новопільської сільської ради на 2024-2028 роки» - 30,0 тис.грн (замовлення науково-облікової, науково-проєктної документації на об’єкти культурної спадщини (комплексне дослідження, фіксація,визначення антропологічної, археологічної, естетичної, етнографічної, історичної, мистецької, наукової чи художньої цінності, встановлення предмету охорони. Виготовлення паспорту з топографічними даними, облікової картки, акту технічного стану);
«Програма забезпечення всебічного розвитку і функціонування української мови як державної в галузі «Культура» на 2023-2025 роки в Новопільській сільській раді» - 46,0 тис.грн (створення умов для популяризації української мови засобами сучасного мистецтва через роботу фольклорних ансамблів: оплата участі 5 народних (зразкового) колективів у міжнародних, Всеукраїнських, обласних фестивалях та конкурсах; проведення заходів щодо популяризації ювілейних дат видатних українських письменників, митців, мовознавців (Тараса Шевченка, Івана Франка, Лесі Українки та інших видатних діячів української мови та літератури; проведення циклу літературних акцій до дня рідної мови та дня української писемності та мови «Рідна мова – національна ознака культури». Придбання книг: «Словник міжчастиномовних омонімів сучасної української мови», 7 шт; «Гарна мова – одним словом. Словник вишуканої української мови» 7 шт; «Слова, що нас збагачують. Словник вишуканої української мови» 7 шт; «Немоскалька. Як не калькувати з ворожої одним словом?» 7 шт.; популяризація пісенної української творчості через проведення творчих звітів художніх колективів громади, огляди-конкурси художньої самодіяльності: організація та проведення загально громадського фестивалю народної пісні та народних ремесел «Шкварки»;придбання кубків (1,2,3 місця);придбання букетів квітів;придбання іншої святкової атрибутики (по сценарію) та ін.заходи).
Окрім того, КЗ “Центр культури, дозвілля, молоді та спорту “Арт-палітра” розроблено «Програму розвитку туризму у Новопільській сільській раді на 2023-2025 роки». Дана Програма не передбачає фінансування видатків на 2025 рік.
Галузь «Фізична культура і спорт»
Пріоритетним напрямком фінансування даної галузі є збереження дитячо-юнацького спорту, забезпечення фізкультурно-оздоровчої діяльності, сприяння розвитку дитячо-юнацьких спортивних закладів та підтримки занять спортом усіх категорій населення.
За рахунок коштів бюджету Новопільської сільської ради фінансується КЗ “Дитячо-юнацька спортивна школа “Юність” зі штатною чисельністю 5 шт.од.
Видатки на фінансування галузі «Фізична культура і спорт» на 2025 рік заплановані в сумі 880,6 тис.гривень.
За бюджетною програмою КПКВКМБ 0615031 «Утримання та навчально-тренувальна робота комунальних дитячо-юнацьких спортивних шкіл» у сумі 760,6 тис.гривень.
З них видатки на:
заробітну плату з нарахуваннями – 724,2 тис.грн;
оплату комунальних послуг та енергоносії –16,4 тис.грн;
придбання предметів, матеріалів та обладнання - 20,0 тис.грн (канцтовари, папір та інше);
оплату інших послуг (крім комунальних) – 1 грн (оренда приміщення).
Обсяг асигнувань на оплату праці обраховано, виходячи з прогнозованої чисельності працівників установи згідно зі штатним розписом. У фонді оплати праці обов’язкові виплати враховані в повному обсязі (посадовий оклад, вислуга років, матеріальна допомога на оздоровлення).
Питома вага запланованих видатків по галузі “Фізична культура і спорт” у загальному обсязі видатків на 2025 рік становить 0,7 %.
Для забезпечення участі спортсменів у районних, обласних, державних і міжнародних змаганнях з олімпійських та не олімпійських видів спорту, спортивно-масових змаганнях, поліпшення розвитку спортивної інфраструктури сільської ради за бюджетною програмою КПКВКМБ 0615011 «Проведення навчально-тренувальних зборів і змагань з олімпійських видів спорту», передбачено видатки на виконання заходів Програми розвитку фізичної культури і спорту в Новопільській сільській раді на 2022-2025 рік у сумі 120,0 тис.грн.
З них видатки на:
придбання предметів, матеріалів та обладнання – 30,0 тис.грн (спортивний інвентарь, нагороди, кубки);
оплату інших послуг (крім комунальних) – 90,0 тис.грн (підвіз учасників до місць проведення спортивних змагань, тренувань та зборів і в зворотному напрямку з метою забезпечення участі; підвіз учасників до місць проведення спортивних змагань, тренувань та зборів і в зворотному напрямку з метою забезпечення участі у змаганнях Чемпіонату ГО ДТО ВФСТ «Колос» серед збірних команд сільських , селищних та міських територіальних громад (спортсменів та молоді сільської ради) за програмою щорічних обласних сільських спортивних ігор Дніпропетровщини).
Галузь «Охорона здоров’я»
Галузь «Охорона здоров’я» є одним із пріоритетних напрямків забезпечення добробуту населення громади, шляхом надання якісних та доступних медичних послуг.
В Новопільській сільській територіальній громаді існує діюча мережа медичних закладів, які надають медичні послуги мешканцям Новопільської сільської ради та іншим територіальним громадам на умовах співфінансування видатків:
Витрати комунальних підприємств закладів охорони здоров’я Новопільської сільської територіальної громади, які забезпечують медичне обслуговування мешканців Новопільської сільської територіальної громади та інших територіальних громад Криворізького району оплачуються НСЗУ тільки в частині надання медичної послуги згідно специфікації. Об’єм та перелік таких медичних послуг недостатньо забезпечує потребу у доступності та якості надання медичної допомоги населенню та медичного обслуговування мешканців Новопільської сільської територіальної громади та інших територіальних громад Криворізького району.
Всі інші витрати потребують додаткового фінансування за окремими програмами за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів (на умовах співфінансування) та інших джерел, не заборонених законодавством.
Бюджетним Кодексом України та Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» передбачено здійснення фінансової підтримки комунальних закладів охорони здоров’я для співфінансування оплати медичних послуг, що надаються в рамках Програми державних гарантій медичного обслуговування населення, для покриття вартості комунальних послуг та енергоносіїв, розвитку та їх підтримки, здійснення надання населенню медичних послуг понад обсяг, передбачений програмою державних гарантій медичного обслуговування населення.
КП «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради є об’єктом спільного користування та фінансується на умовах договорів про передачу коштів субвенцій у вигляді міжбюджетних трансфертів та договору про співробітництво територіальних громад: Глеюватської, Лозуватської, Широківської, Карпівської, Новолатівської та Гречаноподівської сільської ради. В проєкті бюджету на 2025 рік на галузь «Охорона здоров’я» передбачені кошти у сумі 23 930,4 тис.грн, з них :
Питома вага запланованих видатків по галузі “Охорона здоров’я” у загальній структурі видатків на 2025 рік становить 13,1%.
З місцевого бюджету Новопільської сільської територіальної громади на фінансування галузі «Охорона здоров’я» у 2025 році заплановано кошти у сумі 10 200 тис. грн відповідно до заходів Програми фінансової підтримки закладів охорони здоров’я та надання медичних послуг понад обсяг, передбачений програмою державних гарантій медичного обслуговування населення на 2024 – 2025 роки (з урахуванням внесених змін), далі - Програма, затверджена рішенням сесії Новопільської сільської ради від 15.12.2023 №2165-XXXIII/VIII.
За рахунок власних надходжень Новопільської сільської територіальної громади на фінансування заходів Програми по КПКВКМБ 0112010 « Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню» заплановано кошти у сумі 4 200,0 тис. грн , що становить 41,5 % від загального обсягу потреби на 2025 рік (10 129,2 тис.грн).
З них видатки на:
За рахунок коштів інших місцевих бюджетів на фінансування заходів Програми
по КПКВКМБ 0112010 «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню» передбачені кошти по загальному фонду бюджету у сумі 11 883,687 тис. грн, у т.ч.:
- за рахунок коштів субвенції з Глеюватської сільської ТГ - 2 964,6 тис.грн (видатки на фінансування КП «Криворізька районна центральна лікарня» Новопільської сільської ради):
- за рахунок коштів субвенції з Лозуватської сільської ТГ – 500,0 тис.грн (видатки на фінансування КП «Криворізька районна центральна лікарня» Новопільської сільської ради):
- за рахунок коштів субвенції з Гречаноподівської сільської ТГ – 3 278,0 тис.грн (видатки на фінансування Широківської філії КП «Криворізька районна центральна лікарня» Новопільської сільської ради):
За рахунок коштів інших місцевих бюджетів на фінансування заходів Програми
по КПКВКМБ 0112010 «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню» по спеціальному фонду бюджету передбачені кошти у сумі 1 846,7 тис. грн на придбання медичного обладнання довгострокового використання для модернізації клініко -діагностичної лабораторії Широківської філії КП «Криворізька районна центральна лікарня» Новопільської сільської ради, у т.ч.:
- за рахунок субвенції з Новолатівської сільської ТГ – 195,3 тис.грн;
- за рахунок субвенції з Гречаноподівської сільської ТГ – 351,4 тис.грн;
- за рахунок субвенції з Широківської селищної ТГ – 1 300,0 тис.гривень.
На фінансування заходів Програми за КПКВКМБ 0112111 «Первинна медична допомога населенню, що надається центрами первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» заплановано кошти у сумі 6 000,0 тис. грн.
З них видатки на:
Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв по КНП «Криворізький районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Новопільської сільської ради обраховано з урахуванням натуральних норм споживання та діючих тарифів на момент затвердження проєкту бюджету на 2025 рік, що в повній мірі забезпечує потребу споживання протягом 2025 року.
Галузь «Соціальний захист та соціальне забезпечення»
На реалізацію державної політики у сфері соціального захисту та соціальної підтримки осіб та сімей окремих категорій населення, які потребують особливої уваги, розширення та надання якісних соціальних послуг, організацію соціального обслуговування населення, здійснення соціальної роботи у тому числі соціального супроводу сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах та інші заходи у сфері соціального захисту населення передбачені видатки у сумі 17 093,2 тис.грн, у т.ч. за рахунок власних надходжень Новопільської сільської ТГ - 16 235,76 тис.грн.
Планування видатків на соціальний захист населення здійснювалось з урахуванням контингенту отримувачів різних видів соціальних виплат населення, діючої мережі установ, контингенту підопічних, а також змін у законодавстві та реальних можливостей бюджету громади.
У бюджеті на 2025 рік на утримання установ соціального забезпечення та фінансування Програм соціального захисту населення планується спрямувати кошти Новопільської сільської ради у сумі 17 093,2 тис. гривень. Питома вага захищених статей видатків складає 91,6 %, в тому числі з оплати праці та енергоносіїв - 55,8 %, інші виплати населенню – 34,3 %.
У Новопільській сільській територіальній громаді мережу закладів соціального захисту населення складає комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг» Новопільської сільської ради (далі-Центр) – розпорядник нижчого рівня. Головний розпорядник коштів є відділ соціального захисту населення Новопільської сільської ради.
До складу Центру входять 4 структурні підрозділи:
Чисельність осіб, які потребують соціального обслуговування (надання соціальних послуг вдома) 237 чол. Стаціонарне відділення постійного проживання функціонує на 20 ліжок.
В зв’язку з тим, що фактичне навантаження на фахівця соціальної роботи становить 8 тис. осіб, що у 3,2 разів більше нормативу навантаження на одного фахівця (2,5 тис.осіб у сільській місцевості) та призводить до унеможливлення своєчасного виявлення та оперативного реагування на проблеми сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, в яких виховуються діти-сироти та/або діти, позбавлені батьківського піклування, ВПО, з 1 січня 2025 року до структури КЗ «Центру надання соціальних послуг» Новопільської сільської ради вводиться 2 шт.од. фахівця із соціальної роботи.
Штатна чисельність Центру надання соціальних послуг з 1 січня 2025 року становитиме 51,5 шт.од.
У проєкті бюджету на 2025 рік відповідно до Програми фінансового забезпечення діяльності комунального закладу «Центр надання соціальних послуг» Новопільської сільської ради на 2025 рік за бюджетною програмою КПКВК 0813241 «Забезпечення діяльності інших закладів у сфері соціального захисту і соціального забезпечення» передбачено кошти по загальному фонду бюджету у сумі 9 975,24 тис.грн, що забезпечує потребу в коштах відповідно до діючих нормативних актів щодо оплати праці та здійснення поточних видатків.
За рахунок власних надходжень бюджету Новопільської сільської територіальної громади передбачено кошти у сумі 9 122,9 тис.грн, (на утримання 13 осіб у відділені стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання) з них видатки на:
За рахунок коштів субвенції з Глеюватської сільської територіальної громади передбачено кошти у сумі 341,12 тис.грн (на утримання 2 осіб у відділені стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання), з них видатки на:
За рахунок коштів субвенції з Лозуватської сільської територіальної громади передбачено кошти у сумі 511,2 тис.грн (на утримання 4 осіб у відділені стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання), з них видатки на:
В проекті бюджету на 2025 рік на реалізацію заходів місцевих Програм соціального захисту населення передбачається спрямувати кошти у сумі 6 438,9 тис.гривень.
З метою реалізації конституційного права жителів Новопільської сільської територіальної громади на соціальний захист та соціальну підтримку, створення фінансових, організаційно-правових та технічних механізмів для забезпечення комфортного соціального клімату та досягнення позитивних зрушень щодо підвищення рівня та якості життя незахищених верств населення, які потребують особливу увагу, реалізація комплексу взаємопов’язаних завдань і заходів, що спрямовані на розв’язання найважливіших проблем у сфері соціального захисту військовослужбовців, ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих, зниклих безвісти за особливих обставин) Захисників і Захисниць України, підтримання їх належного морально-психологічного стану, створення й забезпечення функціонування системи соціального обслуговування і надання соціальних послуг та адміністративних послуг соціального характеру, надання матеріальної допомоги на лікування; забезпечення санаторно-курортними путівками осіб, на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;оздоровлення та відпочинок дітей і молоді громади; заохочення та підтримка талановитих та обдарованих дітей і молоді; створення умов для виховання інтелектуальної та творчої еліти громади; стимулювання дітей та молоді на досягнення високих результатів у навчанні, науково-дослідницькій діяльності, творчій діяльності всіх напрямків, громадській діяльності, що сприяє зростанню іміджу Новопільської сільської територіальної громади та ін. у проєкті бюджету на 2025 рік передбачено фінансування місцевих програм, а саме:
Заходами Програми на 2025 рік передбачено спрямувати кошти на:
Фінансове забезпечення заходів Програми на 2025 рік передбачено у сумі 30,0 тис. грн, які спрямовуються на забезпечення безпечного перевезення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, а також дітей, що перебувають у складних життєвих обставинах, на спеціалізовані заходи, організовані Дніпропетровською обласною військовою адміністрацією, двічі на рік для участі в освітніх, культурних та соціальних програмах, з метою розвитку, підтримки та адаптації дітей в умовах постійних викликів воєнного часу.
Програми надання поворотної фінансової допомоги (резервних коштів), що виплачується патронатним вихователям до моменту отримання державної соціальної допомоги на 2025 - 2027 роки розроблена службою у справах дітей Новопільської сільської ради для забезпечення виконання завдань державної політики у сфері охорони дитинства, захисту прав, свобод та інтересів дітей, яка через складні життєві обставини тимчасово не може проживати разом з батьками/законними представниками, надання їй та її сім’ї послуг, спрямованих на повернення у сім’ю відповідно до найкращих інтересів дитини. а також запровадження послуги патронату над дитиною у Новопільській сільській раді.
Фінансове забезпечення заходів Програми на 2025 рік передбачено у сумі 47,9 тис. грн, які спрямовуються на виплату поворотної фінансової допомоги, як вже діючій сім’ї патронатних вихователів так і тим, що будуть створюватись у перспективі у разі затримки виплат державної соціальної допомоги. Це дасть змогу задовольнити потреби дитини, влаштованої до патронатної сім’ї, підвищить рівень здійснення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, забезпечить право дітей на догляд, виховання в безпечному та сприятливому сімейному середовищі.
Програма розвитку соціальних послуг в Новопільській сільській територіальній громаді на 2025-2027 роки розроблена Відділом соціального захисту населення Новопільської сільської ради та КЗ «Центр надання соціальних послуг» Новопільської сільської ради для вдосконалення та посилення рівня надання соціальних послуг, сприяння підвищенню рівня життя вразливих та соціально не захищених верств населення шляхом їх соціальної підтримки, вирішення питань соціально побутового та медичного обслуговування громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації.
Фінансове забезпечення заходів Програми на 2025 рік передбачено у сумі 245,0 тис. грн, які спрямовуються на відшкодування витрат, пов'язаних з наданням соціальних послуг отримувачам соціальних послуг, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує чотири прожиткові мінімуми для відповідної категорії осіб - у сумі 5,0 тис.грн; надання компенсаційних виплат фізичним особам, які постійно надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги – у сумі 240,0 тис.грн.
Оздоровлення та відпочинок дітей і молоді
Новопільської сільської ради
Для забезпечення повноцінного оздоровлення та відпочинку дітей і молоді, створення належних умов для освітньої, культурно-виховної, фізкультурно-оздоровчої і спортивної роботи, якісного медичного обслуговування й харчування, а також максимального стимулювання діяльності пришкільних таборів оздоровлення та відпочинку, управлінням освіти, культури, молоді та спорту Новопільської сільської ради і відділом соціального захисту Новопільської сільської ради розроблена Комплексна програма оздоровлення та відпочинку дітей і молоді Новопільської сільської ради на 2025 – 2027 роки.
Фінансове забезпечення заходів Програми на 2025 рік передбачено у сумі 620,0 тис.грн. Видатки спрямовано на:
Організація та проведення суспільно-корисних робіт
для порушників, на яких судом накладено адміністративне стягнення
у вигляді виконання суспільно-корисних робіт
Для вирішення пріоритетних завдань державної політики у сфері забезпечення захисту прав дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів, забезпечення тимчасової зайнятості громадян, на яких накладено адміністративне стягнення у вигляді суспільно корисних робіт та посилення соціального розвитку Новопільської сільської територіальної громади у сфері благоустрою у проєкті бюджету на 2025 рік передбачено фінансування місцевої Програми організації та проведення суспільно-корисних робіт для порушників, на яких судом накладено адміністративне стягнення у вигляді виконання суспільно-корисних робіт по Новопільській сільській раді на 2025-2027 роки.
Фінансове забезпечення заходів Програми на 2025 рік передбачено у сумі 94,9 тис.грн на оплату праці з нарахуваннями особам направленим, на відбування адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт.
Заходами Програми на 2025 рік передбачено спрямувати кошти за напрямками:
Забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги та внески до статутного капіталу суб`єктів господарювання
З метою забезпечення стабільної роботи комунальних підприємств відповідно до їх функціональних призначень, щодо надання мешканцям громади послуг в галузі житлово-комунального господарства та благоустрою, недопущення виникнення заборгованості із заробітної плати, обов’язкових платежів, комунальних послуг та енергоносіїв у проєкті бюджету на 2025 рік передбачено фінансування місцевої Програми надання фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств Новопільської сільської ради на 2025 рік.
Фінансове забезпечення заходів Програми на 2025 рік передбачено у сумі 2 650,0 тис.грн.
Заходами Програми на 2025 рік передбачено спрямувати кошти за напрямками:
Для поліпшення транспортно-експлуатаційного стану існуючої мережі доріг, підвищення безпеки дорожнього руху, зниження аварійності на дорогах та подальший розвиток дорожнього господарства населених пунктів громади у проєкті бюджету на 2025 рік передбачено фінансування заходів Програми утримання та ремонту автомобільних доріг загального користування, у тому числі місцевого значення та вулиць і доріг комунальної власності Новопільської сільської ради на 2023-2025 роки (із урахуванням внесених змін), затверджених рішенням сесії Новопільської сільської ради від 12.05.2023 №1917-XXV/VIII із загальним обсягом фінансування на 2025 рік у сумі 1 066,1 тис.грн.
Фінансове забезпечення заходів Програми на 2025 рік передбачено на поточний ремонт вулиць і доріг комунальної власності Новопільської сільської ради.
Захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 775 «Про затвердження Порядку створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій» для здійснення заходів, спрямованих на запобігання та ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій, забезпечення безперебійної роботи об’єктів критичної інфраструктури, пунктів незламності та інших об’єктів комунальної власності Новопільської сільської ради у проєкті бюджету на 2025 рік передбачено кошти на фінансування Програми створення, накопичення та використання місцевих матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території Новопільської сільської ради на 2025-2027 роки у сумі 243,9 тис.гривень.
Заходами Програми на 2025 рік передбачено спрямувати кошти за напрямками:
Природоохоронні заходи за рахунок цільових фондів
На виконання природоохоронних заходів у проєкті бюджету на 2025 рік передбачено кошти на фінансування заходів «Екологічної програми Новопільської сільської ради на 2024-2025 роки» (із урахуванням внесених змін), затверджених рішенням сесії Новопільської сільської ради від 15.12.202 №2177-XXXIII/VIII із загальним обсягом фінансування у сумі 5 475 тис.гривень.
Основним джерелом фінансування природоохоронних заходів є надходження до спеціального фонду бюджету Новопільської сільської ради екологічного податку та грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності.
Заходами Програми на 2025 рік передбачено спрямувати кошти за напрямками:
Баланс обсягу доходів, видатків та кредитування бюджету на 2025 рік
Обсяг бюджету територіальної громади по доходам розраховано в сумі 182 601,849 тис.грн, у тому числі обсяг доходів загального фонду – 174 777,149 тис.грн, спеціального фонду - 7 824,7 тис. гривень.
Обсяг бюджету територіальної громади по видаткам розраховано в сумі 182 601,849 тис.грн, у тому числі обсяг видатків загального фонду – 172 777,149 тис.грн, спеціального фонду - 9 824,7 тис.гривень.
Джерелом покриття дефіциту спеціального фонду у сумі 2 000,0 тис.грн визначено передачу із загального фонду бюджету до спеціального фонду у сумі 2 000,0 тис.грн (надання фінансової підтримки та внесків до статутних капіталів комунальних підприємств Новопільської сільської ради).
Бюджет Новопільської сільської ради збалансовано та пропонується до розгляду бездефіцитним. Пропозиції головних розпорядників бюджетних коштів враховані в межах можливостей його ресурсної частини.
Начальник фінансового управління Лілія КУЧМА
Віра Лазаренко
Світлана Самотюк
Вікторія Сокольцова
Людмила Нестеренко