Бюджет 2022
опубліковано 05 січня 2022 року о 15:00

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА ДО РІШЕННЯ СЕСІЇ ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ БЮДЖЕТУ НОВОПІЛЬСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ НА 2022 РІК

Загальні особливості формування показників бюджету Новопільської сільської територіальної громади на 2022 рік

1. Верховна Рада України ухвалила Закон України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» у другому читанні та в цілому 2 грудня 2021 року (законопроєкт №6000), а відтак, у проєкті бюджету сільської ради на 2022 рік вже враховані обсяги міжбюджетних трансфертів з державного бюджету, встановлені Законом.

Основними нормами, що матимуть найбільший вплив на бюджет Новопільської сільської ради та інші місцеві бюджети, є такі:

  • У 2022 році збільшиться норматив зарахування ПДФО до бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад на 4% за рахунок відповідного зменшення нормативу зарахування ПДФО до державного бюджету. Особливістю взаємовідносин державного і місцевих бюджетів стало врахування відповідно до статей 28 і 29 законопроекту положень Меморандуму про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері постачання теплової енергії та постачання гарячої води в опалювальному періоді 2021/2022 рр. шляхом спрямування до бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад (крім бюджету м. Києва) додатково податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) на відповідній території, у розмірі 4%;

  • Передбачена додаткова дотація для проведення розрахунків протягом опалювального періоду  за комунальні послуги та енергоносії, які споживаються установами, організаціями, підприємствами, що утримуються за рахунок відповідних місцевих бюджетів, облдержадміністрації розподілятимуть дотацію між місцевими бюджетами, значення індексу податкоспроможності яких менше 0,9. 

2. Проєкт рішення сільської ради «Про бюджет Новопільської сільської територіальної громади на 2022 рік» (код бюджету 04583000000) розроблений за оновленими типовою формою рішення про місцевий бюджет (згідно з наказом Міністерства фінансів України від 03.08.2018 № 668 «Про затвердження Типової форми рішення про місцевий бюджет», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.08.2018 за № 953/32405 (зі змінами), з метою її приведення у відповідність до положень Бюджетного кодексу України  (з урахуванням внесених змін) наказом Міністерства фінансів України від 26.02.2021 №126 «Про затвердження Змін до Типової форми рішення про місцевий бюджет» (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.04.2021 за № 491/36113) та типовою програмною класифікацією видатків і кредитування місцевого бюджету (згідно з наказом Міністерства фінансів України від 17.12.2020 №781 (зі змінами).

3. Дохідна частина сільського бюджету на 2022 рік розроблена на основі норм Податкового і Бюджетного кодексів України (зі змінами) та інших законодавчих актів. 

При прогнозуванні дохідної частини сільського бюджету на 2022 рік було враховано очікувані показники виконання в 2021 році та прогнозні дані на 2022 рік, динаміку надходжень податків, зборів і обв’язкових платежів у 2019-2020 роках та фактичних надходжень поточного року. Прогнозний обсяг надходжень загального фонду (без урахування міжбюджетних трансфертів), який покладений в основу проєкту бюджету на 2022 рік, обрахований у сумі 97 400 тис.грн, що становить 109,2 % до очікуваних надходжень 2021 року.

4. Згідно із статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» у 2022 році підвищення мінімальної заробітної плати та посадових окладів працівників за Єдиною тарифною сіткою планується здійснювати у два етапи: з 1 січня 2022 року – мінімальна заробітна плата – 6500 грн, посадовий оклад І розряду ЄТС – 2893 грн; з 1 жовтня – мінімальна заробітна плата – 6700 грн, посадовий оклад І розряду ЄТС – 2982 грн, що призведе до збільшення фонду заробітної плати по основних її складових у  закладах соціально-культурної сфери бюджету сільської територіальної громади в залежності від закладу та категорії працівників.

5. Згідно із статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» у 2022 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня -2393 грн, з 1 липня – 2508 грн, з 1 грудня -2589 грн;

6. Видаткову частину сільського бюджету на 2022 рік обраховано відповідно до вимог Бюджетного кодексу України, інших нормативно-правових актів, розрахункових показників Міністерства фінансів України, ряду інших параметрів (прожитковий мінімум, мінімальна заробітна плата, прогнозний індекс зростання  споживчих цін, коефіцієнт підвищення вартості енергоносіїв тощо), а також окремих положень проєкту Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік».

Керуючись частиною 1 статті 20 та статтею 18 прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України при формуванні проєкту застосовано програмно-цільовий метод бюджетування.

У наступному бюджетному періоді головним розпорядникам коштів сільського бюджету необхідно здійснювати заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів та забезпечити першочергове фінансування видатків на оплату праці та енергоносіїв, не допускаючи простроченої кредиторської заборгованості із зазначених виплат.

Сума асигнувань на продукти харчування та медикаменти розрахована, виходячи з діючих натуральних та, в окремих випадках, грошових норм забезпечення одиниці контингенту, що обслуговується у закладах шкільної та дошкільної освіти, із застосуванням прогнозного індексу споживчих цін до попереднього року та з врахуванням обсягів ресурсів, які можливо спрямувати на вказані захищені видатки.

Витрати на поточне утримання установ передбачені з урахуванням мінімальної потреби для забезпечення роботи бюджетних закладів та здійснення ними відповідних суспільних функцій.

7. Обсяг оборотного залишку коштів не перевищує граничного розміру у 2 відсотки планових видатків загального фонду,  визначеного статтею 14 Бюджетного кодексу України і становить 100,0 тис.грн.

ДОХОДИ

Склад джерел доходів бюджету територіальної громади на 2022 рік визначено статтями 64 та 69-1 Бюджетного кодексу України.

Загальний розмір доходів бюджету Новопільської сільської територіальної громади, з урахуванням міжбюджетних трансфертів, визначений на 2022 рік у сумі 171 984,6 тис.грн, у тому числі загального фонду 166 048,6 тис.грн, спеціального фонду 5 936,0 тис.грн.

Доходи загального фонду бюджету (без міжбюджетних трансфертів) прогнозуються у сумі 97 400,0 тис.грн, що на 9,2 % (+ 8 165,2 тис.грн) більше порівняно з очікуваним виконанням сільського бюджету в поточному році.

Основним бюджетоутворюючим джерелом надходжень загального фонду сільського бюджету є податок та збір на доходи фізичних осіб, питома вага якого складає 61,7 % від прогнозованої суми доходів загального фонду 2022 року. Відповідно до положень ст.66 Бюджетного кодексу України, до бюджету сільської територіальної громади надійде 60 092,8 тис.грн, податку та збору на доходи фізичних осіб. Приріст надходжень 2022 року становить  111,9 %  або на 6407,0 тис.грн до очікуваних надходжень 2021 року. Це пов'язано, в першу чергу із збільшенням нормативу зарахування податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) на відповідній території у розмірі 4%, підвищенням мінімальної заробітної плати та посадових окладів працівників за Єдиною тарифною сіткою на 2022 рік.

Надходження податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності в 2022 році плануються у сумі 61,5 тис.грн. Планування податку здійснено відповідно до чинних норм податкового законодавства виходячи з динаміки надходжень за попередні роки, з урахуванням прогнозу прибутку прибуткових підприємств та термінів сплати податку.

Розрахунок рентної плати за видобування корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення на 2022 рік здійснено з урахуванням динаміки надходжень за попередні роки, а також тенденції видобутку корисних копалин та діючих ставок. Даний податок сплачує ЗАТ «Бластко» до місцевого бюджету сільської ради.

Відповідно до внесених змін до Бюджетного кодексу України починаючи з 2019 року за бюджетами місцевого самоврядування закріплено 5% рентної  плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення (крім рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату) за місцем видобутку відповідних корисних копалин. Підприємство ЗАТ «Бластко» спеціалізується по видобутку декоративного та будівельного каменю - на 2022 рік плануються надходження у сумі 32,5  тис.грн, що на 5,0 тис.грн менше фактичних надходжень минулого року в зв’язку із очікуваним зменшенням видобутку корисних копалин.        

Прогнозні надходження акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів на 2022 рік обраховано в сумі 820,0 тис.грн, порівняно із очікуваним показником на 2021 рік збільшуються на 103,5 тис. грн або на 6,2 відсотки. Зміни стосовно підвищення ставок акцизного податку на тютюн безпосередньо вплинуть на зростання обсягу надходжень акцизного податку з роздрібних продаж, який зараховується до бюджетів місцевого самоврядування.

Реально запланувати акцизний податок з виробленого та ввезеного пального досить складно. За повідомленням ГУ ДФС у Дніпропетровській області ведення інформаційних систем та розміщення інформаційних ресурсів по питанню  обсягу реалізованого суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі пального на відповідній території здійснюється безпосередньо на рівні ДФС України. 

Тому, для обрахунку прогнозних надходжень акцизного податку з виробленого та ввезеного пального на 2022 рік, взяті за основу очікувані надходження в 2021 році та динаміка надходжень. Прогнозні надходження по акцизному податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) (пального) обраховано у сумі 2400,0 тис.грн; по акцизному податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (пальне) обраховано у сумі 8300,0 тис.грн.

Розрахунки здійснено з врахуванням наявної податкової бази виходячи з прогнозних обсягів реалізації підакцизних товарів за попередні роки.

Механізм зарахування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України до загального фонду відповідних бюджетів місцевого самоврядування визначено Порядком, який затверджено, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2021 № 232 «Деякі питання зарахування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до загального фонду відповідних бюджетів місцевого самоврядування»

Так відповідно до Порядку розрахунок частини акцизного податку, який зараховується до бюджету відповідної територіальної громади здійснюється відповідно до обсягу реалізованого суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі пального на відповідній території за попереднє півріччя відповідного бюджетного періоду з урахуванням даних  реєстраторів розрахункових операцій (РРО) про обсяг реалізованого суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального згідно з інформацією ДПС.

Інформація щодо обсягів реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі пального на відповідній території з урахуванням даних  реєстраторів розрахункових операцій (РРО) про обсяг реалізованого суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального доведена на підставі аналізу інформаційних баз даних ДПС, адміністратором та розпорядником яких є ДПС України.

Порядком визначено, що Казначейство щодня у день надходження акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального на рахунки, відкриті в Казначействі для сплати таких податків, здійснює розподіл частини (13,44 відсотка) акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального між відповідними бюджетами місцевого самоврядування.

На території Новопільської сільської ради знаходиться 4 АЗС, які здійснюють реалізацію пального: смт. Радушне (2 АЗС), с.Коломійцеве, с.Широке.

Надходження податку на майно, зокрема, плати за землю на 2022  рік проведено у розрізі юридичних та фізичних осіб за видами земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, а також без врахування індексації нормативно грошової оцінки земельних ділянок.

Показник надходжень по платі за землю до бюджету Новопільської територіальної громади на 2022 рік становить 7 722,0 тис. грн. Порівняно із очікуваними показниками на 2021 рік, плата за землю збільшується на 246,7 тис. грн або становить 103,3 відсотки.

Надходження по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, очікуються у сумі 2665,0 тис.грн, що на 5,6 % (141,3 тис.грн) більше очікуваних надходжень 2021 року.

Надходження транспортного податку обраховані в цілому у сумі 41,0 тис.грн, що майже на рівні очікуваних надходжень минулого року Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (абзац перший підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1791-VIII).

Надходження єдиного податку заплановано у сумі 15200,0 тис.грн, що на 5,6 відсотка або на 2 137,9 тис.грн більше очікуваних показників минулого року за рахунок збільшення мінімальної заробітної плати.

ФОП I групи - єдиний податок - 248,10 грн. - не більше 10% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 1 січня 2022 року.

ФОП II групи - єдиний податок - 1300,0 гривень - 20% від мінімальної заробітної плати, встановленої Законом на 1 січня 2022 року.

ФОП III група- єдиний податок - 5% доходу, або 3% доходу та ПДВ.

ФОП загальної системи оподаткування - доходи ФОП на загальній системі оподаткування, отримані протягом календарного року від господарської діяльності, оподатковуються за ставкою 18% ПДФО та 1,5% військового збору від чистого доходу, який визначається як різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю.

Решта неподаткових надходжень по кодам 22090000, 210800000, 220100000 заплановано майже на рівні минулого року. 

Обсяг доходів спеціального фонду сільського бюджету на 2022 рік  прогнозується в сумі 5 936,0 тис.грн.

    Відповідно до п.4-1частини 1 статті 69-1 Бюджетного кодексу України до надходжень спеціального фонду бюджету територіальної громади належить 25 % екологічного податку:

  • екологічний податок 4636,0 тис.грн, обрахований з урахуванням інформації Головного управління Державної податкової служби України (№18655/5/04-36-04-10-09 від 30.06.2021 року), доходи екологічного податку напряму залежать від функціонування промислових підприємств, що здійснюють відрахування до бюджету цього платежу та проводять заходи по зменшенню викидів у водні об’єкти та зменшення обсягів розміщення відходів (КП «Кривбасводоканал» , ПАТ «Арселор МітталСтілл» - найбільші платники податку);

Відповідно до п.6 частини 1 статті 69-1 Бюджетного кодексу України до надходжень  спеціального фонду бюджету територіальної громади належать власні надходження бюджетних установ, що утримуються за рахунок відповідного бюджету сільської територіальної громади:

  • власні надходження бюджетних установ  1 300,0 тис.грн, визначені з урахуванням прогнозних розрахунків головних розпорядників коштів, переважно це кошти по управлінню освіти, культури, молоді та спорту Новопільської сільської ради – 1100,0 тис.грн, сільській раді – 200,0 тис.грн (батьківська плата, оренда приміщень тощо).

            МІЖБЮДЖЕТНІ ТРАНСФЕРТИ

Обсяг міжбюджетних трансфертів, що надійдуть з державного та місцевих бюджетів до загального фонду бюджету Новопільської сільської територіальної громади в 2022 році та повинні бути обов’язково враховані згідно із статтею 97 Бюджетного кодексу України, складає 68 648,6 тис.грн. (у 2021 році офіційні трансферти з бюджетів різних рівнів – 82144,5 тис.грн) що на 13 495,9 тис.грн, або на 19,7 % менше від планових призначень поточного року у співстаних умовах.

У відповідності до Бюджетного кодексу України у 2022 році продовжує діяти система бюджетного вирівнювання, яка передбачає горизонтальне вирівнювання податкоспроможності територій України залежно від рівня надходжень на одного жителя. При цьому, горизонтальне вирівнювання для бюджетів  територіальних громад здійснюється Міністерством фінансів України лише за податком на доходи фізичних осіб. 

Механізм горизонтального вирівнювання передбачає, що місцеві бюджети з індексом податкоспроможності нижче 0,9 середнього показника по Україні отримують базову дотацію, для підвищення рівня їх забезпеченості. 

Середній рівень надходжень податку на доходи фізичних осіб міст і районів держави на 1 жителя України становить 3392,47 грн. Тобто, базову дотацію отримують бюджети територіальних громад  з рівнем находжень на 1 жителя нижче 3053,22 грн – з податку на доходи фізичних осіб для бюджетів територіальних громад (3392,47 * 0,9 =3053,22).  Для обрахунку обсягів базової  дотації на 2022 рік використовувались дані щодо наявного населення станом на 01.01.2021 згідно з даними Державної служби статистики України (чисельність наявного населення станом на 01.01.2021 року – 16,631 чол., кількість облікованих внутрішньо переміщених осіб станом на 01.01.2021 року – 41 чол.) та фактичні надходження податку на доходи фізичних осіб за 2020 рік (60% відрахувань) у сумі 46 045,7 тис.грн.   У зв’язку з тим, що обсяг надходжень податку на доходи фізичних осіб на 1 жителя Новопільської сільської ради у 2020 році становив 2761,86 грн, індекс податкоспроможності громади складає 0,8 тому в проекті  бюджету на 2022 рік передбачається базова дотація. 

Обсяг базової дотації з державного бюджету на 2022 рік складає 3878,5 тис.грн, що менше 2021 року на 3 337,0 тис.грн або на 46,2% (в бюджеті 2021 року обсяг базової дотації  передбачено у сумі 7215,5 тис.грн).

Отже, в наступному році можливості сільського бюджету будуть особливо обмежені. Рівень державної підтримки цього бюджету порівняно з 2021 роком зменшується.

Сума коштів освітньої субвенції на 2022 рік складає 49 599,7 тис.грн, що більше плану 2021 року на 724,6 тис.грн або на 1,5 % (план 2021 року – 48875,1 тис.грн). Розрахунок освітньої субвенції здійснюється Міністерством освіти і науки України відповідно до формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, затвердженою постановою КМУ від 27.12.2017 року № 1088 (зі змінами), виходячи з розрахункової кількості ставок педагогічних працівників, яка визначена на підставі навчального навантаження, розрахункової наповнюваності класів та навчальних планів, а також нормативної (розрахункової) заробітної плати педагогічних працівників. 

Коштами освітньої субвенції забезпечується у повному обсязі оплата праці оптимальної чисельності вчителів при максимально ефективній мережі шкіл. При розрахунку субвенції використано, зокрема, показник розрахункової наповнюваності класів залежно від щільності учнів та відсотка населення, що проживає у сільській місцевості, змінено підходи до визначення коефіцієнту коригування для іншого педагогічного персоналу в залежності від відсотка сільського населення в громаді, вирівнювання обсягу освітньої субвенції для окремих територіальних громад здійснено із застосуванням фінансових буферів, значення яких залежить від показника зміни вартості учня у конкретній громаді у плановому бюджетному періоді порівняно з поточним. Поряд з тим, на виконання підпункту 1 пункту 6 розділу XII Закону України «Про освіту», згідно з яким передбачено поетапне (до 2023 р.) щорічне збільшення посадових окладів педагогічних працівників найнижчої кваліфікаційної категорії до 4 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, постановою КМУ від 10.07.2019 р. № 822 «Про оплату праці педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників закладів і установ освіти і науки» встановлено з 01.01.2020 р. відповідне поетапне збільшення оплати праці педагогічних працівників. Однак, в освітній субвенції кошти на виконання зазначених норм не враховані.

Освітня субвенція на 2022 рік забезпечує в повному обсязі виплату заробітної плати з нарахуваннями та обов’язкові надбавки та доплати відповідно до чинного законодавства.

В проєкті бюджету на 2022 рік передбачено міжбюджетні трансферти, у т.ч. 

- з обласного бюджету у сумі 8 478 378 грн:

  • дотація з місцевого бюджету на проведення розрахунків протягом опалювального періоду за комунальні послуги та енергоносії, які споживаються установами, організаціями, підприємствами, що утримуються за рахунок відповідних місцевих бюджетів за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету у сумі 8 450 200 грн (розпорядження голови Дніпропетровської обласної ради «Про внесення змін до рішення обласної ради від 03.12.2021 року № 149-9/VIII «Про обласний бюджет на 2022 рік» від 20.12.2021 року № 541-р);

  • на пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи у сумі 7 355 грн;

  • на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету у сумі 20 823 грн;

-  з бюджету Лозуватської сільської територіальної громади – 1 038 796 грн (кошти заплановано на І квартал 2022 року):

  • на забезпечення функціонування КП «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради – 820 096 грн;

  • на забезпечення функціонування КЗ «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» Новопільської сільської ради – 218 700 гривень.

-з бюджету Глеюватської сільської територіальної громади –  5 653 252  грн (лист Глеюватської сільської ради від 21.12.2021 № 9/2.13-1618)

  • на утримання КП «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради - 600 000 грн;

  • на утримання КНП «Криворізький районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Новопільської сільської ради – 4 405 252 грн;

  • на утримання стаціонарного відділення КЗ «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» Новопільської сільської ради – 648 000 гривень.

У відповідності до ст.92 Бюджетного кодексу України на 2022 рік в проєкті бюджету передбачено кошти, що передаються з бюджету Новопільської сільської ради іншим бюджетам на загальну суму 1 195,4 тис.грн, у тому числі:

  • обласному бюджету у сумі 35,4 тис.грн – на виконання заходів “Програми створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до  2022 року”,  затвердженої рішенням обласної ради від 24 квітня 2003 року № 137-8/ХХІV (із змінами) та доручення голови облдержадміністрації від 08.10.2021 року № 08-39/0/35-21 «Про надання субвенцій з місцевих бюджетів обласному бюджету»;
  • бюджету Лозуватської сільської ради - кошти заплановано на І півріччя 2022 року у сумі 1 160,0 тис.грн - на співфінансування видатків по закладам бюджетної сфери, а саме:                                        

  • комунальному закладу спеціалізованої мистецької освіти «Музична школа» у сумі 1 027,0 тис. грн;

  • комунальному підприємству «Трудовий архів» у сумі 133,0 тис. грн.      

ВИДАТКИ

Формування прогнозних показників видатків бюджету сільської територіальної громади по основних видах видатків проведено зі збереженням в умовах чинного законодавства видатків по всіх галузях соціально-культурної сфери та соціального захисту населення з додержанням принципу першочерговості їх фінансування та забезпечення пріоритетного спрямування коштів на соціально – захищені статті видатків в повному обсязі.

Загальний обсяг видатків бюджету Новопільської сільської ради визначений у сумі 171 984,6 тис.грн, у тому числі видатків загального фонду – 166 048,6  тис.грн, видатків спеціального фонду бюджету – 5936,0 тис.грн. Питома вага захищених статей бюджету складає загалом 93,7 % від загального обсягу видатків, в тому числі видатків на заробітну плату та енергоносії  90%.

Проєктом бюджету на 2022 рік відповідно до статті 55 Бюджетного кодексу України кошти спрямовуються в першочерговому порядку на захищені статті  видатків сільського бюджету, а саме на:

  •  оплата праці працівників бюджетних установ – 97 657,0 тис.грн;
  •  нарахування на заробітну плату – 25 050,1 тис.грн;
  •  придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів – 401,1 тис.грн;
  •  забезпечення продуктами харчування – 3081,7 тис.грн;
  •  оплата комунальних послуг та енергоносіїв – 32 011,0 тис.грн; 
  •  поточні трансферти населенню – 1 660,0 тис.грн;
  •  поточні трансферти місцевим бюджетам – 1 195,4 тис.гривень.

Державне управління

Штатна чисельність апарату управління з 01.01.2022 року становить 62 шт. од. Згідно рішення сільської ради № 1332 – XV/VIII від 25.11.2021 в структуру виконавчого комітету було введено 1 шт. од. старосту. 

З 1 січня 2022 року планується ввести 3 шт. од. до  відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та комунальної власності: 

  • 1 шт. од. начальника відділу - головний архітектор;
  • 1 шт.од. спеціаліста I категорії;
  • 1 шт. од. спеціаліста II категорії;
  • та скоротити 6 шт. од.: 
  • 1 шт.од. спеціаліста відділу бухгалтерського обліку, звітності та господарської діяльності;
  • 1 шт.од. касира відділу бухгалтерського обліку, звітності та господарської діяльності;
  • 1 шт. од. діловода відділу загальної та організаційної роботи;
  • 1 шт.од. спеціаліста I категорії відділу загальної та організаційної роботи;
  • 2 шт.од. спеціаліста II категорії відділу земельних відносин та екології.

На 2022 рік по КТКВКМБ 0150 «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад»  видатки  по загальному  фонду заплановані у сумі 21 296 020 гривень.

На заробітну плату з нарахуваннями видатки заплановані у сумі 19 221 820  гривень.  У фонді оплати праці обов’язкові виплати враховані в повному обсязі.

На оплату комунальних послуг і енергоносіїв  заплановані видатки  у сумі 1 918 500 гривень в повному обсязі.  Обсяг видатків на оплату енергоносіїв і комунальних послуг обраховано виходячи з фактичного обсягу споживання у 2021 році , згідно діючих тарифів.

По КЕКВ 2210 видатки  заплановані у сумі 45 350 грн (канцелярські  та господарчі товари, паливо-мастильні матеріали, запасні частини, підписка);

По КЕКВ 2240 видатки  заплановані у сумі  45 350 грн (послуги зв’язку, інтернет, перезарядка вогнегасників, ремонт та технічне обслуговування комп’ютерної техніки, послуги програмного забезпечення, страхування та діагностика  автомобілів, охорона приміщення);

По КЕКВ 2250 видатки заплановані у сумі  5 000 грн (видатки на відрядження).

По КЕКВ 2800 видатки заплановані у сумі  55 000 грн (земельний податок та судовий збір). 

Обсяг власних надходжень спеціального фонду на 2022 рік заплановано в сумі  200 000 грн (плата за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (ККД 25010300)). Видатки заплановані по КЕКВ 2110 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» на придбання комп’ютерної техніки. 

По КПКВКМБ 3710160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» станом на 01.01.2022 штатна чисельність складає 8 шт. од. Головним розпорядником коштів  є фінансове управління.

Видатки на утримання фінансового управління заплановані у обсязі 2 600 900 грн, у т.ч. на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 2 462 000 грн, оплату комунальних  послуг та енергоносіїв – 28 000 грн, на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 26 900 грн (канцтовари, папір, підписка періодичних видань), на оплату інших послуг (крім комунальних) - 77 000 грн (оплата експлуатаційних послуг, оплата послуг за обслуговування програмного забезпечення, заправка картриджів та ремонт оргтехніки), видатки на відрядження – 5 000 грн, інші поточні видатки - 2 000 гривень.

По КПКВКМБ 0610160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах»  штатна чисельність складає 6 шт. од. Головним розпорядником коштів є управління освіти, культури, молоді та спорту. 

Видатки заплановані у обсязі 2 240 000 грн, у т.ч.: на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 2 196 000 грн, на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 30 000 грн (канцтовари, папір, підписка періодичних видань), на оплату інших послуг (крім комунальних) – 6 000 грн (заправка картриджів), видатки на відрядження – 8 000 гривень.

По КПКВКМБ 0810160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах»  штатна чисельність складає 4 шт. од. Головним розпорядником коштів  є  відділ соціального захисту населення.

Видатки на утримання відділу соціального захисту заплановані у обсязі 991 160  грн, у т.ч.: на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 959 160 грн, на  придбання предметів, матеріалів та обладнання – 15 000 грн (канцтовари, папір), на оплату інших послуг (крім комунальних) – 15 000 грн (оплата послуг за обслуговування програмного забезпечення, заправка картриджів та ремонт оргтехніки), видатки на відрядження – 2 000 гривень.

Освіта

Пріоритетним завданням галузі в 2022 році, в умовах реформування системи освіти, є збереження майна установ в належному стані, забезпечення кращих можливостей для дітей шляхом доступності та підвищення конкурентоспроможності освіти. Створення умов для задоволення освітніх потреб учнів, розвиток сімейних форм виховання та удосконалення системи соціальних послуг для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Вдосконалення підходів до формування замовлення на підготовку фахівців на основі прогнозу потреб економіки регіону, робота з обдарованою і талановитою молоддю, що сприятиме всебічному розвитку індивідуальності дитини, її задатків і здібностей. Також під особливою увагою буде створення умов для захисту учасників освітнього  процесу в закладах освіти у зв’язку з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2.

Реалізація освітніх послуг буде здійснюватися через існуючу мережу освітніх закладів, а саме: 

  • 8 дошкільних закладів зі штатною чисельністю 142 шт.од;

  • 7 закладів загальної середньої освіти зі штатною чисельністю 301,7 шт.од;

  • КЗ “Клуб художньої творчості дітей, юнацтва та молоді “Гармонія” зі штатною чисельністю 3,33 шт.од;

  • КЗ “Дитячо-юнацька спортивна школа “Юність” зі штатною чисельністю 5 шт.од;

  • Централізована бухгалтерія управління освіти, культури, молоді та спорту зі штатною чисельністю 20,5 шт.од;

  • Центр професійного розвитку педагогічних працівників зі штатною чисельністю 4 шт.од.

На забезпечення виплати заробітної плати працівникам установ освіти разом з нарахуваннями на неї заплановано 84 882 473 грн. З них за рахунок коштів освітньої субвенції з державного бюджету у сумі 49 599 700 гривень. За рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами 20 823 гривень. Кошти на обов’язкові виплати по заробітній платі на 2021 рік передбачені в повному обсязі. 

Згідно з Постановою КМУ від 23.03.2011 року № 373 “Про встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації, інших установ і закладів незалежно від  їх підпорядкування”  з метою підвищення престижності праці педагогічних працівників на  2022рік було враховано надбавку в розмірі  30% від посадового окладу педагогічним працівникам  закладів загальної освіти, 20% від посадового окладу керівникам дошкільних та позашкільних закладів та 10% від посадового окладу іншим педагогічним працівникам дошкільних та позашкільних  закладів. 

На 2022 рік за рахунок бюджету сільської ради по галузі «Освіта» заплановано наступні програми:

  • програма «Шкільний автобус» на 2022 рік – 400,0 тис.грн;

  • програма «Організація безкоштовного харчування у закладах загальної середньої освіти та дошкільних закладах Новопільської сільської ради на 2022 рік» - 1 491,1 тис.грн (або 55,4 %). Заплановані кошти не забезпечують в повному обсязі видатки на продукти харчування приблизно на 1198,8 тис.грн. (потреба у коштах по даній програмі складає 2 689,9 тис.грн), в зв’язку із збільшенням вартості харчування на 1 учня з 01 січня 2022 року, а саме:

  • по загальноосвітнім школам: 1-4 класи – вартість харчування на 1 учня складає 20,00 грн (кількість дітей 618) – загальний обсяг видатків складає 2 224,8 тис.грн,  в проекті бюджету на 2022 рік заплановано кошти у сумі 1001,2 тис.грн;

  • учні пільгових категорій: - вартість харчування на 1 учня складає 24,00 грн (кількість дітей 56)- загальний обсяг видатків складає 241,9 тис.грн, в проекті бюджету на 2022 рік заплановано кошти у сумі 110,9 тис.грн;

  • по дошкільним закладам освіти: вихованці пільгових категорій – вартість харчування на 1 дитину складає 36,00 грн (кількість дітей 31) - загальний обсяг видатків складає 223,2 тис.грн, в проекті бюджету на 2022 рік заплановано кошти у сумі 86,8 тис.грн;

  • програма розвитку фізичної культури і спорту в Новопільській сільській раді на 2022-2025 роки – 50,0 тис.грн.

На продукти харчування заплановані видатки в сумі 4 050 000 грн, а саме по загальному фонду - 2 950 100 грн, по спеціальному фонду – 1 100 000 грн. 

На оплату комунальник послуг та енергоносіїв на 2022 рік  заплановано  18 928,2 тис.грн. Незабезпеченість по енергоносіям складає 10 232,0 тис.грн. Така критична ситуація сталася через збільшення тарифів майже на 65%. Найбільш незабезпечені заклади дошкільної освіти (на 41% незабезпеченості на електроенергія та теплопостачання) та заклади загальної середньої освіти (на 23 % на теплопостачання). 

Видатки на поточне утримання установ передбачені з урахуванням “мінімальної” потреби для забезпечення роботи бюджетних закладів та здійснення ними відповідних суспільних функцій.

На 2022 рік за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами заплановані кошти в сумі 20 823 грн (з них на заробітну плату з нарахуваннями 15 652 грн, та 5 171 грн на предмети, матеріали, обладнання).

Питома вага видатків галузі «Освіта» на 2022 рік становить 66% (без урахування освітньої субвенції). 

Культура

Головними пріоритетами галузі “Культура і мистецтво” залишаються: збереження, відтворення та примноження духовних і культурних здобутків, розвиток культурно-мистецького потенціалу, збереження культурної спадщини України, здійснення комплексу заходів, спрямованих на розвиток культурних цінностей громади та ін.

Із бюджету Новопільської сільської ТГ при управлінні освіти, культури, молоді та спорту фінансуються 15 установ (загальна штатна чисельність складає 34,5 шт.од.): 

  • КЗ “Центр культури, дозвілля, молоді та спорту “Арт-палітра” (штатна чисельність 3 шт.од);

  • 7 бібліотек (штатна чисельність 6,5 шт.од);

  • 7 будинків культури (штатна чисельність 25 шт.од).

На 2022 році по галузі “Культура та мистецтво” по загальному фонду сільського бюджету передбачені видатки у сумі 5 207,7 тис.грн.

На забезпечення виплати заробітної плати працівникам установ культури по загальному фонду бюджету передбачені видатки в сумі 4 074,5 тис.грн, у т.ч. заробітна плата – 3 339,7 тис.грн, нарахування на заробітну плату – 734,8 тис.грн, що складає 78%  від загальної суми асигнувань. 

Кошти на обов’язкові виплати по заробітній платі на 2021рік передбачені в повному обсязі. 

Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв складають 653,8 тис.грн. Заплановані видатки не забезпечують сто відсоткову оплату за енергоносії на майже на 643,6 тис.грн (або на 61%) від загальної потреби, це пов’язано з високим збільшенням тарифів на електроенергію та теплопостачання (на 65%).

На 2022 рік за рахунок бюджету сільської ради по галузі  заплановано “Програму розвитку культури, мистецтва і дозвілля в Новопільській сільській раді на 2022 рік” по загальному фонду бюджету передбачені видатки у сумі 250 000 грн на проведення та сприяння участі в обласних та районних фестивалях, конкурсах, концертах, проведення культурно – масових заходів на території Новопільської територіальної громади.

Питома вага видатків  галузі “Культура та мистецтво” на 2022 рік становить 5%.

Фізична культура і спорт

Головним пріоритетами галузі є:  створення умов для залучення широких верств населення до масового спорту, сприяння розвитку олімпійського спорту, розвитку дитячо-юнацьких спортивних закладів.

На галузь «Фізична культура і спорт» планується спрямувати 50,0 тис. грн відповідно до Програми розвитку фізичної культури і сорту в Новопільській сільській раді на 2022-2025 роки на проведення фізкультурно-масових заходів серед населення громади, а також участі у спортивних змаганнях на рівні району та області.

На утримання та навчально-тренувальну роботу Дитячо-юнацької спортивної школи Новопільської сільської ради заплановані видатки по загальному фонду в сумі 580 447 грн (на заробітну плату з нарахуваннями тренерів).

Охорона здоров’я

Пріоритетами розвитку галузі «Охорона здоров’я» залишаються: забезпечення рівного і справедливого доступу населення до медичних послуг належної якості, наближення медичних послуг до споживачів, запобігання та зниження рівня захворюваності, вирішення проблем з надання населенню своєчасних та ефективних медичних послуг з діагностики та лікування короно вірусної інфекції COVID-19, збереження здоров’я медичних працівників, заподіяних в надані медичної допомоги хворим на COVID-19, підтримки комунальних закладів охорони здоров’я.

Всього на галузь «Охорона здоров’я» із загального фонду сільського бюджету передбачається спрямувати  13 396,2 тис. грн (питома вага захищених статей видатків – 96,4 %, з оплати праці та енергоносіїв - 82,1%), а саме:

  • на підтримку КП «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради передбачаються кошти у сумі 6 101,1 тис. грн, у т. ч. за рахунок субвенції Лозуватської сільської ради – 805,1 тис.грн, 
  • за рахунок субвенції Глеюватської сільської ради – 600,0 тис.грн,
  • за рахунок дотації з місцевого бюджету на проведення розрахунків протягом опалювального періоду за комунальні послуги та енергоносії, які споживаються установами, організаціями, підприємствами, що утримуються за рахунок відповідних місцевих бюджетів – 1450,2 тис. гривень.

 Видатки передбачені на:

  • медикаментозне та матеріально-технічне забезпечення з урахуванням потреб населення. Закупівля лікарських засобів та перев’язувальних матеріалів; виробів медичного призначення; технічних засобів; дезінфікуючих засобів, тощо у сумі 100,0 тис.грн;

  • забезпечення харчування на відповідному рівні  в умовах стаціонару у сумі 70,0 тис.грн;

  • забезпечення видатками на оплату комунальних послуг та енергоносіїв у сумі 5 816,1 тис.грн; 

  • технічне обслуговування ліфтів у сумі 50,0 тис.грн;

  • забезпечення пільговим зубопротезуванням певних категорій громадян, які відповідно до чинного законодавства мають право на пільгове зубопротезування у сумі 65,0 тис.грн.

Незабезпеченість видатків на оплату енергоносіїв та комунальних послуг по  КП «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради складає 3150,7 тис.грн.

  • на підтримку КНП «Криворізький районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Новопільської сільської ради передбачаються кошти у сумі 7 295,1 тис.грн, у т. ч. за рахунок субвенції Глеюватської сільської ради – 4 405,3 тис.грн:

  • безоплатний та пільговий відпуск лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань (пільгові рецепти згідно постанови КМУ від 17.08.1998 року № 1303)  у сумі 100,0 тис.грн;

  • забезпечення лікарськими засобами за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань (пільгові рецепти згідно постанови КМУ від 03.12.2009 року № 1301) у сумі 50,0 тис.грн;

  • забезпечення лікарськими засобами, які включені до національного переліку, для надання невідкладної допомоги (пільгові рецепти згідно постанови від 27.12.2018 року №1149) у сумі 17,0 тис.грн;

  • придбання продуктів харчування (молочні суміші для дітей народжених від ВІЛ-інфікованих жінок, придбання пайків для хворих на туберкульоз) у сумі 8,3 тис.грн;

  • забезпечення лікарськими засобами та виробами медичного призначення (для виявлення хворих на туберкульоз та діагностики ВІЛ/СНІД, цукровий діабет, збудників хвороби, дезінфікуючі засоби, тест-системи для виявлення захворювання на COVID-19 та ін.) у сумі 129,1 тис.грн;

  • забезпечення видатками на оплату комунальних послуг та енергоносіїв у сумі 2790,0 тис.грн; 

  • придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю для забезпечення господарських потреб у сумі 443,0 тис.грн;

  • проведення поточного ремонту медичного обладнання, підготовка до опалювального сезону  та інше у сумі 170,3 тис.грн;

  • видатки на заробітну плату з нарахуваннями у сумі 3587,4 тис.гривень.

Соціальний захист та соціальне забезпечення

Головними пріоритетами галузі залишаються: реалізація державної соціальної політики, спрямованої на підвищення розмірів соціальних стандартів і гарантій, забезпечення соціальної підтримки осіб і сімей, які її потребуватимуть, покращення умов утримання підопічних в Територіальному центрі соціального обслуговування.

Планування видатків на соціальний захист населення здійснювався з урахуванням контингенту отримувачів різних видів соціальних виплат населення, діючої мережі установ, контингенту підопічних, а також змін у законодавстві та реальних можливостей бюджету громади.

На утримання установ соціального забезпечення та фінансування програм соціального захисту населення планується спрямувати 7 851 315 грн. Питома вага захищених статей видатків складає 98,6 %, в тому числі з оплати праці та енергоносіїв 78,8 %.

По відділу соціального захисту населення Новопільської сільської ради видатки передбачаються у обсязі 998 515 грн, у т.ч.: на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 959 160 грн, на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 22 355 грн (канцтовари, папір), на оплату інших послуг (крім комунальних) – 15 000 грн (оплата послуг за обслуговування програмного забезпечення, заправка картриджів та ремонт оргтехніки), видатки на відрядження – 2 000 гривень.

По Територіальному центру соціального обслуговування громадян Новопільської сільської  ради видатки передбачаються у обсязі 5 357 800 грн, у т.ч. 

за рахунок субвенції Лозуватської с/р – 218 700 грн, 

за рахунок субвенції Глеюватської с/р – 648 000 гривень.

Видатки передбачається спрямувати:

  • на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 4 743 300 грн;
  • на  придбання предметів, матеріалів та обладнання – 12 000 грн (канцтовари, папір, миючі засоби);
  • подарункові набори для людей похилого віку – 20 000 грн;
  • на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 480 600 грн,
  • на придбання медикаментів – 10 000 грн; 
  • на оплату харчування – 53 300 грн; 
  • на оплату інших послуг (крім комунальних) – 38 600 грн (оплата послуг за обслуговування програмного забезпечення, заправка картриджів, ремонт оргтехніки, метрологічні послуги, оплата послуг зв’язку, перезарядка вогнегасників, оренда контейнера та інше).

В проекті  бюджету на 2022 рік по галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення» передбачається комплексна Програма соціального захисту населення Новопільської сільської ради на 2022-2025 роки та програма «Милосердя». Обсяг фінансування по даним Програмам на 2022 рік складає 1515,0 тис.грн, у тому числі:

Програма соціального захисту населення Новопільської сільської ради на 2022-2025 роки із загальним обсягом фінансування у сумі 1500,0 тис.грн, яка передбачає :

  • надання матеріальної допомоги громадянам, які опинилися в складних життєвих обставинах, в тому числі на лікування громадян;

  • надання матеріальної допомоги: малозабезпеченим сім’ям, дітям війни, ветеранам ВВВ, учасникам бойових дій, ліквідаторам ЧАЕС, багатодітним сім’ям, одиноким та багатодітним матерям, особам похилого віку, старожилам громади, яким виповнилося 90,95,100 років;

  • надання матеріальної допомоги особам, які постраждали внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій (пожежі, стихійне лихо та підтоплення);

  • надання матеріальної допомоги до Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав (Афганістан та інші держави);

  • надання матеріальної допомоги учасникам антитерористичної операції, сім’ям загиблих учасників АТО/ООС;

  • придбання подарункових наборів для людей похилого віку до Міжнародного дня людей похилого віку, які знаходять на обслуговуванні у Територіальному центрі – 20,0 тис.грн;

  • надання матеріальної допомоги соціальним працівникам до Дня працівників соціальної сфери – 50,0 тис.грн;

  • придбання подарункових та солодких наборів/подарунків для дітей інвалідів до Дня інваліда - 60,0 тис.грн;

  • придбання подарункових та солодких наборів/подарунків для дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, дітей з вадами здоров'я до Дня захисту дітей, міжнародного Дня інваліда та Дня Святого Миколая – 50,0 тис.грн; 

  • надання матеріальної допомоги дітям-інвалідам, до міжнародного Дня осіб з інвалідністю – 10,0 тис.грн;

  • надання одноразової допомоги дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, після досягнення 18-річного віку -12,0 тис.грн у 2022 році – 4 дитини , згідно постанови КМУ розмір допомоги 1810 грн, додатково надається розмір допомоги у сумі 1190 грн);

  • надання матеріальної допомоги опікунам, прийомним батькам –вихователям до Дня Усиновлення – 55,0 тис.грн;

  • надання разової грошової винагороди дітям та молоді громади за особливі досягнення у сфері освіти, культури, фізичної культури, спорту та активної участі у життєдіяльності громади – 100,0 тис.грн;

  • надання компенсаційних виплат фізичним особам, які постійно надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги – 33,0 тис.грн;

  • надання компенсаційних виплат за пільгове перевезення окремих категорій громадян (мешканців Новопільської сільської ради) на залізничному транспорті приміського сполучення – 10,0 тис.грн.

Програма «Милосердя» Новопільської сільської ради на 2022 рік із обсягом фінансування у сумі 15,0 тис.грн, а саме:

-   забезпечення державних гарантій у сфері надання соціальних послуг, спрямованих на профілактику складних життєвих обставин, подолання або мінімізацію їх негативних наслідків, особам/сім'ям, які перебувають у складних життєвих обставинах;

-  звільнення від оплати за надання соціальних послуг, у виняткових випадках, отримувачів соціальних послуг, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує чотири прожиткові мінімуми для відповідної категорії осіб;

- відшкодування витрат, пов'язаних з наданням соціальних послуг отримувачам соціальних послуг, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує чотири прожиткові мінімуми для відповідної категорії осіб.

Категорії громадян, яким надаватимуться соціальні послуги за Програмою це:

Вразливі групи населення – особи/сім'ї, які мають найвищий ризик потрапляння у складні життєві обставини через вплив несприятливих зовнішніх та/або внутрішніх чинників.

Чинники, що можуть зумовити складні життєві обставини:

  • похилий вік;

  • часткова або повна втрата рухової активності;

  • інвалідність.

Організація благоустрою населених пунктів

За рахунок коштів сільського бюджету фінансується місцева Програма «Благоустрій населених пунктів Новопільської сільської ради». На 2022 рік фінансове забезпечення заходів Програми планується у сумі 2 060,7 тис. грн. Кошти спрямовуються на:

  • поточний ремонт та технічне обслуговування електричних мереж у сумі 100 000 грн; 

  • оплата вуличного освітлення населених пунктів громади у сумі 1 295 750 грн;

  • придбання електроламп для вуличного освітлення у сумі 15 000 грн;

  • зимове утримання доріг (розчищення території від снігових заносів, усунення ущільненого шару з поверхні проїзної частини) у сумі 49 950 грн;

  • послуги з прибирання територій населених пунктів Новопільської сільської ради, утримання пам’ятників, обелісків, кладовищ, дитячих спортивних та інших майданчиків для довкілля та відпочинку у сумі 300 000 грн;

  • регулярне знищення бур`янів, молодої порослі, обкіс обочин доріг у сумі 300 000 грн.

Обсяг видатків по Програмі благоустрій населених пунктів на 2022 рік у порівнянні з очікуваним виконанням заходів Програми у 2021 році менше на 17,5% або на  438 100 грн (заплановано у 2021 році – 2 498 800 грн), що в межах можливостей ресурсної частини сільського бюджету, яка враховувалася при формуванні проєкту бюджету. Питома вага видатків на благоустрій населених пунктів складає 2,1%.

                Землеустрій

В проекті бюджету на 2022 рік  передбачено кошти на реалізацію заходів Програми розвитку земельних відносин по Новопільській сільській раді у сумі 260 000 грн, у тому числі:

  • розробка  проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі в с. Новопілля, вул.Садова у сумі 15 000 грн;

  • розробка технічної документації щодо поділу земельної ділянки площею 21,0239 га кадастровий номер 1221882400:02:001:0067 для ведення фермерського господарства на дві земельні ділянки у сумі 10 000 грн;

  • здійснення аудиту сформованих земельних ділянок та право на них в межах Надеждівського старостинського округу Новопільської сільської ради у сумі 20 000 грн;

  • розробка проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Новомайське у сумі 195 000 грн;

  • здійснення аудиту сформованих земельних ділянок та право на них в межах території колишньої Новопільської сільської ради у сумі 20 000 грн.

В бюджеті на 2021 рік передбачалися кошти по даній Програмі у сумі 80,0 тис.грн на здійснення аудиту сформованих земельних ділянок та право на них в межах колишніх сільських/селищних рад (Веселівська, Красівська, Златоустівська, Радушненська).

Програма фінансової підтримки комунальних підприємств Новопільської сільської ради 

Відповідно до Програми фінансової підтримки комунальних підприємств Новопільської сільської ради на 2022 рік передбачено видатки у сумі 1 100 000 грн.

Кошти передбачені на зміцнення та оновлення матеріально-технічної бази комунальних підприємств з метою забезпечення їх безперебійного функціонування та покращення надання послуг мешканцям громади.

Програма організації та проведення суспільно-корисних робіт для порушників, на яких судом накладено адміністративне стягнення у вигляді виконання суспільно-корисних робіт по Новопільській сільській раді на 2022 рік

За рахунок коштів сільського бюджету фінансується місцева Програма організації та проведення суспільно-корисних робіт для порушників, на яких судом накладено адміністративне стягнення у вигляді виконання суспільно-корисних робіт по Новопільській сільській раді на 2022 рік. 

На 2022 рік фінансове забезпечення заходів Програми планується у сумі 30 000 грн. 

Кошти спрямовуються на:

  • оплату праці з нарахуваннями особам направленим, на відбування адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт;

Програма забезпечення громадського порядку та громадської безпеки «Поліцейський офіцер громади» на території Новопільської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області на 2022 рік

Новопільська сільська рада з 2022 року планує прийняти участь у Проєкті Національної поліції України «Поліцейський офіцер громади».

Поліцейський офіцер громади (ПОГ) — це офіцер Національної поліції України, який живе та працює у певній територіальній громаді. ПОГ – співробітник Національної поліції, а отже отримує заробітну плату, має право на соціальні гарантії та пільги, як і решта поліцейських. Крім того, НПУ забезпечує його одностроєм, табельною зброєю, спеціальними засобами, нагрудною камерою та планшетом. У рамках проєкту НПУ також може забезпечити поліцейського офіцера громади обладнаним автомобілем (залежить від фінансування). 

Головне завдання поліцейського офіцера громади – орієнтуватися на потреби місцевого населення, підтримувати постійний контакт з мешканцями Новопільської територіальної громади, щоденно забезпечувати порядок на своїй території, своєчасно реагувати на проблеми громади та запобігати вчиненню правопорушень, планувати спільну роботу та разом працювати над тим, щоб громада вдосконалювалася та ставала безпечнішою.

Згідно даного проєкту територіальна громада повинна забезпечити поліцейського офіцера громади:

1) Приміщення

Для постійної присутності ПОГ на території ТГ необхідне службове приміщення, що належить громаді. За відсутності центру безпеки або поліцейської станції на території ТГ допускається виділення приміщення, яке відповідає таким вимогам:

  • 3 кімнати – службовий кабінет (мін. 12 м2), кабінет для роботи ГРПП/громадських формувань (за наявності), кімната відпочинку. Обов’язкова наявність обладнаного санвузла з водогоном;

  • перший поверх з окремим входом;

  • металеві двері та грати на вікнах для збереження майна та документів;

  • не допускається розміщення службового приміщення в об’єктах соціальної інфраструктури (дитсадки, школи, будинки культури), за винятком амбулаторій та ФАП;

  • наявність опалення;

  • обладнання охоронно-попереджувальною сигналізацією у встановленому порядку.

2) Меблі та офісна техніка

Службове приміщення має бути оснащене офісними меблями та технікою відповідно до кількості робочих місць (1 офіцер на 6000 населення) – стіл, стільці, шафа для одягу, стаціонарний комп’ютер/ноутбук, принтер/МФП, сейф (рекомендовані розміри 100х50х40 см). Також бажаною є наявність дитячого куточка, дивана, холодильника, мікрохвильової печі та електричного чайника.

3) Канцелярські товари, доступ до мережі Інтернет;

4) Пально-мастильні матеріали (150 л/міс. на 1 автомобіль);

5) Службове житло (у разі обрання поліцейського, який проживає в іншій місцевості).

В проєкті бюджету на 2022 рік передбачається затвердження Програми забезпечення громадського порядку та громадської безпеки «Поліцейський офіцер громади» на території Новопільської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області на 2022 рік із загальним обсягом фінансування у сумі 1200, 0 тис.грн на придбання 2-х легкових автомобілів спеціалізованого призначення RenaultSanderoLife та сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій (набуття права власності на легкові автомобілі спеціалізованого призначення) та первинної реєстрації транспортних засобів. Отже, в зв’язку із  прийняттям участі у Проєкті  НПУ «Поліцейський офіцер громади» виникла необхідність розпочати роботу по даному напрямку. Зазначені кошти по Програмі будуть уточнені за рахунок залишку коштів, який склався на початок бюджетного періоду після підписання Договору на передачу коштів державному бюджету. Видатки на інші цілі (облаштування приміщення, меблі та офісна техніка та ін.) будуть передбачені виходячи із фінансових можливостей сільського бюджету за підсумками виконання бюджету І півріччя та 9 місяців).

Природоохоронні заходи за рахунок цільових фондів

За рахунок коштів екологічного податку, надходження якого плануються на 2022 рік  у сумі 4 636 000 грн, передбачається фінансування заходів Місцевої екологічної програми із загальним обсягом фінансування видаткової частини  спеціального фонду у сумі 4 636 000грн за такими  напрямками:

  • придбання спецтехніки (сміттєвоза з боковим завантаженням СБМ 304/2) у сумі 2 421 443 грн;

  • придбання спецтехніки (екскаватор) у сумі 2 146 083 грн;

  • авторський та технічний нагляд по об’єкту «Реконструкція систем роздільної самопливної та напірної каналізації і споруд на них та  необхідних споруд для очищення стічних вод потужністю 75 куб м/добу в смт. Радушне Криворізького району» у сумі 68 474 грн.

  Резервний фонд

Відповідно до статті 24 Бюджетного кодексу України для фінансування заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціально-політичного характеру та заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також інших заходів, що не мають постійного характеру і не можуть бути передбачені під час складання проекту сільського бюджету, заплановані кошти резервного фонду у сумі 35 000 грн, що становить 0,02 відсотка видатків загального фонду сільського бюджету.

Баланс обсягу доходів, видатків та кредитування бюджету на 2022 рік

Обсяг бюджету територіальної громади по доходам розраховано в сумі 171 984 626 грн, у тому числі обсяг доходів загального фонду 166 048 626 грн, спеціального фонду 5 936 000 гривень.

Обсяг бюджету територіальної громади по видаткам розраховано в сумі 171 984 626 грн, у тому числі обсяг видатків загального фонду 166 048 626 грн, спеціального фонду 5 936 000 гривень.

Бюджет Новопільської сільської ради збалансовано та пропонується до розгляду бездефіцитним. Пропозиції головних розпорядників бюджетних коштів враховані в межах можливостей його ресурсної частини. 

Начальник фінансового управління                                     Лілія КУЧМА


додаток 1 доходи 2022.xlsx

додаток_2_видатки 2022.xls

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux