ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
ДО ПРОЄКТУ БЮДЖЕТУ НОВОПІЛЬСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ НА 2024 РІК
Загальні особливості формування показників бюджету Новопільської сільської територіальної громади на 2024 рік
Формування місцевого бюджету Новопільської сільської ради другий рік, здійснюється в умовах воєнного стану. Війна змінила традиційні форми та підходи до процесу аналізу та прогнозування економічного і соціального розвитку країни. Відсутність повної поточної статистичної інформації та додаткові джерела невизначеності, у першу чергу щодо тривалості та наслідків бойових дій, фактично унеможливили процес прогнозування у традиційній до війни формі та розрізі показників. У зв’язку з цим процес прогнозування здійснюється в режимі реального часу в умовах високого ступеня невизначеності та непередбачуваності у сфері національної та регіональної безпеки.
Бюджет Новопільської сільської ради на 2024 рік розроблено відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», статті 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», статей 75, 76, 77 і пункту 221 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України, Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», постанови Кабінету Міністрів від 11 березня 2022 року № 252 (зі змінами) «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану», Податкового кодексу України. Основних прогнозних макропоказників економічного i соціального розвитку України на 2023 — 2024 роки та окремих припущеннях, закладених до прогнозних розрахунків, які наведені у листі Міністерства економіки України від 29.06.2023 № 3011-05/31540-03, особливостей складання проектів місцевих бюджетів на 2024 рік, доведених листом Міністерства фінансів України від 16.08.2023 № 05110-08-6/22354, інших законодавчих актів.
Аналіз тенденцій соціально-економічного розвитку Новопільської сільської територіальної громади свідчить, що економіка громади розвивається під впливом складних i не завжди передбачуваних процесів, зумовлених наслідками через дії воєнного стану. Однак, економічна стабільність громади забезпечується діяльністю суб’єктів господарської діяльності, представленими підприємствами комунального господарства, сільського господарства, торгівлі та сфери послуг, великого, малого та середнього бізнесу.
9 листопада 2023 року, Верховна Рада України прийняла проект Закону України «Про державний бюджет України на 2024 рік» у другому читанні та в цілому.
8 листопада 2023 року, Верховна Рада підтримала у другому читанні та в цілому проєкт закону "Про внесення змін до розділу VI Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України". законопроєкт № 10037 .
Пріоритетами Державної бюджетної політики у 2024 році, залишатимуться фінансування оборони, громадського порядку, безпеки, соціального захисту населення, створення умов для лікування, відновлення та реабілітації осіб, які постраждали від збройної агресії Російської Федерації проти України;
згідно із статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» мінімальна заробітна плата:
з 01 січня 2024 року – 7 100 грн,
з 01 квітня 2024 року – 8 000 грн.
дітей віком до 6 років – 2 563 гривні;
дітей віком від 6 до 18 років – 3 196 гривні;
працездатних осіб – 3 028 гривні;
осіб, які втратили працездатність, - 2 361 гривні.
ПОКАЗНИКИ ДОХІДНОЇ ЧАСТИНИ ПРОЄКТУ БЮДЖЕТУ
Показники дохідної частини проєкту бюджету Новопільської сільської територіальної громади на 2024 рік розроблено на базі основних прогнозних показників економічного та соціального розвитку Новопільської сільської ради, підсумків виконання бюджету за 2022 рік та очікуваного виконання за 2023 рік, із застосуванням норм Бюджетного та Податкового кодексів України, а також з урахуванням змін до бюджетного та податкового законодавства й інших законодавчих актів.
При прогнозуванні дохідної частини бюджету Новопільської сільської ради на 2024 рік враховано:
наявні статистичні показники, які використовуються при розрахунку прогнозних надходжень податків та зборів, зокрема за 2022 рік, очікувані показники на 2023 рік та прогнозні на 2024 рік;
фактичне виконання дохідної частини бюджету за 2021-2022 роки та 10 місяців 2023 року;
застосування нормативу зарахування податку на доходи фізичних осіб до бюджету сільської ради відповідно до норм Бюджетного кодексу України (без врахування податку на доходи фізичних осіб від грошового забезпечення військовослужбовців);
періоди дії воєнного стану.
Під час визначення обсягу ресурсу проєкту бюджету Новопільської сільської територіальної громади на 2024 рік враховано:
- прогнозний розмір мінімальної заробітної плати з 01 січня 2024 року у розмірі з 01 січня 2024 року – 7 100 грн, з 01 липня 2024 року – 8 000 грн;
- прогнозний посадовий оклад працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 01 січня 2024 року – 3 195 грн, з 01 липня 2024 року –3 600 грн;
- прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі – 2 920 грн;
- незастосування у 2024 році до ставок податків, визначених в абсолютних значеннях, а саме до акцизного податку, екологічного податку та рентної плати, індексів споживчих цін, індексів цін виробників промислової продукції;
- норми Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно» від 11 квітня 2023 року № 3050.
Склад джерел доходів бюджету територіальної громади на 2024 рік визначено статтями 64 та 69-1 Бюджетного кодексу України.
Фактори, що вплинуть на зменшення надходжень:
доведений обсяг трансфертів з державного та місцевого бюджету зменшено на 24211,2 тис. грн, у порівнянні з 2023 роком (у 2023 році - 24833,6 тис.грн, у 2024 році 622,4 тис.грн), у тому числі:
Загальний розмір доходів бюджету Новопільської сільської територіальної громади, з урахуванням міжбюджетних трансфертів, визначений на 2024 рік у сумі 159 921,3 тис.грн, у тому числі:
Показники надходжень бюджету Новопільської сільської територіальної громади на 2023-2024 роки
Прогнозні показники доходів сільського бюджету на 2024 рік (з урахуванням трансфертів), у порівнянні з очікуваним показником 2023 року зменшено на 23 180,7 тис. грн або на 12,7%, у тому числі по:
загальному фонду – на 16 588,9 тис. грн або на 9,8 %;
спеціальному фонду – на 6 591,8 тис. грн або на 50,0 % .
Загальний розмір доходів бюджету Новопільської сільської територіальної громади, без урахуванням міжбюджетних трансфертів, визначений на 2024 рік у сумі 111 493,0 тис.грн, у тому числі:
Доходи загального фонду бюджету (без міжбюджетних трансфертів) прогнозуються у сумі 104 900,0 тис.грн, що на 4,4 % (+ 4 413,1 тис.грн) більше порівняно з очікуваним виконанням сільського бюджету в поточному році.
Структура доходів загального фонду бюджету (без міжбюджетних трансфертів) на 2024 рік:
Податок на доходи фізичних осіб
Основним бюджетоутворюючим джерелом надходжень загального фонду сільського бюджету є податок та збір на доходи фізичних осіб, питома вага якого складає 60,0 % від прогнозованої суми доходів загального фонду 2024 року.
Прогноз надходжень з податку на доходи фізичних осіб розраховано відповідно:
- єдиної ставки (18%) оподаткування доходів фізичних осіб (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами-платниками податку на прибуток підприємств, які оподатковуються за ставкою 5%);
- прогнозного розміру мінімальної заробітної плати з 01 січня 2024 року у розмірі з 01 січня 2024 року – 7 100 грн, з 01 липня 2024 року – 8 000 грн;
- прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі – 3 028 грн;
- посадового окладу працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 01 січня 2024 року – 3 195 грн, з 01 липня 2024 року – 3 600 грн ;
- фактичних надходжень податку та середньої заробітної плати штатних працівників, кількості працюючих, ставки податку, змін в обліку статистичних показників заробітної плати штатних працівників;
- поступового зростання ділової активності суб’єктів господарювання, виходячи з можливостей в періоди дії воєнного стану.
Розрахунок прогнозу надходжень податку на доходи фізичних осіб на 2024 рік розраховано з урахуванням положень Податкового та Бюджетного кодексів України, прогнозного обсягу фонду оплати праці, рівня середньої заробітної плати, бази та ставок оподаткування доходів фізичних осіб та становить – 62 549,4 тис. грн.
Фактором впливу зменшення надходжень податку на доходи фізичних осіб у 2024 році до очікуваного показника 2023 року, є застосування змін передбачених у проєкті Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» щодо спрямування податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення військовослужбовців з місцевого бюджету до державного. Очікувані втрати бюджету Новопільської сільської ради складуть 1 300,0 тис.грн.
Приріст надходжень ПДФО 2024 року становить 5,8 % або на 3 443,9 тис.грн більше до очікуваних надходжень 2023 року. Це пов'язано, в першу чергу із підвищенням мінімальної заробітної плати та посадових окладів працівників за Єдиною тарифною сіткою на 2024 рік.
Зростання мінімальної заробітної плати з 01 січня 2023 року до 7100 грн не матиме значного впливу на ріст надходжень від найбільших платників бюджетних установ, оскільки середня заробітна плата по установам бюджетної сфери Новопільської сільської ради за 10 місяців 2023 року складає 11 863 гривні.
Таким чином, зростання надходжень податку на доходи фізичних осіб серед великих платників податків планується в першу чергу за рахунок зростання середньої заробітної плати працівників та інфляційних процесів. Питома вага надходження податку з доходів фізичних осіб від таких підприємств до бюджету Новопільської сільської ради складає майже 25,8%.
Податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності
Розрахунок прогнозу податку на прибуток підприємств на 2024 рік проведено з урахуванням пунктів 17 та 18 частини першої статті 64 Бюджетного кодексу України, з урахуванням чинних норм податкового законодавства, очікуваного декларування та надходжень у 2023 році й прогнозного фінансового результату підприємств до оподаткування на 2024 рік
При прогнозуванні надходжень податку на прибуток на 2024 рік враховано такі особливості:
очікувані та прогнозні економічні показники, а саме: прибутку комунальних підприємств і фінансових установ;
фактичні надходження податку на прибуток за попередні звітні періоди,
враховуючи динаміку задекларованих та сплачених сум податку;
законодавчо встановлених ставок оподаткування;
нестабільність курсу національної валюти;
терміни подання податкової звітності та сплати податку на прибуток підприємств за підсумками кварталу;
заборгованість підприємств комунальної форми власності по сплаті податку на прибуток до місцевого бюджету (за даними органів Державної податкової служби на 01 жовтня 2023 року становить – 1,9 тис.грн);
проблеми з логістикою, подорожчання паливно-мастильних матеріалів, сировини та комплектуючих тощо..
Надходження податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності в 2024 році плануються у сумі 468,0 тис.грн.
Порівняно із очікуваним показником на 2023 рік, даний податок збільшується на 411,6 тис. грн або майже в 8 раз, в зв’язку зі збільшенням обсягів отриманого доходу підприємствами житлово-комунальної сфери в 2023 році. В 2023 році очікуване надходження податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності складає 56,4 тис. гривень.
Рентна плата та плата за спеціальне використання лісових ресурсів
Показники рентної плата за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) до сільського бюджету на 2023 рік становлять 0,5 тис.грн, що майже на рівні очікуваних надходжень 2023 року.
Рентна плата за користування надрами місцевого значення
Надходження рентної плати за користування надрами на 2024 рік прогнозується з урахуванням положень Бюджетного кодексу України та Податкового кодексу України.
Розрахунок здійснено із врахуванням очікуваних надходжень (нарахувань) відповідної рентної плати у поточному році, макроекономічних показників, зокрема індексу цін виробників у добувній промисловості і розробленні кар’єрів, аналізу динаміки надходжень у попередніх періодах, за ставками плати за користування надрами, передбаченими розділом ІХ Податкового кодексу України (за даними органів Державної податкової служби).
Рентна плата за видобування корисних копалин місцевого значення зараховується до місцевих бюджетів у повному обсязі.
Розрахунок рентної плати за видобування корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення на 2024 рік здійснено з урахуванням динаміки надходжень за попередні роки, а також тенденції видобутку корисних копалин та діючих ставок. Даний податок сплачує ЗАТ «Бластко» до місцевого бюджету сілької ради.
Відповідно до внесених змін до Бюджетного кодексу України починаючи з 2019 року за бюджетами місцевого самоврядування закріплено 5% рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення (крім рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату) за місцем видобутку відповідних корисних копалин. Підприємство ЗАТ «Бластко» спеціалізується по видобутку декоративного та будівельного каменю - на 2024 рік плануються надходження у сумі 30,0 тис.грн, що на 24,0 тис.грн або в 5 раз більше очікуваних надходжень 2023 року в зв’язку із виходом ЗАТ «Бластко» з простою .
Акцизний податок
Починаючи з 2015 року акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів зараховується до місцевих бюджетів відповідно до пункту 16 Бюджетного кодексу України та підпункту 215.3.10 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України. Ставка податку становить 5 %.
Прогнозні надходження акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів передбачають зарахування надходжень з алкогольних напоїв та тютюнових виробів до бюджету Новопільської сільської ради у 2024 році та визначено за даними органів Державної податкової служби з врахуванням прогнозних показників індексу споживчих цін, темпів реалізації оподатковуваних товарів на 2023 рік і становить 1 500,0 тис.грн, порівняно із очікуваними надходженнями на 2023 рік збільшуються на 104,2 тис.грн або на 7,5 відсотки.
Крім того, 13,4% акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального зараховуються до загального фонду бюджетів місцевого самоврядування.
Відповідно до пункту 161 частини першої статті 64 Бюджетного кодексу України 13,4% акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального зараховується до бюджетів місцевого самоврядування у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Прогнозні надходження по акцизному податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) (пального) обраховано у сумі 1 500,0 тис.грн. що на 200,0 тис.грн або на 15,4 відсотки більше порівняно з очікуваними надходженнями 2023 року.
Надходження акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (пальне) на 2024 рік обраховано у сумі 5 400,0 тис.грн. В порівнянні з очікуваними надходженнями 2023 року, акцизний податок зросте на 187,3 тис.грн або 3,6 відсотки.
На території Новопільської сільської ради знаходиться 4 АЗС, які здійснюють реалізацію пального: смт. Радушне (2 АЗС), с.Коломійцеве, с.Широке.
Динаміка надходження акцизного податку до сільського бюджету
(тис.грн)
Місцеві податки
Друге місце за обсягом надходжень до загального фонду бюджету Новопільської сільської ради належить місцевим податкам і зборам, питома вага яких становить 30,8 %.
Відповідно до статті 10 Податкового кодексу України до місцевих податків належать: податок на майно (який складається з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, транспортного податку, платі за землю); єдиний податок. Ставки місцевих податків і зборів та інші положення, що регламентують адміністрування податків та зборів, визначені рішенням Новопільської сільської ради від 01 липня 2021 року № 305-Х/VІІІ ( з урахуванням внесених змін).
Розрахунок прогнозних надходжень місцевих податків і зборів на 2024 рік здійснено за видами податків і зборів відповідно до норм Податкового кодексу України та вищевказаного рішення Новопільської сільської ради.
Прогнозна сума місцевих податків і зборів, що надходитимуть до бюджету Новопільської сільської ради у 2024 році, становитиме 32 341,3 тис. грн.
1.1. Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є складовою частиною податку на майно відповідно до статті 265 Податкового кодексу України.
Розрахунок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2024 рік проведено у розрізі об’єктів житлової та комерційної нерухомості,фізичних та юридичних осіб, площі об’єктів за даними органів державної податкової служби.
Базою оподаткування податком є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
Прогнозний розрахунок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, розраховано із врахуванням підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, який визначає порядок сплати такого податку в умовах воєнного стану.
Фізичні та юридичні особи сплачують податок за ставками, що визначені рішенням Новопільської сільської ради від 01 липня 2021 року № 305 «Про встановлення місцевих податків і зборів Новопільської сільської ради». По Новопільській сільській раді відсоткова ставка становить від 0 до 5 відсотків.
В структурі надходжень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки до бюджету Новопільської сільської ради у 2023 році в розрізі юридичних та фізичних осіб питома вага надходжень від юридичних осіб становить – 72,9%, а за видами нерухомого майна питома вага надходжень, сплачених за нежитлову нерухомість, становить – 97,1%.
За інформацією, наданою органами Державної податкової служби станом на 01 жовтня 2023 року сформовано 138 податкових повідомлень-рішень на загальну суму податкового зобов’язання в розмірі 691,6 тис.грн, які сплачуються за місцем розташування об’єктів і зараховуються до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України
Прогнозний показник податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, розраховано з урахуванням:
- очікуваних надходжень на 2023 рік;
- встановлення мінімальної заробітної плати з 01 січня 2023 року в розмірі 7 100 грн;
- дії рішення Новопільської сільської ради від 27 червня 2023 року № 2004 «Про внесення змін до рішення Новопільської сільської ради від 01 липня 2021 року № 305 «Про встановлення місцевих податків і зборів Новопільської сільської ради», в частині встановлення ставки податку на нерухоме майно будівлі сільськогосподарського призначення, лісництва та рибного господарства 0,15 відсотка - для юридичних осіб, 0,1 відсоток – для фізичних осіб. Для земель транспорту – за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено – 3,0 відсотки, за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких не проведено – 5,0 відсотки, орендна плата за землю для юридичних та фізичних осіб – 12 відсотків від нормативно грошової оцінки.
З урахуванням цих положень загальний обсяг прогнозованих надходжень по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, очікуються у сумі 2 620,4 тис.грн, що на 2,3 % ( 59,0 тис.грн) більше очікуваних надходжень 2023 року.
1.2. Плата за землю
З 2015 року відповідно до статті 265 Податкового кодексу України плата за землю, яка справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, є складовою частиною податку на майно та входить до складу місцевих податків і зборів.
Плата за землю становить 8,1 % обсягу доходів загального фонду та 26,1 % від обсягу місцевих податків і зборів.
Прогнозні розрахунки надходжень плати за землю на 2024 рік здійснено на основі норм Земельного та Податкового кодексів України.
Виходячи з даних щодо кількості платників, загальної площі земельних ділянок, розміру нарахованого земельного податку, сум орендної плати за земельні ділянки відповідно до укладених договорів оренди з фізичними і юридичними особами, розміру ставок, динаміки надходжень до бюджету за попередні роки, з урахуванням визначених податковим законодавством пільг, а також з врахуванням індексації нормативно грошової оцінки земельних ділянок не сільськогосподарського призначення, на наступний 2024 рік прогнозується надходжень плати за землю до бюджету громади в сумі 8 450,0 тис грн. Порівняно із очікуваними показниками на 2023 рік, плата за землю планується на рівні 2023 року.
Індексація нормативної грошової оцінки земель здійснюється відповідно до статті 289 Податкового кодексу України.
1.3. Єдиний податок
Єдиний податок зараховується до загального фонду відповідно до Бюджетного кодексу України. За обсягом платежу єдиний податок становить 20,2 % у структурі загального фонду бюджету Новопільської сільської ради та 65,5% від обсягу місцевих податків і зборів.
Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлено статтею 297 Податкового кодексу України.
Рішенням Новопільської сільської ради від 01 липня 2021 року № 305-Х/VІІІ ( з урахуванням внесених змін) «Про встановлення місцевих податків і зборів Новопільської сільської ради» встановлено такі: для першої групи платників єдиного податку 10% розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб ( інвалідів, які самостійно здійснюють підприємницьку діяльність – 5% розміру прожиткового мінімуму); для другої групи платників єдиного податку 20% розміру мінімальної заробітної плати (крім платників, які здійснюють перевезення дітей до місця навчання і додому шкільним автобусом з населених пунктів сільської ради – 2 % розміру мінімальної заробітної плати, платників, які оформили трудові відносини з 10 найманими працівниками – 10 % розміру мінімальної заробітної плати); для третьої групи платників єдиного податку 3% доходу – у разі сплати податку на додану вартість згідно з Податковим кодексом України, 5 % - у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.
Прогнозний обсяг єдиного податку на 2024 роки розраховано з урахуванням положень Податкового кодексу України (за даними органів Державної податкової служби ), фактичних надходжень, збільшенням з початку року ставки для платників єдиного податку першої та другої груп, у зв’язку із зростанням мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
З 23 травня 2020 року Законом України від 16 січня 2020 року No 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» збільшено граничний обсяг доходу для платників, що перебувають на спрощеній системі оподаткування та сплачують єдиний податок:
І групи – з 300 тис. грн до 167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі – МЗП);
ІІ групи – з 1,5 млн грн до 834 розмірів МЗП;
ІІІ групи – з 5 млн грн до 1167 розмірів МЗП.
Законом України від 30 червня 2022 року No 3219-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», який набрав чинності 01 серпня 2023 року, скасовано спеціальну ставку оподаткування для платників єдиного податку 3 групи в розмірі 2 відсотки.
Прогнозований обсяг надходжень єдиного податку становитиме 21 200,0 тис.грн, що на 4,0 відсотки або на 824,0 тис.грн більше очікуваних показників 2023 року.
1.4. Транспортний податок
Запровадження та справляння транспортного податку передбачено статтею 267 Податкового кодексу України. Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з законодавством власні легкові автомобілі: з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно), середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового(звітного) року (визначається Мінекономрозвитку за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального).
Перелік легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню транспортним податком щорічно розміщується на сайті Мінекономрозвитку. Ставка становить 25 000,0 грн на рік за кожен автомобіль.
Надходження транспортного податку обраховані в цілому у сумі 70,9 тис.грн, що майже на рівні очікуваних надходжень 2023 року. Розрахунок прогнозної суми транспортного податку проведено виходячи із наявної податкової бази за даними ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
Надходження адміністративних штрафів за адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі (код 21081800) заплановано в сумі 958,9 тис.грн, що на 1 138,8 тис.грн або на 53,7 відсотків менше очікуваних надходжень 2023 року.
Закріплення зарахування 10 % надходжень від адміністративних штрафів за адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, що зараховуються за місцем фіксації правопорушення за допомогою відповідних технічних засобів – приладів контролю, до загального фонду бюджетів територіальних громад (БКУ ст.64) стало новацією 2022 року. Це джерело доходів було закріплене за бюджетами ТГ змінами до БКУ від 15 лютого 2022 року.
З початку лютого 2023 року 10% штрафів за порушення ПДР зараховуються до бюджетів громад. Так, за 10 місяців 2023 року Новопільською громадою отримано 1 853,5 тис.грн. даного податку.
Так як адміністративні штрафи за адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі – нове джерело доходів громади, то прослідкувати динаміку надходження податку не можливо.
Інші неподаткові надходження по кодам 22090000, 210800000, 220100000 заплановано майже на рівні надходжень 2023 року.
Плата за надання адміністративних послуг
Адміністративні послуги в Новопільській сільській територіальній громаді надаються через відділ надання адміністративних послуг Новопільської сільської ради відповідно до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про адміністративні послуги», «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 року № 523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг», рішення Новопільської сільської ради від 23 лютого 2022 року № 1672- ХVІІ/VІІІ «Про створення відділу центр надання адміністративних послуг» Новопільської сільської ради (з урахуванням внесених змін).
До бюджету Новопільської сільської ради плата за надання адміністративних послуг зараховується згідно з пунктами 21-281, 36-363 статті 64 Бюджетного кодексу України.
Прогнозний розрахунок надходжень плати за надання адміністративних послуг на 2024 рік визначено як підсумок розрахованих надходжень за окремими видами господарської діяльності, з урахуванням очікуваних надходжень за 2023 рік.
Прогнозний показник їх обсягу у 2024 році становитиме 91,0 тис. грн, в тому числі:
- плата за надання інших адміністративних послуг – 21,0 тис.грн;
- адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень – 63,0 тис.грн;
- плата за скорочення термінів надання послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а також плата за надання інших платних послуг – 7,0 тис.грн.
Державне мито
Прогнозний показник надходжень до бюджету Новопільської сільської державного мита на 2024 рік розраховано з урахуванням очікуваних надходжень за 2023 рік, зміни діючого законодавства та пункту 15 частини 1 статті 64 Бюджетного кодексу України.
Прогнозний обсяг надходжень державного мита до бюджету Новопільської сільської ради становитиме 25,0 тис.грн, у тому числі:
- державне мито, що сплачується за місцем розгляду та оформлення документів, у тому числі за оформлення документів на спадщину і дарування – 25,0 тис.грн.
Доходи спеціального фонду бюджету
Відповідно до статті 13 Бюджетного кодексу України щорічно у складі бюджету Новопільської сільської ради створюється спеціальний фонд.
Прогнозний обсяг надходжень спеціального фонду сільського бюджету на 2024 рік прогнозується в сумі 6 593,0 тис.грн. До його складу входять наступні джерела надходжень:
- екологічного податку у сумі 5 193, 0 тис.грн;
- власні надходження бюджетних установ у сумі 1400, 0 тис.грн.
Екологічний податок
Згідно зі статтею 69-1 Бюджетного кодексу України до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належить 55% екологічного податку (крім екологічного податку, визначеного пунктом 161 частини другої статті 29 цього Кодексу), із них 25% зараховується до бюджету Новопільської сільської територіальної громади.
Справляння екологічного податку унормовано розділом VIII Податкового кодексу України. Цей податок включено до складу загальнодержавних податків і зборів, а згідно з пунктом 14.1.57 Податкового кодексу України екологічний податок визначено як загальнодержавний обов’язковий платіж, що справляється з фактичних обсягів викидів у атмосферне повітря, скидів у водні об’єкти забруднюючих речовин, розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах.
Під час формування показників екологічного податку на 2024 рік враховано відповідні норми податкового законодавства, зокрема стосовно щорічного поетапного підвищення ставки екологічного податку за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти згідно з Пунктом 37 підрозділу 5 розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України:
установити, що за податковими зобов’язаннями з екологічного податку, що виникли:
з 1 січня 2022 року до 31 грудня 2022 року включно, ставки податку становлять 30 відсотків ставок, передбачених пунктами 245.1 і 245.2 статті 245 цього Кодексу;
з 1 січня 2023 року до 31 грудня 2023 року включно, ставки податку становлять 60 відсотків ставок, передбачених пунктами 245.1 і 245.2 статті 245 цього Кодексу;
з 1 січня 2024 року до 31 грудня 2024 року включно, ставки податку становлять 90 відсотків ставок, передбачених пунктами 245.1 і 245.2 статті 245 цього Кодексу;
з 1 січня 2025 року, ставки податку становлять 100 відсотків ставок, передбачених пунктами 245.1 і 245.2 статті 245 цього Кодексу.
Прогнозні надходження екологічного податку на 2024 рік розраховано виходячи з чинного законодавства, очікуваного виконання за 2023 рік і плануються у сумі 5 193,0 тис. грн, у тому числі:
- екологічний податок, який справляється за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (за винятком викидів в атмосферне повітря двоокису вуглецю) – 110,0 тис. грн;
- надходження від скидів забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти – 4 050,0 тис. грн;
- надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини – 1 033,0 тис.грн.
Доходи екологічного податку напряму залежать від функціонування промислових підприємств, що здійснюють відрахування до бюджету платежів за скид забруднюючих речовин безпосередньо у водні об`єкти та розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах (КП «Кривбасводоканал», ПАТ «Арселор МітталСтілл» - найбільші платники податку). В порівнянні з відповідним періодом 2023 року надходження збільшилися на 418,0 тис.грн або на 8,8 відсотки.
Власні надходження бюджетних установ
Власні надходження бюджетних установ поділяються на такі групи:
МІЖБЮДЖЕТНІ ТРАНСФЕРТИ
Обсяг міжбюджетних трансфертів, що надійдуть з державного та місцевих бюджетів до загального фонду бюджету Новопільської сільської територіальної громади в 2024 році та повинні бути обов’язково враховані згідно із статтею 97 Бюджетного кодексу України, складає 48 428,3 тис.грн .
У відповідності до Бюджетного кодексу України у 2024 році продовжує діяти система бюджетного вирівнювання, яка передбачає горизонтальне вирівнювання податкоспроможності територій України залежно від рівня надходжень на одного жителя. При цьому, горизонтальне вирівнювання для бюджетів територіальних громад в 2024 році здійснюється Міністерством фінансів України, враховуючи очікувані надходження податку на доходи фізичних осіб (без врахування ПДФО з грошового забезпечення військовослужбовців) і кількості ВПО в кожній громаді.
Механізм горизонтального вирівнювання передбачає, що місцеві бюджети з індексом податкоспроможності нижче 0,9 середнього показника по Україні отримують базову дотацію, для підвищення рівня їх забезпеченості.
Обсяг базової дотації з державного бюджету на 2024 рік складає 622,4 тис. тис.грн, що менше показника 2023 року на 18 260,6 тис.грн або майже в 30 раз (в бюджеті 2023 року обсяг базової дотації передбачено у сумі 18 883,0 тис.грн).
В 2024 році рівень державної підтримки бюджету порівняно з 2023 роком значно зменшується, в зв’язку з продовженням дії воєнного стану та посиленням обороноздатності країни внаслідок повномасштабного вторгнення російської федерації.
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» передбачено освітню субвенцію з Державного бюджету України для бюджету Новопільської сільської ради в обсязі 47 799,7 тис. грн, яка спрямована на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.
В проекті бюджету на 2024 рік передбачено міжбюджетні трансферти, у тому числі:
- з обласного бюджету у сумі 6,2 тис.грн:
- комунальному закладу спеціалізованої мистецької освіти «Музична школа» у сумі 1087,8 тис. грн;
- комунальному підприємству «Трудовий архів» у сумі 366,3 тис. грн;
ПОКАЗНИКИ ВИДАТКОВОЇ ЧАСТИНИ БЮДЖЕТУ
При розподілі видатків між бюджетними програмами та розпорядниками коштів бюджету на 2024 рік враховано, в першу чергу необхідність забезпечення в повному обсязі бюджетними призначеннями соціально-захищених видатків, а також обґрунтування розпорядників бюджетних коштів до бюджетних запитів.
Формування прогнозних показників видатків бюджету сільської територіальної громади по основних видах видатків проведено зі збереженням в умовах чинного законодавства видатків по всіх галузях соціально-культурної сфери та соціального захисту населення з додержанням принципу першочерговості їх фінансування та забезпечення пріоритетного спрямування коштів на соціально – захищені статті видатків в повному обсязі.
При складанні проєкту бюджету на 2024 рік враховано потребу в коштах на оплату праці працівників установ, які отримують кошти з бюджету усіх рівнів, відповідно до умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного та місцевого бюджетів, збережені обов‘язкові надбавки, матеріальні допомоги та інші виплати працівникам окремих галузей бюджетної сфери, які застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України.
У проєкті бюджету на 2024 рік головним залишається збереження основних пріоритетів бюджетної політики та дотримання принципів Бюджетного кодексу України, зокрема, в частині затвердження збалансованого бездефіцитного бюджету.
Загальний обсяг видатків бюджету Новопільської сільської ради визначений у сумі 159 921,3 тис.грн, у тому числі видатків загального фонду – 153 328,3 тис.грн, видатків спеціального фонду бюджету – 6 593,0 тис.грн. Питома вага захищених статей бюджету складає 96,3 % від загального обсягу видатків загального фонду, в тому числі видатків на заробітну плату та енергоносії 91,6%.
Проєктом бюджету на 2024 рік відповідно до статті 55 Бюджетного кодексу України кошти в першочерговому порядку спрямовуються на захищенні статті видатків сільського бюджету у сумі 147 726,3 тис.грн, а саме на:
оплата праці працівників бюджетних установ – 99 569,0 тис.грн;
нарахування на заробітну плату – 22 217,7 тис.грн;
придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів – 479,0 тис.грн;
забезпечення продуктами харчування – 435,2 тис.грн;
оплата комунальних послуг та енергоносіїв – 18 665,9 тис.грн;
поточні трансферти населенню – 4 656,5 тис.грн;
поточні трансферти місцевим бюджетам – 1 703,0 тис.гривень.
Галузь “Державне управління”
Пріоритетним завданням є повноцінне забезпечення функціонування сільської ради, виконавчого комітету сільської ради, відділів виконавчого комітету сільської ради, якісне виконання повноважень, визначених Конституцією України та іншими законами, належне забезпечення виконання принципів народовладдя, забезпечення якісного контролю за використанням коштів на реалізацію заходів місцевих Програм.
До системи органів місцевої влади у Новопільській сільській територіальній громаді, через які здійснюється місцеве самоврядування та виконавча влада, і які утримуються з бюджету Новопільської сільської ради, відносяться :
апарат управління, структурні підрозділи та відділи Новопільської сільської ради;
фінансове управління Новопільської сільської ради;
відділ соціального захисту населення Новопільської сільської ради;
апарат управління освіти, культури, молоді та спорту Новопільської сільської ради.
Загальна чисельність органів місцевої влади затверджена рішенням Новопільської сільської ради від 10 січня 2023 року №1860 «Про затвердження структури та загальної чисельності Новопільської сільської ради» та складає 88 шт.од.
В 2024 році планується здійснити такі заходи: організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально – технічне забезпечення діяльності органу місцевого самоврядування.
По КПКВКМБ 0110150 «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад» видатки заплановані у сумі 21 973 700 грн, у т.ч. по загальному фонду - 21 673 700 грн, по спеціальному фонду – 300 000 гривень.
На заробітну плату з нарахуваннями видатки заплановані у сумі 19 728 500 гривень. У фонді оплати праці обов’язкові виплати враховані в повному обсязі.
На оплату комунальних послуг і енергоносіїв заплановані видатки у сумі 1 506 000 гривень в повному обсязі. Обсяг видатків на оплату енергоносіїв і комунальних послуг обраховано виходячи із фактичного обсягу споживання у 2023 році, згідно діючих тарифів.
По КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» видатки заплановані у сумі 204 200 грн (папір, канцелярські товари, автозапчастини, ПММ, тощо).
По КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» видатки заплановані у сумі 180 000 грн (послуги зв’язку, інтернет, перезарядка вогнегасників, ремонт та технічне обслуговування комп’ютерної техніки, послуги програмного забезпечення, страхування та діагностика автомобілів, послуги з пожежної та охоронної сигналізації, тощо).
По КЕКВ 2250 «Видатки на відрядження» видатки заплановані у сумі 15 000 грн (видатки на відрядження).
По КЕКВ 2282 «Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку» видатки заплановані у сумі 10 000 грн (навчання та підвищення кваліфікації).
По КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» видатки заплановані у сумі 30 000 грн (податки та збори, судовий збір).
Обсяг власних надходжень спеціального фонду на 2024 рік заплановано в сумі 300 000 грн (плата за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (ККД 25010300)).
Видатки заплановані у сумі 300 000 грн:
КЕКВ 2110 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» у сумі 250 000 грн (папір, паливно – мастильних матеріали);
КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» у сумі 50 000 грн (заправка картриджів та ремонт оргтехніки).
По КПКВКМБ 3710160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» станом на 01.01.2024 штатна чисельність складає 8 шт. од. Головним розпорядником коштів є фінансове управління.
Видатки на утримання фінансового управління заплановані у обсязі 3 112 400 грн, у т.ч. на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 2 840 200 грн, оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 55 100 грн, на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 64 200 грн (канцтовари, папір, підписка періодичних видань, комп`ютерна техніка, тощо), на оплату інших послуг (крім комунальних) - 143 500 грн (оплата експлуатаційних послуг, оплата послуг за обслуговування програмного забезпечення, заправка картриджів та ремонт оргтехніки, тощо), видатки на відрядження – 2 500 грн, інші поточні видатки – 6 900 грн (оплата штрафів, пені, тощо).
По КПКВКМБ 0610160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» штатна чисельність складає 6 шт. од. Головним розпорядником коштів є Управління освіти, культури, молоді та спорту Новопільської сільської ради.
Видатки заплановані у обсязі 1 751 800 грн, у т.ч.: на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 1 652 000 грн, оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 35 800 грн. на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 50 000 грн (канцтовари, папір, підписка періодичних видань), на оплату інших послуг (крім комунальних) – 4 000 грн (заправка картриджів), видатки на відрядження – 10 000 гривень.
По КПКВКМБ 0810160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» штатна чисельність складає 4 шт. од. Головним розпорядником коштів є відділ соціального захисту населення.
Видатки на утримання відділу соціального захисту заплановані у обсязі 1 083 900 грн, у т.ч.: на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 1 054 900 грн, на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 14 000 грн (канцтовари, папір), на оплату інших послуг (крім комунальних) – 15 000 грн (оплата послуг за обслуговування програмного забезпечення, заправка картриджів та ремонт оргтехніки).
Галузь «Освіта»
В умовах воєнного стану важливо забезпечити здобуття освіти дітьми за місцем їх постійного чи тимчасового перебування, максимально зберегти заклади освіти та кількість педагогічних працівників, створити безпечне освітнє середовище та забезпечити надання якісних освітніх послуг.
Освітня галузь України, як і всі сфери життя суспільства, зазнала серйозних змін в умовах війни. Безпекова ситуація учасників освітнього процесу є пріоритетним питанням.
У зв’язку із введенням воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 Міністерством освіти і науки України листами від 20.06.2023 № 1/8820-23, від 16.08.2023 № 1/12186-23, рекомендовано забезпечувати організацію навчального процесу залежно від безпекової ситуації в кожній окремій адміністративно-територіальній одиниці.
В Новопільській сільській раді освітній процес проходить за дистанційною формою навчання.
Саме тому під час складання видаткової частини місцевого бюджету по галузі «Освіта» на 2024 рік враховано потребу в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, проведення розрахунків за енергоносії і послуги зв’язку, які споживають бюджетні установи.
Враховані соціальні стандарти на 2024 рік:
– посадовий оклад працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 01.01.2024 – 3 195 грн, з 01.04.2024 – 3 600 гривень.
Індексація грошових доходів має здійснюватися в межах фонду оплати праці працівників бюджетної сфери на 2024 рік (Закон України від 03.07.1991№ 1282-ХІІ «Про індексацію грошових доходів населення»).
При плануванні проекту бюджету на 2024 рік враховано видатки на утримання усіх закладів освіти, які розташовані на території Новопільської сільської територіальної громади.
В бюджеті на 2024 рік на галузь «Освіта» заплановані видатки в розмірі 95 081 760 грн, в т.ч.: за загальним фондом місцевого бюджету, передбачено кошти у сумі 47 282 060 грн, за рахунок освітньої субвенції – 47 799 700 грн. Питома вага видатків по галузі «Освіта» у загальному обсязі видатків (за рахунок коштів місцевого бюджету) на 2024 рік становить 44,8%.
На забезпечення виплати заробітної плати працівникам установ освіти разом з нарахуваннями на неї заплановано кошти місцевого бюджету в сумі 34 504 100 грн.
За розрахунками потреба в коштах для виплати заробітної плати з нарахуваннями працівникам галузі, забезпечена бюджетними призначеннями на обов’язкові виплати в повному обсязі.
На оплату комунальних послуг та енергоносіїв на 2024 рік видатки заплановані в сумі 10 669 400 грн. В свою чергу, енергоносії в частині оплати за теплопостачання, до кінця бюджетного періоду, не забезпечені в повному обсязі, сума незабезпеченості складає 5 400 000 грн.
Згідно з Постановою КМУ від 23.03.2011 року № 373 “Про встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування” з метою підвищення престижності праці педагогічних працівників на 2024 рік було враховано надбавку в розмірі 30% від посадового окладу керівникам, педагогічним працівникам початкової ланки (з 1-4 клас) та 20% педагогічним працівникам середньої та старшої ланки (5-12 клас) закладів загальної освіти, 20% від посадового окладу керівникам дошкільних та позашкільних закладів та 5% від посадового окладу іншим педагогічним працівникам дошкільних та позашкільних закладів.
По КПКВКМБ 0611010 «Надання дошкільної освіти» заплановані видатки в сумі 18 846 200 грн, в т.ч. по загальному фонду - 18 246 200 грн, по спеціальному фонду (плата за послуги бюджетних установ) – 600 000 грн.
З них на:
По КПКВКМБ 0611021 «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету» заплановані видатки в сумі 23 389 560 грн, в т.ч. по загальному фонду – 22 889 560 грн, по спеціальному фонду (плата за послуги бюджетних установ) – 500 000 грн.
З них на:
По КПКВКМБ 0611031 «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок освітньої субвенції» заплановані видатки в сумі 47 799 700 грн, в т.ч. на заробітну плату – 39 020 163 грн, нарахування на оплату праці – 8 779 537 грн. Субвенцію збільшено, якщо порівняти з 2023 роком на 6 535,1 тис.грн, або на майже 16 %. Це дає змогу підвищити зарплати педагогічним працівникам: на 10,4% з 1 січня і ще на 12,6% з 1 квітня (за тарифною сіткою), а також забезпечити всіма обов’язковими виплатами до кінця бюджетного періоду.
По КПКВКМБ 0611070 «Надання позашкільної освіти закладами позашкільної освіти, заходи із позашкільної роботи з дітьми» заплановані видатки в сумі 551 800 грн. З них на заробітну плату з нарахуваннями – 517 900 грн, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 23 899 грн, на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 10 000 грн (канцтовари, папір), на оплату інших послуг (крім комунальних) – 1 грн ( оренда приміщення).
По КПКВКМБ 0611141 «Забезпечення діяльності інших закладів у сфері освіти» заплановані видатки в сумі 4 570 900 грн. З них на заробітну плату з нарахуваннями – 4 288 300 грн, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 92 600 грн, на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 70 000 грн (канцтовари, папір,запчастини для ТЗ, бензин), на оплату інших послуг (крім комунальних) – 110 000 грн (інтернет, послуги по щомісячному супроводженню комп'ютерних програм), відрядження – 10 000 грн.
По КПКВКМБ 0611142 «Інші програми та заходи у сфері освіти» заплановані видатки в сумі 18 100 грн на надання одноразової допомоги дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, після досягнення ними 18-річного віку (орієнтовна кількість дітей-сиріт на 2024 рік – 10 осіб).
По КПКВКМБ 0611160 «Забезпечення діяльності центрів професійного розвитку педагогічних працівників» заплановані видатки в сумі 1 005 500 грн. З них на заробітну плату з нарахуваннями – 933 700 грн, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 23 799 грн, на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 30 000 грн (канцтовари, папір), на оплату інших послуг (крім комунальних) – 18 001 грн (оренда приміщення, обслуговування оргтехніки, підписка періодичних видань).
Галузь «Культура і мистецтво»
У проєкті бюджету на 2024 рік з метою збереження культурного надбання та духовного потенціалу української нації за рахунок видатків загального фонду передбачено спрямувати 4 907 200 грн на утримання усіх закладів культури, які розташовані на території Новопільської сільської теритоторіальної громади.
Головними пріоритетами галузі “Культура і мистецтво” залишаються: збереження, відтворення та примноження духовних і культурних здобутків, розвиток культурно-мистецького потенціалу, збереження культурної спадщини України, здійснення комплексу заходів, спрямованих на розвиток культурних цінностей громади та ін.
Із бюджету Новопільської сільської ТГ при управлінні освіти, культури, молоді та спорту фінансується:
КЗ “Центр культури, дозвілля, молоді та спорту “Арт-палітра” (штатна чисельність 3 шт.од), в структуру якого входить:
7 філій-бібліотек (штатна чисельність 6,5 шт.од);
7 філій-будинків культури (штатна чисельність 23 шт.од).
Фонд оплати праці по загальному фонду складає 3 829 900 грн та забезпечує основні і обов’язкові виплати працівникам галузі у розмірах відповідно до чинного законодавства. Враховано – посадовий оклад, вислугу років, потребу на проведення доплати до рівня мінімальної заробітної плати працівникам, у яких нарахована заробітна плата є нижчою за законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, матеріальна допомога на оздоровлення.
На оплату комунальних послуг та енергоносіїв на 2024 рік видатки заплановані в сумі 797 300 грн. В свою чергу, енергоносії в частині оплати за теплопостачання, до кінця бюджетного періоду, не забезпечені в повному обсязі, сума незабезпеченості складає 349 900 грн.
По КПКВКМБ 0614060 «Забезпечення діяльності палаців i будинків культури, клубів, центрів дозвілля та iнших клубних закладів» заплановані видатки в сумі 4 707 200 грн. З них, на заробітну плату з нарахуваннями - 3 829 900 грн, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв –797 300 грн, на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 50 000 грн (канцтовари, папір,господарські товари), на оплату інших послуг (крім комунальних) – 30 000 грн (інтернет, перезарядка вогнегасників, обслуговування оргтехніки).
По КПКВКМБ 0614082 «Інші заходи в галузі культури і мистецтва» заплановано “Програму розвитку культури, мистецтва і дозвілля в Новопільській сільській раді на 2024 рік” по загальному фонду бюджету передбачені видатки у сумі 200 000 грн на проведення та сприяння участі в обласних та районних фестивалях, конкурсах, концертах, проведення культурно – масових заходів на території Новопільської територіальної громади, творчий розвиток, пропагування національних цінностей, підтримка культурної спадщини. Презентація кращих зразків народної творчості, популяризація українських традицій, звичаїв та обрядів. Вшанування учасників бойових дій, патріотичне виховання молоді громади. Виявлення талановитих, обдарованих, творчих особистостей; підвищення виконавської майстерності та стимулювання творчої діяльності аматорів.
Питома вага видатків по галузі “Культура та мистецтво” у загальному обсязі видатків на 2024 рік становить 5%.
Окрім того, КЗ “Центр культури, дозвілля, молоді та спорту “Арт-палітра” розроблено Програми:
Фізична культура і спорт
Пріоритетним напрямком є збереження дитячо-юнацького спорту, забезпечення фізкультурно- оздоровчої діяльності сприяння розвитку дитячо-юнацьких спортивних закладів та підтримки занять спортом усіх категорій населення.
За рахунок коштів бюджету Новопільської сільської ради фінансується КЗ “Дитячо-юнацька спортивна школа “Юність” зі штатною чисельністю 5 шт.од.
Видатки на утримання закладу на 2024 рік заплановані в сумі 678 300 грн, з них:
по КПКВКМБ 0615031 «Утримання та навчально-тренувальна робота комунальних дитячо-юнацьких спортивних шкіл» в сумі 648 300 грн: на заробітну плату з нарахуваннями – 628 900 грн, на оплату комунальних послуг та енергоносії – 19 399 грн, на оплату інших послуг (крім комунальних) – 1 грн (оренда приміщення).
Обсяг коштів на оплату праці обраховано, виходячи з прогнозованої чисельності працівників установи згідно зі штатним розписом. У фонді оплати праці обов’язкові виплати враховані в повному обсязі (посадовий оклад, вислуга років, матеріальна допомога на оздоровлення);
по КПКВКМБ 0615011 «Проведення навчально-тренувальних зборів і змагань з олімпійських видів спорту» заплановано «Програму розвитку фізичної культури і спорту в Новопільській сільській раді на 2022-2025 рік» на суму 30 000 грн: на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 5 000 грн (спортивний інвентар, нагороди, кубки), на оплату інших послуг (крім комунальних) – 25 000 грн (підвіз на змагання).
Питома вага видатків по галузі “Фізична культура і спорт” у загальному обсязі видатків на 2024 рік становить 1%.
Галузь «Охорона здоров’я»
У 2024 році заклади охорони здоров’я на всіх рівнях надання медичної допомоги продовжать роботу за договорами з Національною службою здоров’я України за Програмою державних гарантій медичного обслуговування населення. Програма медичних гарантій не лише зберігає стійкість, а й розвивається і відповідає на виклики війни.
Пріоритетами розвитку галузі «Охорона здоров’я» залишаються: забезпечення рівного і справедливого доступу населення до медичних послуг належної якості, наближення медичних послуг до споживачів, запобігання та зниження рівня захворюваності, вирішення проблем з надання населенню своєчасних та ефективних медичних послуг з діагностики та лікування короновірусної інфекції COVID-19, збереження здоров’я медичних працівників, заподіяних в надані медичної допомоги хворим на COVID-19, підтримки комунальних закладів охорони здоров’я.
Відповідно до Бюджетного кодексу України видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв, місцеві програми розвитку та підтримки комунальних закладів охорони здоров’я, зокрема, щодо оновлення матеріально-технічної бази, капітального ремонту, реконструкції, а також надання населенню медичних послуг та інші заходи в рамках місцевих цільових програм в охороні здоров’я плануються за рахунок коштів бюджету Новопільської сільської ради та інших місцевих бюджетів на умовах співфінансування.
В Новопільській сільській територіальній громаді функціонує комунальне підприємство «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради» та комунальне некомерційне підприємство «Криворізький районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Новопільської сільської ради», які надають медичну допомогу населенню Криворізького району.
Одним із кроків у реформі охорони здоров’я є проведення роботи над формуванням спроможної мережі медичних закладів. Реорганізація окремих закладів здійснюється шляхом приєднання, злиття або перепрофілювання.
До комунального підприємства «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради» рішенням Новопільської сільської ради від 22 вересня 2023 року №2083-XXX/VIII прийнято у комунальну власність шляхом реорганізації (приєднання) комунальне підприємство «Широківська лікарня» Широківської селищної ради. Рішенням Новопільскої сільської ради від 13 листопада 2023 року №2084 на базі КП «Широківська лікарня» Широківської селищної ради створено відокремлений структурний підрозділ (філію) КП «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради». Відповідно до рішення Новопільської сільської ради від 22 вересня 2023 року №2083-XXX/VIII ініційовано укладання договору про співробітництво з територіальними громадами: Лозуватська сільська рада, Глеюватська сільська рада, Широківська селищна рада, Карпівська сільська рада, Новолатівська сільська рада, Гречаноподівська сільська рада.
Всього на галузь «Охорона здоров’я» із загального фонду бюджету Новопільської сільської ради передбачається спрямувати 7 555,7 тис. грн (питома вага захищених статей видатків – 94,8 %, з оплати праці та енергоносіїв – 81,8%) відповідно до заходів Програми фінансової підтримки закладів охорони здоров’я та надання медичних послуг понад обсяг, передбачений програмою державних гарантій медичного обслуговування населення на 2024 рік.
На фінансову підтримку КП «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради на умовах співфінансування з інших місцевих бюджетів передбачаються кошти у сумі 2 548,0 тис.грн - кошти Новопільської сільської ТГ.
Окрім того, джерелами фінансування видатків є:
субвенція Глеюватської сільської ТГ
субвенція Широківської селищної ТГ
субвенція Карпівської сільської ТГ
субвенція Новолатівської сільської ТГ
субвенція Гречаноподівської сільської ТГ
Станом на 15 грудня 2023 року жодна із територіальних громад не підтвердила затверджених обсягів трансфертів, що передаються на співфінансування закладів : КП «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради, Широківська філія КП «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради, КНП «Криворізький районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Новопільської сільської ради.
Видатки за рахунок коштів Новопільської ТГ передбачені на:
На підтримку КНП «Криворізький районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Новопільської сільської ради передбачаються кошти у сумі 5 007,7 тис.грн, а саме:
Галузь «Соціальний захист та соціальне забезпечення»
Політика соціального захисту завжди відігравала визначальну роль не лише у суспільному розвитку, але й розвитку держави загалом. Від ефективності політики соціального захисту залежить не тільки стійкість та збалансованість суспільного розвитку, але й рівень національної безпеки. В умовах сучасної війни дана сфера наділена важливим значенням, оскільки значної уваги з боку держави вимагають вразливі соціальні групи.
Основними напрямками системи соціального захисту у 2024 році залишаються: надання соціальних послуг, підтримка осіб, які опинились у скрутних життєвих обставинах, запровадження комплексної Програми соціального захисту та підтримки ветеранів війни, військовослужбовців та членів їх сімей Новопільської сільської територіальної громади та Програми підтримки внутрішньо переміщених осіб Новопільської сільської територіальної громади
Головними пріоритетами галузі залишаються: реалізація державної соціальної політики, спрямованої на підвищення розмірів соціальних стандартів і гарантій, забезпечення соціальної підтримки осіб і сімей, які її потребуватимуть, покращення умов утримання підопічних в стаціонарному відділені КЗ «Центр надання соціальних послуг» Новопільської сільської ради.
Діяльність сільської ради в сфері соціального захисту та соціального забезпечення, піклуванні та турботі про найменш захищені верстви населення є основним соціальним індикатором. В умовах збереження негативних факторів, що впливають на економічний стан країни, особливо в період викликів, зумовлених дією воєнного стану в країні майже третина населення територіальної громади потребує різних видів соціальної підтримки, допомоги або соціального обслуговування.
Планування видатків на соціальний захист населення здійснювався з урахуванням контингенту отримувачів різних видів соціальних виплат населення, діючої мережі установ, контингенту підопічних, а також змін у законодавстві та реальних можливостей бюджету громади.
У бюджеті на 2024 рік на утримання установ соціального забезпечення та фінансування Програм соціального захисту населення планується спрямувати кошти Новопільської сільської ради у сумі 13 498,4 тис. гривень. Проти рівня видатків 2023 року (станом на 28.11.2023) прогнозні показники видатків на соціальний захист населення за рахунок власних коштів збільшилися на 2 812,0 тис.грн. Питома вага захищених статей видатків складає 94,4 %, в тому числі з оплати праці та енергоносіїв 61,2 %.
По Комунальному закладу «Центр надання соціальних послуг» Новопільської сільської ради видатки на 2024 рік передбачаються у обсязі 8 692 500 грн, у т.ч.:
за рахунок коштів Новопільської сільської ТГ – 8 692 500 грн;
за рахунок субвенції Глеюватської с/р (розрахунок здійснено на 2 особи, які обслуговуються у стаціонарному відділенні), станом на 15.12.2023 не підтверджено обсяги трансферту;
за рахунок субвенції Лозуватської сільської ради(розрахунок здійснено на 3 особи, які обслуговуються у стаціонарному відділенні), станом на 15.12.2023 не підтверджено обсяги трансферту;
Видатки спрямовуються за напрямками:
на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 7 678 600 грн;
на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 102 500 грн (канцтовари, папір, миючі засоби, запчастини, бензин);
подарункові набори для людей похилого віку – 30 000 грн;
на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 483 200 грн,
на придбання медикаментів – 14 000 грн;
на оплату харчування – 296 700 грн;
на оплату інших послуг (крім комунальних) – 82 500 грн (оплата послуг за обслуговування програмного забезпечення, заправка картриджів, ремонт оргтехніки, метрологічні послуги, оплата послуг зв’язку, перезарядка вогнегасників, оренда контейнера, проведення медичного огляду та інше);
видатки на відрядження – 5 000 гривень.
В проекті бюджету на 2024 рік на реалізацію заходів місцевих Програм соціального захисту населення передбачається спрямувати кошти у сумі 4 700,24 тис.грн, у тому числі:
- дітей з інвалідністю;
- дітей з інвалідністю;
Програма на 2024 рік передбачає:
Відповідно до бюджетного законодавства за рахунок коштів обласного бюджету на 2024 рік передбачено видатки на пільгове медичне обслуговування громадян, з числа тих, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС у сумі 6,2 тис.грн.
Організація благоустрою населених пунктів
Організації та проведення суспільно-корисних робіт
для порушників, на яких судом накладено адміністративне стягнення
у вигляді виконання суспільно-корисних робіт
У проєкті бюджету на 2024 рік передбачено фінансування місцевої Програми організації та проведення суспільно-корисних робіт для порушників, на яких судом накладено адміністративне стягнення у вигляді виконання суспільно-корисних робіт по Новопільській сільській раді на 2024 рік. Фінансове забезпечення заходів Програми планується у сумі 105,7 тис. грн.
Захист населення і територій від надзвичайних ситуацій
техногенного та природного характеру
У проєкті бюджету на 2024 рік передбачено фінансування Програми створення, накопичення та використання місцевих матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на території Новопільської сільської ради на 2021 - 2024 роки. Загальний обсяг фінансування заходів Програми становить 243,9 тис.грн
Дана Програма розроблена відповідно до статей 19, 98 Кодексу цивільного захисту України,постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 775 «Про затвердження Порядку створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій». У 2024 році передбачено накопичення регіонального матеріального резерву для здійснення заходів, спрямованих на запобігання і ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій та надання термінової допомоги постраждалому населенню, відповідно до затвердженої номенклатури сумі 195,0 тис.грн ( на придбання паливно-мастильних матеріалів);
Окрім того, передбачено надання субвенції обласному бюджету на забезпечення виконання заходів Програми створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області на 2023 – 2027 роки у сумі 48,9 тис.грн, затвердженої рішенням Дніпропетровської обласної ради від 14 жовтня 2022 року № 215-13/VІІІ та п.1 доручення начальника Дніпропетровської обласної військової адміністрації від 24.10.2021 № 08-36/0/35-22 «Про надання субвенцій з місцевих бюджетів до обласного бюджету».
Природоохоронні заходи за рахунок цільових фондів
Для виконання природоохоронних заходів у 2024 році планується фінансування Програми “Екологічна програма Новопільської сільської ради на 2024-2025 роки” у сумі 5 193 тис.грн.
Основним джерелом фінансування природоохоронних заходів у 2024 році будуть надходження до спеціального фонду бюджету Новопільської сільської ради від сплати екологічного податку та грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності та інших надходжень та інших надходжень не заборонених законодавством.
Видатки Програми заплановані за напрямками:
Резервний фонд
інших непередбачених заходів, які відповідно до законів можуть здійснюватися за рахунок коштів бюджету Новопільської сільської територіальної громади, але не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету Новопільської сільської територіальної громади, тобто на момент затвердження бюджету не було визначених актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Криворізької районної військової адміністрації, виконавчого комітету Новопільської сільської ради підстав для проведення таких заходів.
Баланс обсягу доходів, видатків та кредитування бюджету
на 2024 рік
Обсяг бюджету територіальної громади по доходам розраховано в сумі 159 921 328 грн, у тому числі обсяг доходів загального фонду 153 328 328 грн, спеціального фонду 6 593 000 гривень.
Обсяг бюджету територіальної громади по видаткам розраховано в сумі 159 921 328 грн, у тому числі обсяг видатків загального фонду 153 328 328 грн, спеціального фонду 6 593 000 гривень.
Бюджет Новопільської сільської ради збалансовано та пропонується до розгляду бездефіцитним. Пропозиції головних розпорядників бюджетних коштів враховані в межах можливостей його ресурсної частини.
Начальник фінансового управління Лілія КУЧМА
Віра Лазаренко
Світлана Самотюк
Вікторія Сокольцова