Бюджет 2023
опубліковано 14 грудня 2023 року о 13:27

 ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

ДО ПРОЄКТУ БЮДЖЕТУ НОВОПІЛЬСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ НА 2023 РІК

Загальні особливості формування показників бюджету Новопільської сільської територіальної громади на 2023 рік

  • 3 листопада 2022 року, Верховна Рада України схвалила проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» у другому читанні та в цілому (законопроєкт № 8000).
  • Основними нормами, що матимуть найбільший вплив на бюджет Новопільської сільської ради та інші місцеві бюджети, є такі:

згідно із статею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» мінімальна заробітна плата:

у місячному розмірі - 6700 гривень;

у погодинному розмірі - 40,46 гривні.

- згідно із статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» у 2023 році з 1 січня 2023 року прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі 2589 гривень, а для основних соціальних і демографічних груп населення:

дітей віком до 6 років - 2272 гривні;

дітей віком від 6 до 18 років - 2833 гривні;

працездатних осіб - 2684 гривні;

осіб, які втратили працездатність, - 2093 гривні.

  • у 2023 році продовжено норму щодо зарахування збільшеного нормативу ПДФО до бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад на рівні 64 % за рахунок зменшення нормативу зарахування ПДФО до державного бюджету (21%);
  • не включення до проекту бюджету на 2023 рік освітньої субвенції та субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, які передбачені в державному бюджеті на 2023 рік, на даний час не розподілені між бюджетами територіальних громад. Кабінет Міністрів України здійснить розподіл освітньої субвенції та субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами між місцевими бюджетами на основі верифікованих Міністерством освіти та науки України даних про кількість учнів. Після розподілу Кабінетом Міністрів України даних субвенцій територіальним громадам будуть внесені зміни до проекту бюджету територіальної громади на 2023 рік.
  • Проект рішення сільської ради «Про бюджет Новопільської сільської територіальної громади на 2023 рік» (код бюджету 0458300000) розроблений за оновленими типовою формою рішення про місцевий бюджет (згідно з наказом Міністерства фінансів України від 03.08.2018 № 668 «Про затвердження Типової форми рішення про місцевий бюджет», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.08.2018 за № 953/32405 (зі змінами), з метою її приведення у відповідність до положень Бюджетного кодексу України (з урахуванням внесених змін) наказом Міністерства фінансів України від 26.02.2021 №126 «Про затвердження Змін до Типової форми рішення про місцевий бюджет» (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.04.2021 за № 491/36113) та типовою програмною класифікацією видатків і кредитування місцевого бюджету (згідно з наказом Міністерства фінансів України від 17.12.2020 №781 (зі змінами).
  • Дохідна частина сільського бюджету на 2023 рік розроблена із застосуванням норм, як чинних бюджетного та податкового законодавства, так і пропозицій змін до Податкового кодексу України.

При прогнозуванні дохідної частини сільського бюджету на 2023 рік було враховано очікувані показники виконання в 2022 році та прогнозні дані на 2023 рік, фактичні надходження податків, зборів і обов’язкових платежів у 2021 році та фактичні надходження поточного року. Прогнозний обсяг надходжень загального фонду (без урахування міжбюджетних трансфертів), який покладений в основу проекту бюджету на 2023 рік, обрахований у сумі 93 200 тис.грн, що становить 116,5 % до очікуваних надходжень 2022 року.

  • Видаткову частину сільського бюджету на 2023 рік обраховано відповідно до вимог Бюджетного кодексу України, інших нормативно-правових актів, розрахункових показників Міністерства фінансів України, ряду інших параметрів, а також окремих положень проєкту Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік».
  • Керуючись частиною 1 статті 20 та статтею 18 прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України при формуванні проєкту застосовано програмно-цільовий метод бюджетування.
  • У наступному бюджетному періоді головним розпорядникам коштів сільського бюджету необхідно здійснювати заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів та забезпечити першочергове фінансування видатків на оплату праці та енергоносіїв, не допускаючи простроченої кредиторської заборгованості із зазначених виплат.
  • Витрати на поточне утримання установ передбачені з урахуванням мінімальної потреби для забезпечення роботи бюджетних закладів та здійснення ними відповідних суспільних функцій.
  • Обсяг оборотного залишку коштів не перевищує граничного розміру у 2 відсотки планових видатків загального фонду, визначеного статтею 14 Бюджетного кодексу України і становить 100,0 тис.грн.


ДОХОДИ

  Законодавчою основою формування дохідної частини бюджету Новопільської сільської територіальної громади є норми Бюджетного та Податкового кодексів України.

При прогнозуванні дохідної частини сільського бюджету на 2023 рік було враховано:

показники, які використовуються при розрахунку прогнозних надходжень податків та зборів, зокрема за 2021 рік, очікувані показники на 2022 рік та прогнозні (попередні) на 2023 рік;

фактичне виконання дохідної частини бюджету за результатами 2020 - 2021 років та 10 місяців 2022 року;

продовження на 2023 рік дії тимчасової норми щодо підвищеного (+ 4%) нормативу зарахування податку на доходи фізичних осіб до місцевих бюджетів.

Склад джерел доходів бюджету територіальної громади на 2023 рік визначено статтями 64 та 69-1 Бюджетного кодексу України.

Загальний розмір доходів бюджету Новопільської сільської територіальної громади, з урахуванням міжбюджетних трансфертів, визначений на 2023 рік у сумі 120 264,5  тис.грн, у тому числі загального фонду 114 089,5  тис.грн, спеціального фонду 6 175,0 тис.грн.

Показники надходження до сільського бюджету на 2022-2023 роки

 (млн.грн)


Прогнозні показники доходів сільського бюджету на 2023 рік (з урахуванням трансфертів), у порівнянні з очікуваним показником 2022 року зменшено на 38 153,4 тис. грн або на 24,1%, у тому числі по:

загальному фонду – на 33 383,7 тис. грн або на 22,6 %;

спеціальному фонду – на 4 769,7 тис. грн або на 43,6 % .

Загальний розмір доходів бюджету Новопільської сільської територіальної громади, без урахуванням міжбюджетних трансфертів, визначений на 2023 рік у сумі 99 375,0  тис.грн, у тому числі загального фонду 93 200,0  тис.грн, спеціального фонду 6 175,0 тис.грн.

Доходи загального фонду бюджету (без міжбюджетних трансфертів) прогнозуються у сумі 93 200,0 тис.грн, що на 16,5 % (+ 13 198,3 тис.грн) більше порівняно з очікуваним виконанням сільського бюджету в поточному році.

Основним бюджетоутворюючим джерелом надходжень загального фонду сільського бюджету є податок та збір на доходи фізичних осіб, питома вага якого складає 60,2 % від прогнозованої суми доходів загального фонду 2023 року.

З урахуванням динаміки надходження даного податку, виходячи з прогнозного на 2023 рік фонду оплати праці робітників і службовців підприємств, організацій (установ) громади, обрахованого з урахуванням темпів зростання мінімальної заробітної плати, та динаміки фонду оплати праці за останні роки, а також прогнозних обсягів доходів фізичних осіб від підприємницької діяльності та інших видів доходів, прогнозний обсяг надходжень податку на доходи фізичних осіб на 2023 рік по територіальній громаді (контингент) визначено у сумі 56 100 тис. грн.


Приріст надходжень 2023 року становить 4% або на 2 145,8 тис.грн більше до очікуваних надходжень 2022 року. Це пов'язано, в першу чергу із підвищенням мінімальної заробітної плати та посадових окладів працівників за Єдиною тарифною сіткою на 2023 рік.

Надходження податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності в 2023 році плануються у сумі 130,0 тис.грн.

Порівняно із очікуваним показником на 2022 рік, даний податок зменшується на 194,4 тис. грн або на 59,9 відсотка, в зв’язку із зменшенням обсягів отриманого доходу підприємствами житлово-комунальної сфери . В 2022 році очікуване надходження  податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності складає 324,4 тис. гривень.

Планування податку здійснено відповідно до чинних норм податкового законодавства виходячи з динаміки надходжень за попередні роки, з урахуванням прогнозу прибутку прибуткових підприємств та термінів сплати податку.

Показники рентної плата за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) до сільського бюджету на 2023 рік становлять 4,5 тис.грн, що на 100% більше очікуваних надходжень 2022 року.

Розрахунок рентної плати за видобування корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення на 2023 рік здійснено з урахуванням динаміки надходжень за попередні роки, а також тенденції видобутку корисних копалин та діючих ставок. Даний податок сплачує ЗАТ «Бластко» до місцевого бюджету сілької ради.

Відповідно до внесених змін до Бюджетного кодексу України починаючи з 2019 року за бюджетами місцевого самоврядування закріплено 5% рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення (крім рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату) за місцем видобутку відповідних корисних копалин. Підприємство ЗАТ «Бластко» спеціалізується по видобутку декоративного та будівельного каменю - на 2023 рік плануються надходження у сумі 25,0 тис.грн, що на 4,6 тис.грн або на 22,6 % менше очікуваних надходжень 2022 року в зв’язку із очікуваним зменшенням видобутку корисних копалин.

Показник надходжень акцизного податку на 2023 рік обраховано у сумі 10 907,5 тис.грн.

Динаміка надходження акцизного податку до сільського бюджету

(млн.грн)

 

Прогнозні надходження акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів визначені по діючому законодавству, що передбачає зарахування надходжень з алкогольних напоїв та тютюнових виробів до бюджетів місцевого самоврядування в обсязі 2 107,5 тис.грн, порівняно із очікуваним показником на 2022 рік збільшуються на 863,3 тис.грн або на 69,4 відсотки. 

 Це обумовлено тим, що 30 квітня 2022 року набрав чинності Закон України від 21 квітня 2022 року № 2218-IX «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік», відповідно до якого датою введення в дію змін до Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року № 2456-VI із змінами та доповненнями щодо впровадження в дію порядку зарахування до місцевих бюджетів 5 % акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, який сплачується їх імпортерами й виробниками визначено 1 травня 2022 року.

Реально запланувати акцизний податок з виробленого та ввезеного пального досить складно. За повідомленням ГУ ДФС у Дніпропетровській області ведення інформаційних систем та розміщення інформаційних ресурсів по питанню обсягу реалізованого суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі пального на відповідній території здійснюється безпосередньо на рівні ДФС України.

Прогнозні показники акцизного податку з пального на 2023 рік визначені на основі прогнозних обсягів виробництва, імпорту та реалізації пального на 2023 рік з врахуванням оподаткування пального за повною ставкою.

Прогнозні надходження по акцизному податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) (пального) обраховано у сумі 400,0 тис.грн; по акцизному податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (пальне) обраховано у сумі 8400,0 тис.грн.

Показники акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального на 2023 рік, порівняно із очікуваними надходженнями 2022 року, збільшуються на 80,0 тис.грн або на 25 відсотків, та на 6 480,0 тис. грн або в 4,4 рази відповідно.

У 2022 році спад надходжень по даним податкам спричинений особливостями воєнного стану: відміною з 21.03.22 року акцизу на пальне.

28 вересня 2022 року Президент України підписав Закон "Про внесення змін до розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо ставок акцизного податку на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану" від 21.09.2022 №2618-IX і повернув акцизний податок з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до бюджету за ставками: на бензин - 100 євро/1000 л; дизель - 100 євро/1000 л; газ - 52 євро/1000 л.

Розрахунки здійснено з урахуванням наявної податкової бази виходячи з прогнозних обсягів реалізації підакцизних товарів за попередні роки.

Починаючи з 01.01.2017 року 13,44% акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального зараховуються до загального фонду бюджетів місцевого самоврядування.

На території Новопільської сільської ради знаходиться 4 АЗС, які здійснюють реалізацію пального: смт. Радушне (2 АЗС), с.Коломійцеве, с.Широке.

Важливим джерелом надходжень до загального фонду бюджету громади є місцеві податки (27,9 % планового обсягу власних та закріплених надходжень). До складу місцевих податків, згідно податкового та бюджетного законодавства, належать:

- податок на майно (в частині: податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; плати за землю; транспортного податку);

- єдиний податок.

Встановлення на території Новопільської сільської територіальної громади місцевих податків, їх ставки, порядок обчислення та сплати затверджено рішенням від 01 липня 2021 року № 305-Х/VІІІ.

Надходження податку на майно, зокрема, плати за землю на 2023 рік проведено у розрізі юридичних та фізичних осіб за видами земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, а також без врахування індексації нормативно грошової оцінки земельних ділянок.

Прогнозні розрахунки надходжень плати за землю на 2023 рік здійснено на основі норм Земельного та Податкового кодексів України.

Виходячи з даних щодо кількості платників, загальної площі земельних ділянок, розміру нарахованого земельного податку, сум орендної плати за земельні ділянки відповідно до укладених договорів оренди з фізичними і юридичними особами, розміру ставок, динаміки надходжень до бюджету за попередні роки, з урахуванням визначених податковим законодавством пільг, а також з врахуванням індексації нормативно грошової оцінки земельних ділянок не сільськогосподарського призначення, на наступний 2023 рік прогнозується надходжень плати за землю до бюджету громади в сумі 7800,0 тис грн. Порівняно із очікуваними показниками на 2022 рік, плата за землю збільшується на 1 315,0 тис. грн або на 20,3 відсотки.

Надходження по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, очікуються у сумі 2665,0 тис.грн, що на 27,7 % ( 578,3 тис.грн) більше очікуваних надходжень 2022 року.

Розрахунок показника суми податку на майно (податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) на 2023 рік проведено у розрізі об’єктів житлової та комерційної нерухомостей, юридичних та фізичних осіб, а також з урахуванням площі об’єктів.

Надходження транспортного податку обраховані в цілому у сумі 37,5 тис.грн, що майже на рівні очікуваних надходжень 2022 року. Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (абзац перший підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1791-VIII). Розрахунок прогнозної суми транспортного податку проведено виходячи із наявної податкової бази за даними ГУ ДПС у Дніпропетровській області.

Надходження єдиного податку заплановано у сумі 15 450,0 тис.грн, що на 14,1 відсоток або на 1 909,0 тис.грн більше очікуваних показників 2022 року.

При визначенні обсягу враховано збереження на 2023 рік спрощеної системи оподаткування для платників податків єдиного податку І–ІV груп, а також віднесення до четвертої групи (сільськогосподарські товаровиробники) фізичних осіб–підприємців, які провадять діяльність виключно в межах фермерського господарства, зареєстрованого відповідно до Закону України "Про фермерське господарство». З 23 травня 2020 року Законом України від 16.01.2020 № 466-IX збільшено граничний обсяг доходу для платників, що перебувають на спрощеній системі оподаткування та сплачують єдиний податок: І групи - з 300 тис. грн. до 1 189,9 тис. грн.; ІІ групи – з 1,5 млн. грн. до 5 587,8 тис. грн.; ІІІ групи – з 5 млн. грн. до 7 818,9 тис. грн.

На збільшення надходжень єдиного податку у 2023 році має вплив зростання прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 8,2% (для платників І групи), мінімальної заробітної плати на 3,1% (для платників ІІ групи).

При розрахунку прогнозу суми єдиного податку на 2023 рік було враховано пункт 9 підрозділу 8 розділу ХХ Податкового кодексу України, зокрема визначено, що тимчасово, з 1 квітня 2022 до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України платниками єдиного податку третьої групи можуть бути фізичні особи - підприємці та юридичні особи - суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, та до таких осіб не застосовується обмеження щодо обсягу доходу та кількості осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, із застосуванням ставки єдиного податку 2%.


  • При розрахунку прогнозу суми єдиного податку на 2023 рік було враховано пункт 9 підрозділу 8 розділу ХХ Податкового кодексу України, зокрема визначено, що тимчасово, з 01.04.2022 до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України платниками єдиного податку третьої групи можуть бути фізичні особи - підприємці та юридичні особи - суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, та до таких осіб не застосовується обмеження щодо обсягу доходу та кількості осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах. 

 Решта неподаткових надходжень по кодам 22090000, 210800000, 220100000 заплановано майже на рівні минулого року.

Обсяг доходів спеціального фонду сільського бюджету на 2023 рік прогнозується в сумі 6 175,0 тис.грн

Відповідно до п.4-1частини 1 статті 69-1 Бюджетного кодексу України до надходжень спеціального фонду бюджету територіальної громади належить 25 % екологічного податку:

  • екологічний податок4 775,0 тис.грн, обрахований відповідно до чинних норм податкового законодавства виходячи з динаміки надходжень за попередні роки. Доходи екологічного податку напряму залежать від функціонування промислових підприємств, що здійснюють відрахування до бюджету цього платежу та проводять заходи по зменшенню викидів у водні об’єкти та зменшення обсягів розміщення відходів (КП «Кривбасводоканал», ПАТ «Арселор МітталСтілл» - найбільші платники податку). В порівнянні з відповідним періодом 2022 року надходжння збільшилися на 84,0 тис.грн або на 1,8 відсотка.
  • Відповідно до п.6 частини 1 статті 69-1 Бюджетного кодексу України до надходжень спеціального фонду бюджету територіальної громади належать власні надходження бюджетних установ, що утримуються за рахунок відповідного бюджету сільської територіальної громади:

Власні надходження бюджетних установ поділяються на такі групи:

  • перша група – надходження від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з законодавством;
  • друга група – інші джерела власних надходжень бюджетних установ.

  • власні надходження бюджетних установ на 2023 рік заплановані у сумі 1 400,0 тис.грн, визначені з урахуванням прогнозних розрахунків головних розпорядників коштів, переважно це кошти по управлінню освіти, культури, молоді та спорту Новопільської сільської ради – 1100,0 тис.грн, сільській раді – 300,0 тис.грн (батьківська плата, оренда приміщень тощо).

МІЖБЮДЖЕТНІ ТРАНСФЕРТИ

Обсяг міжбюджетних трансфертів, що надійдуть з державного та місцевих бюджетів до загального фонду бюджету Новопільської сільської територіальної громади в 2023 році та повинні бути обов’язково враховані згідно із статтею 97 Бюджетного кодексу України, складає 20 889,5 тис.грн (у 2022 році офіційні трансферти з бюджетів різних рівнів – 70 474,2 тис.грн) що на 49 584,7 тис.грн, або на 70,3 % менше від планових призначень поточного року.

В бюджеті на 2023 рік не враховано суму коштів освітньої субвенції. Розрахунок освітньої субвенції здійснюється Міністерством освіти і науки України відповідно до формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, затвердженою постановою КМУ від 27.12.2017 року № 1088 (зі змінами), виходячи з розрахункової кількості ставок педагогічних працівників, яка визначена на підставі навчального навантаження, розрахункової наповнюваності класів та навчальних планів, а також нормативної (розрахункової) заробітної плати педагогічних працівників. На даний час Міністерством фінансів не доведено показники освітньої субвенції на 2023 рік. При розрахунку субвенції використовується, зокрема, показник розрахункової наповнюваності класів залежно від щільності учнів та відсотка населення, що проживає у сільській місцевості, змінено підходи до визначення коефіцієнту коригування для іншого педагогічного персоналу в залежності від відсотка сільського населення в громаді, вирівнювання обсягу освітньої субвенції для окремих територіальних громад здійснено із застосуванням фінансових буферів, значення яких залежить від показника зміни вартості учня у конкретній громаді у плановому бюджетному періоді порівняно з поточним. В зв’язку з дією воєнного стану в Україні частина учнів була вимушена виїхати з країни, тому важко спрогнозувати показник розрахункової наповнюваності класів на 2023 рік. Тому, після доведення Міністерством фінансів показників освітньої субвенції місцевим бюджетам на 2023 рік, буде внесено зміни до бюджету Новопільської сільської територіальної громади на 2023 рік.

У відповідності до Бюджетного кодексу України у 2023 році продовжує діяти система бюджетного вирівнювання, яка передбачає горизонтальне вирівнювання податкоспроможності територій України залежно від рівня надходжень на одного жителя. При цьому, горизонтальне вирівнювання для бюджетів територіальних громад здійснюється Міністерством фінансів України лише за податком на доходи фізичних осіб.

Механізм горизонтального вирівнювання передбачає, що місцеві бюджети з індексом податкоспроможності нижче 0,9 середнього показника по Україні отримують базову дотацію, для підвищення рівня їх забезпеченості.

Обсяг базової дотації з державного бюджету на 2023 рік складає 18 883,0 тис.грн, що більше показника 2023 року на 15 004,5 тис.грн або в 4,9 раз (в бюджеті 2022 року обсяг базової дотації передбачено у сумі 3 878,5 тис.грн).

Отже, в наступному році рівень державної підтримки бюджету порівняно з 2022 роком збільшується.

В проекті бюджету на 2023 рік передбачено міжбюджетні трансферти, у т.ч. 

- з обласного бюджету у сумі 1,6 тис.грн:

  • на пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи у сумі 1,6 тис. грн;

- з бюджету Лозуватської сільської територіальної громади – 1 017,1тис.грн (лист Лозуватської сільської ради від 29.11.2022 № 2295/0/2-22):

  • на забезпечення функціонування КП «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради – 500,0 тис. грн;
  • на забезпечення функціонування КЗ «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» Новопільської сільської ради – 517,1 тис. гривень.
  • з бюджету Глеюватської сільської територіальної громади – 987,8 тис. грн (лист Глеюватської сільської ради від 18.11.2022 № 9/2.13-1396)
  • на утримання КП «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради – 600,0 тис.грн;
  • на утримання стаціонарного відділення КЗ «Центр надання соціальних послуг» Новопільської сільської ради – 387,8 тис.грн.
  •  
  • У відповідності до ст.92 Бюджетного кодексу України на 2023 рік в проекті бюджету передбачено кошти, що передаються з бюджету Новопільської сільської ради іншим бюджетам на загальну суму 1 391,2 тис.грн, у тому числі:
  • обласному бюджету у сумі 40,8 тис.грн – на виконання заходів «Програми створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області на 2023-2027 роки», затвердженої рішенням Дніпропетровської обласної ради від 14 жовтня 2022 року № 215-13/VІІІ та п.1 доручення начальника Дніпропетровської обласної військової адміністрації від 24.10.2021 № 08-36/0/35-22 «Про надання субвенцій з місцевих бюджетів до обласного бюджету»;
  • бюджету Лозуватської сільської ради - кошти заплановано у сумі 1 350,4 тис.грн - на співфінансування видатків по закладам бюджетної сфери, а саме:

- комунальному закладу спеціалізованої мистецької освіти «Музична школа» у сумі 1058,7 тис. грн;

- комунальному підприємству «Трудовий архів» у сумі 291,7 тис. гривень.

ВИДАТКИ

В прямій залежності від дохідної частини бюджету перебуває його видаткова частина. Починаючи з 24 лютого 2022 року, економіка України функціонує в умовах безпрецедентних викликів.

При розподілі видатків між бюджетними програмами та розпорядниками коштів бюджету на 2023 рік враховано, в першу чергу необхідність забезпечення в повному обсязі бюджетними призначеннями соціально-захищених видатків, а також обґрунтування розпорядників бюджетних коштів до бюджетних запитів.

Формування прогнозних показників видатків бюджету сільської територіальної громади по основних видах видатків проведено зі збереженням в умовах чинного законодавства видатків по всіх галузях соціально-культурної сфери та соціального захисту населення з додержанням принципу першочерговості їх фінансування та забезпечення пріоритетного спрямування коштів на соціально – захищені статті видатків в повному обсязі.

При складанні проєкту бюджету на 2023 рік враховано потребу в коштах на оплату праці працівників установ, які отримують кошти з бюджету усіх рівнів, відповідно до умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного та місцевого бюджетів, збережені обов‘язкові надбавки, матеріальні допомоги та інші виплати працівникам окремих галузей бюджетної сфери, які застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України.

При складанні проєкту бюджету на 2023 рік головним залишається збереження основних пріоритетів бюджетної політики та дотримання принципів Бюджетного кодексу України, зокрема, в частині затвердження збалансованого бездефіцитного бюджету.

Загальний обсяг видатків бюджету Новопільської сільської ради визначений у сумі 120 264,5 тис.грн, у тому числі видатків загального фонду – 114 089,5 тис.грн, видатків спеціального фонду бюджету – 6 175,0 тис.грн. Питома вага захищених статей бюджету складає загалом 95,4 % від загального обсягу видатків, в тому числі видатків на заробітну плату та енергоносії 86,6%.

Проєктом бюджету на 2023 рік відповідно до статті 55 Бюджетного кодексу України кошти спрямовуються в першочерговому порядку на захищені статті видатків сільського бюджету, а саме на:

оплата праці працівників бюджетних установ – 57 413,7 тис.грн;

нарахування на заробітну плату – 12 730,5 тис.грн;

придбання медикаментів та перев’язувальних матеріалів – 761,9 тис.грн;

забезпечення продуктами харчування – 4674,1 тис.грн;

оплата комунальних послуг та енергоносіїв – 28 672,0 тис.грн;

поточні трансферти населенню – 3 190,1 тис.грн;

поточні трансферти місцевим бюджетам – 1 391,2 тис.гривень.

Видатки загального фонду за рахунок доходів загального фонду бюджету та базової дотації передбачені у сумі 112 083 тис. грн, у т. ч. по галузям:

- державне управління – 27 180,7 тис.грн;

- освіта – 56 297,3 тис.грн;

- охорона здоров`я – 7 530,2 тис.грн;

- соціальний захист – 10 151,3 тис.грн;

- культура – 5 944,9 тис.грн;

- фізична культура – 902,6 тис.грн;

- житлово-комунальне господарство – 2 160,0 тис грн;

- економічна та інша діяльність – 200,0 тис.грн;

- міжбюджетні трансферти – 1 391,2 тис.грн;

- резервний фонд – 324,9 тис.грнвень.

Державне управління

Пріоритетним завданням є повноцінне забезпечення функціонування сільської ради, виконавчого комітету сільської ради, відділів виконавчого комітету сільської ради, якісне виконання повноважень, визначених Конституцією України та іншими законами, належне забезпечення виконання принципів народовладдя, забезпечення якісного контролю за використанням коштів на реалізацію заходів місцевих Програм.

В 2023 році планується здійснити такі заходи: організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально – технічне забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування.

Штатна чисельність апарату управління станом 01.01.2023 року становить 72 шт. од.

З 01 листопада 2022 року згідно рішення сільської ради № 1755 – XX/VIII від 13.10.2022 до структури виконавчих органів Новопільської сільської ради введено:

виконавчий орган ради – відділ «Центр надання адміністративних послуг Новопільської сільської ради» зі штатною чисельністю 6 штатних одиниць: начальник відділу – 1 шт. од.; державний реєстратор – 1 шт. од.;

адміністратор - 4 шт. од.;

в господарську групу 2 шт. од. сторожа, у зв’язку з реорганізацію шляхом приєднання Комунального закладу «Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Барвінок» загального розвитку с. Новий Шлях» Новопільської сільської ради до Комунального закладу «Веселівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Сонечко» загального розвитку» для охорони будівлі за адресою с. Новий Шлях, вул. Меліоративна, 45а.


По КПКВКМБ 0110150 «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад» видатки на 2023 рік по загальному фонду заплановані у сумі 21 750 700 гривень.

На заробітну плату з нарахуваннями видатки заплановані у сумі 19 421 820 гривень. У фонді оплати праці обов’язкові виплати враховані в повному обсязі.

На оплату комунальних послуг і енергоносіїв заплановані видатки у сумі 2 175 700 гривень в повному обсязі. Обсяг видатків на оплату енергоносіїв і комунальних послуг обраховано виходячи з фактичного обсягу споживання у 2022 році, згідно діючих тарифів.

По КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» видатки заплановані у сумі 45 000 грн (канцелярські товари, автозапчастини, підписка періодичних видань).

По КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» видатки заплановані у сумі 45 180 грн (послуги зв’язку, інтернет, перезарядка вогнегасників, ремонт та технічне обслуговування комп’ютерної техніки, послуги програмного забезпечення, страхування та діагностика автомобілів, охорона приміщення).

По КЕКВ 2250 «Видатки на відрядження» видатки заплановані у сумі 3 000 грн (видатки на відрядження).

По КЕКВ 2282 «Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку» видатки заплановані у сумі 5 000 грн (навчання та підвищення кваліфікації).

По КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» видатки заплановані у сумі 55 000 грн (земельний податок та судовий збір).

Обсяг власних надходжень спеціального фонду на 2023 рік заплановано в сумі 300 000 грн (плата за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (ККД 25010300)).

Видатки заплановані у сумі 300 000 грн, у т.ч.:

КЕКВ 2110 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» у сумі 250 000 грн (папір, паливно – мастильних матеріали);

КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» у сумі 50 000 грн (заправка картриджів та ремонт оргтехніки).

По КПКВКМБ 3710160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» станом на 01.01.2023 штатна чисельність складає 8 шт. од. Головним розпорядником коштів є фінансове управління.

Видатки на утримання фінансового управління заплановані у обсязі 2 600 946 грн, у т.ч. на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 2 462 000 грн, оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 40 000 грн, на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 10 000 грн (канцтовари, папір, підписка періодичних видань), на оплату інших послуг (крім комунальних) - 80 000 грн (оплата експлуатаційних послуг, оплата послуг за обслуговування програмного забезпечення, заправка картриджів та ремонт оргтехніки), видатки на відрядження – 2 000 грн, інші поточні видатки - 6 900 гривень.

По КПКВКМБ 0610160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» штатна чисельність складає 6 шт. од. Головним розпорядником коштів є Управління освіти, культури, молоді та спорту Новопільської сільської ради.

Видатки заплановані у обсязі 1 772 880 грн, у т.ч.: на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 1 652 380 грн, оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 70 500 грн на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 37 000 грн (канцтовари, папір, підписка періодичних видань), на оплату інших послуг (крім комунальних) – 5 000 грн (заправка картриджів), видатки на відрядження – 8 000 гривень.

По КПКВКМБ 0810160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» штатна чисельність складає 4 шт. од. Головним розпорядником коштів є відділ соціального захисту населення.

Видатки на утримання відділу соціального захисту заплановані у обсязі 1 056 130 грн, у т.ч.: на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 998 205 грн, на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 37 925 грн (канцтовари, папір, системні блоки), на оплату інших послуг (крім комунальних) – 18 000 грн (оплата послуг за обслуговування програмного забезпечення, заправка картриджів та ремонт оргтехніки), видатки на відрядження – 2 000 гривень.

Освіта

Освітня галузь, як і всі сфери життя суспільства, зазнала серйозних змін у умовах воєнного стану.

У зв’язку із введенням воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 Міністерство освіти і науки України листом від 25.02.2022 № 1/3276-22 рекомендувало тимчасово призупинити освітній процес у закладах дошкільної, загальної середньої і професійної (професійно-технічної) освіти. Пріоритетом є забезпечення максимально можливої безпеки кожної дитини, кожного працівника системи освіти. Рекомендовано організовувати роботу закладів освіти у залежності від конкретної ситуації: тимчасове призупинення освітнього процесу (виконання працівниками закладів освіти заходів та завдань, що визначені військово-цивільною адміністрацією); організація освітнього процесу за дистанційною або змішаною формами навчання (за погодженням з військово-цивільною адміністрацією).

В Новопільській сільській раді освітній процес проходить за дистанційною формою навчання.

Саме тому під час складання видаткової частини місцевого бюджету по галузі «Освіта» на 2023 рік враховано потребу в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, проведення розрахунків за енергоносії і послуги зв’язку, які споживають бюджетні установи.

Враховані соціальні стандарти на 2023 рік:

– розмір мінімальної заробітної плати з 01.01.2023 - 6 700 грн;

– посадовий оклад працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 01.01.2023 – 2 893 гривні.

Індексація грошових доходів має здійснюватися в межах фонду оплати праці працівників бюджетної сфери на 2023 рік (Закон України від 03.07.1991№ 1282-ХІІ «Про індексацію грошових доходів населення»).

При плануванні проекту бюджету на 2023 рік враховано видатки на утримання усіх закладів освіти, які розташовані на території Новопільської сільської територіальної громади.

  • Реалізація освітніх послуг буде здійснюватися через існуючу мережу освітніх закладів, а саме:
  • 7 дошкільних закладів зі штатною чисельністю 111,45 шт.од (кількість дітей на 01.01.2023 складає 339 дітей та 18 груп);
  • 5 закладів загальної середньої освіти зі штатною чисельністю 276,37 шт.од (кількість учнів на 01.01.2023 складає 1534 дітей та 86 класів);
  • Комунальний заклад позашкільної освіти “Клуб художньої творчості дітей, юнацтва та молоді “Гармонія” зі штатною чисельністю 3,33 шт.од;
  • Централізована бухгалтерія управління освіти, культури, молоді та спорту зі штатною чисельністю 20,5 шт.од;
  • Центр професійного розвитку педагогічних працівників зі штатною чисельністю 4 шт.од.

В бюджеті на 2023 рік на галузь «Освіта» передбачено кошти у сумі 56 297 272 грн (без урахування міжбюджетних трансфертів). Питома вага видатків по галузі «Освіта» у загальному обсязі видатків на 2023 рік становить 50,2%.

На забезпечення виплати заробітної плати працівникам установ освіти разом з нарахуваннями на неї заплановано кошти місцевого бюджету в сумі 32 069 756 грн.

За попередніми розрахунками потреба в коштах для виплати заробітної плати з нарахуваннями працівникам галузі забезпечена бюджетними призначеннями на обов’язкові виплати в повному обсязі.

Обсяг коштів на оплату праці обраховано, виходячи з прогнозованої середньорічної чисельності працівників установ і закладів згідно зі штатними розписами. Також враховано видатки на: виплату допомоги на оздоровлення при наданні щорічної відпустки у розмірі посадового окладу усім педагогічним працівникам; виплату матеріальної допомоги іншим працівникам; виплату педагогічним працівникам щорічної грошової винагороди за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків.

Оплата комунальних послуг та енергоносіїв на 2023 рік забезпечена в повному обсязі, видатки заплановані в сумі 17 415 194 грн.

Згідно з Постановою КМУ від 23.03.2011 року № 373 “Про встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування” з метою підвищення престижності праці педагогічних працівників на 2023 рік було враховано надбавку в розмірі 20% від посадового окладу керівникам, педагогічним працівникам початкової ланки (з 1-4 клас) та 5% педагогічним працівникам середньої та старшої ланки (5-12 клас) закладів загальної освіти, 20% від посадового окладу керівникам дошкільних та позашкільних закладів та 5% від посадового окладу іншим педагогічним працівникам дошкільних та позашкільних закладів.

У зв’язку із суттєвою вимушеною міграцією учнів цього року та неможливістю здійснити достовірний прогноз кількості учнів у необхідних для освітньої субвенції, субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами розрізах для всіх місцевих бюджетів розподіл зазначених міжбюджетних трансфертів у розрізі місцевих бюджетів не здійснено.

Задля збору якісних даних щодо місця здобуття освіти учнями й унеможливлення дублювання учнів у закладах освіти, в яких вони навчалися до та після 24 лютого, Міністерство освіти і науки України прийняло рішення вперше збирати персональні дані учнів. Наказом Міністерства освіти і науки України від 06.09.2022 № 795 «Про збір відомчої адміністративної звітності дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти у 2022/2023 н.р.». На сьогодні відбувається верифікація зібраних даних. Враховуючи зазначене, Кабінет Міністрів України здійснить розподіл освітньої субвенції, субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами між місцевими бюджетами на основі верифікованих Міністерством освіти та науки України даних про кількість учнів.

По КПКВКМБ 0611010 «Надання дошкільної освіти» заплановані видатки в сумі 21 986 126 грн. З них на заробітну плату з нарахуваннями – 14 013 111 грн, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 5 249 814 грн, на медикаменти та перев’язувальні матеріали - 105 000 грн, на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 191 000 грн (канцтовари, папір, придбання запчастин для системи доочистки, придбання будівельних матеріалів, придбання дверних блоків для Надеждівського ЗДО «Сонечко» та Красівського ЗДО «Золота рибка»), на оплату інших послуг (крім комунальних) – 424 201 грн (послуги з ТО зовнішніх та внутрішніх систем газопостачання, інтернет, перезарядка вогнегасників, ТО електротехнічного обслуговування (заземлення) складання електротехнічних протоколів, підготовка до опалювального сезону, ТО обладнання системи доочистки води та ін.), продукти харчування – 2 603 000 грн (в т.ч. по загальному фонду – 2 003 000 грн, по спеціальному фонду – 600 000 грн).

По КПКВКМБ 0611021 «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти» заплановані видатки в сумі 27 868 343 грн. З них на заробітну плату з нарахуваннями – 12 164 823 грн, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 11 961 000 грн, на медикаменти та перев’язувальні матеріали - 103 000 грн, на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 337 000 грн (канцтовари, папір, придбання запчастин для системи доочистки, запасні частини до шкільних автобусів, паливно-мастильні матеріали та дизпаливо, придбання дверних блоків та придбання будівельних матеріалів для Надеждівської гімназії та ін.), на оплату інших послуг (крім комунальних) – 1 105 520 грн (підвіз дітей т вчителів, інтернет, перезарядка вогнегасників, ТО електротехнічного обслуговування (заземлення) складання електротехнічних протоколів, підготовка до опалювального сезону, ТО обладнання системи доочистки води, послуга надання пакетів оновлень програмного комплексу "КУРС", поточний ремонт, ТО та утримання в належному стані внутрішніх та зовнішніх мереж тепло-, електро-, водопостачання та водовідведення та ін.), продукти харчування – 2 697 000 грн (в т.ч. по загальному фонду – 2 197 000 грн, по спеціальному фонду – 500 000 грн).

По КПКВКМБ 0611070 «Надання позашкільної освіти закладами позашкільної освіти, заходи із позашкільної роботи з дітьми» заплановані видатки в сумі 613 133 грн. З них на заробітну плату з нарахуваннями – 574 233 грн, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 38 900 грн.

По КПКВКМБ 0611141 «Забезпечення діяльності інших закладів у сфері освіти» заплановані видатки в сумі 4 916 829 грн. З них на заробітну плату з нарахуваннями – 4 334 829 грн, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 126 580 грн, на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 210 000 грн (канцтовари, папір,запчастини для ТЗ, бензин), на оплату інших послуг (крім комунальних) – 88 501 грн (інтернет, послуги по щомісячному супроводженню комп'ютерних програм), відрядження – 10 000 грн.

По КПКВКМБ 0611142 «Інші програми та заходи у сфері освіти» заплановані видатки в сумі 18 100 грн на надання одноразової допомоги дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, після досягнення ними 18-річного віку (орієнтовна кількість дітей-сиріт на 2023 рік – 10 осіб).

По КПКВКМБ 0611160 «Забезпечення діяльності центрів професійного розвитку педагогічних працівників» заплановані видатки в сумі 1 041 660 грн. З них на заробітну плату з нарахуваннями – 982 760 грн, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 38 900 грн, на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 20 000 грн (канцтовари, папір).

Видатки на поточне утримання установ передбачені з урахуванням “мінімальної” потреби для забезпечення роботи бюджетних закладів та здійснення ними відповідних суспільних функцій.

Культура і мистецтво

 Головними пріоритетами галузі “Культура і мистецтво” залишаються: збереження, відтворення та примноження духовних і культурних здобутків, розвиток культурно-мистецького потенціалу, збереження культурної спадщини України, здійснення комплексу заходів, спрямованих на розвиток культурних цінностей громади та ін.

При плануванні проекту бюджету на 2023 рік враховано видатки в сумі 5 944 948 грн на утримання усіх закладів культури, які розташовані на території Новопільської сільської територіальної громади.

Із бюджету Новопільської сільської ТГ при управлінні освіти, культури, молоді та спорту фінансується:

КЗ “Центр культури, дозвілля, молоді та спорту “Арт-палітра” (штатна чисельність 3 шт.од), в структуру якого входить:

7 філій-бібліотек (штатна чисельність 6,5 шт.од);

7 філій-будинків культури (штатна чисельність 23 шт.од).

Фонд оплати праці по загальному фонду складає 4 134 506 грн та забезпечує основні і обов’язкові виплати працівникам галузі у розмірах відповідно до чинного законодавства. При цьому, враховано потребу на проведення доплати до рівня мінімальної заробітної плати працівникам, у яких нарахована заробітна плата є нижчою за законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати.

Оплата комунальних послуг та енергоносіїв на 2023 рік забезпечена в повному обсязі, видатки заплановані в сумі 1 568 842 грн.

По КПКВКМБ 0614030 «Забезпечення діяльності бібліотек» заплановані видатки в сумі 1 085 935 грн. З них на заробітну плату з нарахуваннями – 869 361 грн, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 151 574 грн, на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 50 000 грн (канцтовари, папір,господарські товари), на оплату інших послуг (крім комунальних) – 15 000 грн (інтернет, перезарядка вогнегасників).

По КПКВКМБ 0614060 «Забезпечення діяльності палаців i будинків культури, клубів, центрів дозвілля та iнших клубних закладів» заплановані видатки в сумі 4 759 013 грн. З них на заробітну плату з нарахуваннями – 3 265 145 грн, на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 1 417 268 грн, на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 50 000 грн (канцтовари, папір,господарські товари), на оплату інших послуг (крім комунальних) – 26 600 грн (інтернет, перезарядка вогнегасників).

По КПКВКМБ 0614082 «Інші заходи в галузі культури і мистецтва» заплановано “Програму розвитку культури, мистецтва і дозвілля в Новопільській сільській раді на 2023 рік” по загальному фонду бюджету передбачені видатки у сумі 100 000 грн на проведення та сприяння участі в обласних та районних фестивалях, конкурсах, концертах, проведення культурно – масових заходів на території Новопільської територіальної громади.

Питома вага видатків по галузі “Культура та мистецтво” у загальному обсязі видатків на 2023 рік становить 5%.

Окрім того, КЗ “Центр культури, дозвілля, молоді та спорту “Арт-палітра” розроблено Програми:

  • Програму розвитку туризму у Новопільській сільській раді на 2023-2025 роки;
  • Програму забезпечення всебічного розвитку і функціонування української мови як державної в галузі «Культура» на 2023-2025 роки в Новопільській сільській раді.
  • Дані Програми не передбачають фінансування видатків на 2023 рік.

 Фізична культура і спорт

 Головним пріоритетами галузі є: створення умов для залучення широких верств населення до масового спорту, сприяння розвитку олімпійського спорту, розвитку дитячо-юнацьких спортивних закладів.

Із бюджету Новопільської сільської ТГ при управлінні освіти, культури, молоді та спорту фінансується КЗ “Дитячо-юнацька спортивна школа “Юність” зі штатною чисельністю 5 шт.од.

Видатки на утримання закладу на 2023 рік заплановані в сумі 902 568 грн, з них: на заробітну плату з нарахуваннями - 863 668 грн (оплата праці тренерів відповідно до вимог чинного законодавства), на оплату комунальних послуг та енергоносії - 38 900 грн.

Обсяг коштів на оплату праці обраховано, виходячи з прогнозованої чисельності працівників установи згідно зі штатним розписом. Також враховано видатки на: виплату допомоги на оздоровлення при наданні щорічної відпустки у розмірі посадового окладу усім педагогічним працівникам; виплату матеріальної допомоги іншим працівникам.

Питома вага видатків по галузі “Фізична культура і спорт” у загальному обсязі видатків на 2023 рік становить 1%.

 Охорона здоров’я

Пріоритетами розвитку галузі «Охорона здоров’я» залишаються: забезпечення рівного і справедливого доступу населення до медичних послуг належної якості, наближення медичних послуг до споживачів, запобігання та зниження рівня захворюваності, вирішення проблем з надання населенню своєчасних та ефективних медичних послуг з діагностики та лікування короновірусної інфекції COVID-19, збереження здоров’я медичних працівників, заподіяних в надані медичної допомоги хворим на COVID-19, підтримки комунальних закладів охорони здоров’я.

Заклади охорони здоров’я на всіх рівнях надання медичної допомоги продовжать роботу за договорами з Національною службою здоров’я України. Важливими напрямами змін у сфері охорони здоров’я будуть: cтворення спроможної системи громадського здоров’я, переорієнтація системи охорони здоров’я від політики лікування до політики профілактики захворювань, надання медичних послуг для реагування на інфекційні захворювання та епідемії.

Всього на галузь «Охорона здоров’я» із загального фонду сільського бюджету передбачається спрямувати 8 630,2 тис. грн (питома вага захищених статей видатків – 93,6 %, з оплати праці та енергоносіїв - 81,3%), а саме:

  • на підтримку КП «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради передбачаються кошти у сумі 3 790,3 тис.грн. КП «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради є об’єктом спільного користування. Тому в бюджету на 2023 рік передбачено кошти  у т. ч.:
  • за рахунок власних надходжень Новопільської сільської ТГ – 2 690,3тис.грн;
  • за рахунок субвенції Лозуватської сільської ТГ – 500,0 тис.грн;

за рахунок субвенції Глеюватської сільської ТГ – 600,0 тис.гривень.

Видатки передбачені на:

  • медикаментозне та матеріально-технічне забезпечення з урахуванням потреб населення. Закупівля лікарських засобів та перев’язувальних матеріалів; виробів медичного призначення; технічних засобів; дезінфікуючих засобів, тощо у сумі 180,0 тис.грн;
  • забезпечення харчування на відповідному рівні в умовах стаціонару у сумі 95,0 тис.грн;
  • забезпечення видатками на оплату комунальних послуг та енергоносіїв у сумі 3 276,2 тис.грн;
  • заправка картриджів, ремонт та технічне обслуговування комп`ютерної техніки у сумі 112,1 тис.грн;
  • бензин, дизпаливо, автозапчастини, миючі засоби у сумі 62,0 тис.грн;
  • забезпечення пільговим зубопротезуванням певних категорій громадян, які відповідно до чинного законодавства мають право на пільгове зубопротезування у сумі 65,0 тис.грн.
  • Незабезпеченість видатків на оплату енергоносіїв та комунальних послуг по КП «Криворізька центральна районна лікарня» Новопільської сільської ради складає 3 693,7 тис.грн.
  • на підтримку КНП «Криворізький районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Новопільської сільської ради передбачаються кошти у сумі 4 839,9 тис.грн, а саме:
  • безоплатний та пільговий відпуск лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань (пільгові рецепти згідно постанови КМУ від 17.08.1998 року № 1303)  у сумі 354,9 тис.грн;
  • забезпечення лікарськими засобами за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань (пільгові рецепти згідно постанови КМУ від 03.12.2009 року № 1301) у сумі 152,1 тис.грн;
  • забезпечення лікарськими засобами, які включені до національного переліку, для надання невідкладної допомоги (пільгові рецепти згідно постанови від 27.12.2018 року №1149) у сумі 14,0 тис.грн;
  • придбання продуктів харчування (молочні суміші для дітей народжених від ВІЛ-інфікованих жінок, придбання пайків для хворих на туберкульоз) у сумі 8,3 тис.грн;
  • забезпечення лікарськими засобами та виробами медичного призначення (для виявлення хворих на туберкульоз та діагностики ВІЛ/СНІД, цукровий діабет, збудників хвороби, дезінфікуючі засоби, тест-системи для виявлення захворювання на COVID-19 та ін.) у сумі 165,4 тис.грн;
  • медикаменти та розхідні матеріали для проведення УЗД обстеження у сумі 27,2 тис.грн;
  • забезпечення видатками на оплату комунальних послуг та енергоносіїв у сумі 2 107,7 тис.грн;
  • придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю для забезпечення господарських потреб у сумі 251,1 тис.грн;
  • проведення поточного ремонту медичного обладнання, підготовка до опалювального сезону страхування медичного автотранспорту та його технічний огляд, метрологічна повірка медичного обладнання, оренда контейнера, послуги охоронної сигналізації, Інтернету та інші послуги у сумі 127,0 тис.грн;
  • видатки на заробітну плату з нарахуваннями у сумі 1 632,2 тис.гривень.
  • Соціальний захист та соціальне забезпечення

Головними пріоритетами галузі залишаються: реалізація державної соціальної політики, спрямованої на підвищення розмірів соціальних стандартів і гарантій, забезпечення соціальної підтримки осіб і сімей, які її потребуватимуть, покращення умов утримання підопічних в стаціонарному відділені КЗ «Центр надання соціальних послуг» Новопільської сільської ради.

Діяльність сільської ради в сфері соціального захисту та соціального забезпечення, піклуванні та турботі про найменш захищені верстви населення є основним соціальним індикатором. В умовах збереження негативних факторів, що впливають на економічний стан країни, особливо в період викликів, зумовлених дією воєнного стану в країні майже третина населення територіальної громади потребує різних видів соціальної підтримки, допомоги або соціального обслуговування.

Планування видатків на соціальний захист населення здійснювався з урахуванням контингенту отримувачів різних видів соціальних виплат населення, діючої мережі установ, контингенту підопічних, а також змін у законодавстві та реальних можливостей бюджету громади.

На утримання установ соціального забезпечення та фінансування програм соціального захисту населення планується спрямувати 11 075,9 тис. грн. Проти рівня видатків 2022 року (станом на 20.11.2022) прогнозні показники видатків на соціальний захист населення збільшилися на 3 869,1 тис.грн. Питома вага захищених статей видатків складає 96,1 %, в тому числі з оплати праці та енергоносіїв 68,4 %.

По Комунальному закладу «Центр надання соціальних послуг» Новопільської сільської ради видатки на 2023 рік передбачаються у обсязі 8 002 080 грн, у т.ч. 

за рахунок субвенції Глеюватської с/р – 387 790 грн (розрахунок здійснено на 3 осіб, які обслуговуються у стаціонарному відділенні);

за рахунок субвенції Лозуватської сільської ради – 517 100 грн (розрахунок здійснено на 4 осіб, які обслуговуються у стаціонарному відділенні).

Видатки передбачається спрямувати:

на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 6 851 040 грн;

на придбання предметів, матеріалів та обладнання – 92 500 грн (канцтовари, папір, миючі засоби);

подарункові набори для людей похилого віку – 20 000 грн;

на оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 649 000 грн,

на придбання медикаментів – 15 200 грн;

на оплату харчування – 300 840 грн;

на оплату інших послуг (крім комунальних) – 73 500 грн (оплата послуг за обслуговування програмного забезпечення, заправка картриджів, ремонт оргтехніки, метрологічні послуги, оплата послуг зв’язку, перезарядка вогнегасників, оренда контейнера та інше).

 В проекті бюджету на 2023 рік по галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення» передбачається фінансування комплексної Програми соціального захисту населення Новопільської сільської ради на 2022-2025 роки із загальним обсягом у сумі 3 043,6 тис.грн. Проти рівня 2022 року видатки на реалізацію заходів Програми зільшено на 800,6 тис.грн. Програма на 2023 рік передбачає:

  • надання разової матеріальної допомоги громадянам, які опинилися в складних життєвих обставинах, в тому числі на лікування громадян - мешканців, які зареєстровані на території Новопільської сільської ради – 573,9 тис.грн;
  • надання разової матеріальної допомоги ветеранам, членам сімей загиблих/померлих ветеранів Другої світової війни – 46,0 тис.грн;
  • надання разової матеріальної допомоги учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, вдовам загиблих/померлих ліквідаторів – 118,0 тис.грн;
  • надання разової матеріальної допомоги особам похилого віку; старожилам громади, яким виповнилося 90, 95, 100 років – 50,0 тис.грн;
  • надання разової матеріальної допомоги внутрішньо переміщеним особам - дітям та особам з інвалідністю, які взяті на облік та тимчасово проживають на території Новопільської сільської ради – 150,0 тис.грн;
  • надання разової матеріальної допомоги особам, які постраждали внаслідок виникнення надзвичайних ситуацій (пожежі, стихійного лиха, підтоплень тощо) – 100,0 тис.грн;
  • надання разової матеріальної допомоги до Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав (Афганістан та інші держави) – 104,0 тис.грн;
  • надання разової матеріальної допомоги учасникам антитерористичної операції/операції об’єднаних сил,Захисникам і Захисницям, членам сімей загиблих Захисників і Захисниць/померлих учасників АТО/ООС – 1 000,0 тис.грн;
  • надання разової матеріальної допомоги лікарям закладів охорони здоров'я Новопільської сільської ради до Дня медичного працівника – 25,0 тис.грн;
  • придбання подарункових наборів для людей похилого віку до Міжнародного дня людей похилого віку, які знаходяться на обслуговуванні у КЗ «Центр надання соціальних послуг» Новопільської сільської ради– 30,0 тис.грн;
  • надання матеріальної допомоги соціальним працівникам до Дня працівників соціальної сфери – 50,0 тис.грн;
  • придбання подарункових та солодких наборів/подарунків для дітей інвалідів до Дня інваліда - 70,0 тис.грн;
  • придбання подарункових та солодких наборів/подарунків для дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, дітей з вадами здоров`я до Дня захисту дітей, міжнародного Дня інваліда та Дня Святого Миколая – 80,0 тис.грн;
  • надання матеріальної допомоги дітям-інвалідам, до міжнародного Дня осіб з інвалідністю – 20,0 тис.грн;
  • надання одноразової допомоги дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, після досягнення 18-річного віку -18,1 тис.грн ( у 2023 році – 10 дітей, згідно постанови КМУ розмір допомоги 1810 грн);
  • надання матеріальної допомоги опікунам, прийомним батькам –вихователям до Дня Усиновлення – 60,0 тис.грн;
  • надання разової грошової винагороди дітям та молоді громади за особливі досягнення у сфері освіти, культури, фізичної культури, спорту та активної участі у життєдіяльності громади – 120,0 тис.грн;
  • надання компенсаційних виплат фізичним особам, які постійно надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги – 143,6 тис.грн;
  • надання компенсаційних виплат за пільгове перевезення окремих категорій громадян (мешканців Новопільської сільської ради) на залізничному транспорті приміського сполучення – 5,0 тис.грн.
  • придбання предметів ритуальної належності для поховання загиблих/померлих військовослужбовців - мешканців громади, які брали безпосередню участь у бойових діях або забезпечували проведення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування Російської збройної агресії проти України, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів – 115,0 тис. грн;
  • відшкодування витрат, пов'язаних з наданням соціальних послуг отримувачам соціальних послуг, середньомісячний сукупний дохід яких перевищує чотири прожиткові мінімуми для відповідної категорії осіб – 15,0 тис.грн.

Категорії громадян, яким надаватимуться соціальні послуги за Програмою це:

Вразливі групи населення – особи/сім'ї, які мають найвищий ризик потрапляння у складні життєві обставини через вплив несприятливих зовнішніх та/або внутрішніх чинників.

Чинники, що можуть зумовити складні життєві обставини:

похилий вік;

часткова або повна втрата рухової активності;

інвалідність;

  • виплати разової матеріальної допомоги членам сімей загиблих/померлих військовослужбовців - мешканців громади, які брали безпосередню участь у бойових діях або забезпечували проведення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування Російської збройної агресії проти України, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів -150,0 тис.грн.  
  • Водопровідно-каналізаційне господарство
  • Місцева Програма розвитку водопровідно-каналізаційного господарства Новопільської сільської ради на 2023 рік фінансується за рахунок коштів сільського бюджету. На 2023 рік фінансове забезпечення заходів Програми планується у сумі 770,0 тис. грн.
  • Кошти спрямовуються на:
  • - придбання труб та комплектуючих для поточного водоводу с. Красівське, с. Новомайське вул. Миру, вул. Гагаріна, с.Львів вул.Южна, с.Широке, вул. Центральна – 319,95 тис. грн;
  • - поточний ремонт магістрального водогону с.Авдотівка-с.Златоустівка в сумі 49,95 тис. грн;
  • - поточний ремонт розвідного водогону с.Златоустівка (вул.Підстепна, вул.Набережна) в сумі 49,95 тис.грн;
  • - поточний ремонт водогону смт.Радушне по вул.Підстепна (заміна труб) в сумі 90,0 тис.грн;
  • - поточний ремонт водогону смт.Радушне по вул.Вокзальна (заміна труб) в сумі 70,0 тис.грн;
  • - поточний ремонт двигуна на фекальній насосній станції (смт. Радушне) в сумі 41,2 тис. грн;
  • - поточний ремонт насосної станції за адресою: с.Братсько-Семенівка, вул.Нижня Заставна, 26 в сумі 99,0 тис.грн;
  • - поточний ремонт водоводу с.Бурлацьке вул.Захарченка в сумі 49,95 тис.грн.
  • Організація благоустрою населених пунктів 
  • За рахунок коштів сільського бюджету фінансується місцева Програма «Благоустрій населених пунктів Новопільської сільської ради».
  • На 2023 рік фінансове забезпечення заходів Програми планується у сумі 1 390,0 тис. грн. Кошти спрямовуються на:
  • оплата вуличного освітлення населених пунктів громади у сумі 1 330,0 тис. грн;
  • придбання електроламп для вуличного освітлення у сумі 10,05 тис. грн;
  • зимове утримання доріг (розчищення території від снігових заносів, усунення ущільненого шару з поверхні проїздної частини) у сумі 49, 95 тис. грн;
  • Обсяг видатків по Програмі благоустрій населених пунктів на 2023 рік у порівнянні з очікуваним виконанням заходів Програми у 2022 році менше на 8,9% або на 135,3 тис. грн (заплановано у 2022 році – 1 525,3 грн).

Програма організації та проведення суспільно-корисних робіт

 для порушників, на яких судом накладено адміністративне стягнення

у вигляді виконання суспільно-корисних робіт по Новопільській сільській раді на 2023 рік

 За рахунок коштів сільського бюджету фінансується місцева Програма організації та проведення суспільно-корисних робіт для порушників, на яких судом накладено адміністративне стягнення

  • у вигляді виконання суспільно-корисних робіт по Новопільській сільській раді на 2023 рік
  • На 2023 рік фінансове забезпечення заходів Програми планується у сумі 58,6 тис. грн.
  • Кошти спрямовуються на:
  • оплату праці з нарахуваннями особам направленим, на відбування адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт.


Захист населення і територій від надзвичайних ситуацій

 техногенного та природного характеру

Відповідно до статей 19, 98 Кодексу цивільного захисту України,постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 775 «Про затвердження Порядку створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій» передбачено накопичення регіонального матеріального резерву для здійснення заходів, спрямованих на запобігання і ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій та надання термінової допомоги постраждалому населенню, відповідно до затвердженої номенклатури - передбачено видатки на 2023 рік у сумі 195,0 тис.грн – на поповнення резерву паливно-мастильних матеріалів.

 

Природоохоронні заходи за рахунок цільових фондів

 За рахунок коштів екологічного податку, надходження якого плануються на 2023 рік у сумі 4 775,0 тис.грн, передбачається фінансування заходів Місцевої екологічної програми із загальним обсягом фінансування видаткової частини спеціального фонду у сумі 4 775,0 тис.грн за такими напрямками:

  • придбання спецтехніки (екскаватор) у сумі 4 775,0 тис.грн.

Резервний фонд 

  • Резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету Новопільської сільської територіальної громади на відповідний бюджетний період.
  • Відповідно до статті 24 Бюджетного кодексу України та Положення про використання коштів резервного фонду бюджету Новопільської сільської територіальної громади, на 2003 рік передбачені кошти резервного фонду у сумі 324 900 грн, що становить 0,3 відсотка видатків загального фонду сільського бюджету.
  • Кошти резервного фонду бюджету можуть використовуватися на здійснення:
    • заходів з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального характеру;
    • заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, на основі даних моніторингу, експертизи, досліджень та прогнозів щодо можливого перебігу подій з метою недопущення їх переростання у надзвичайну ситуацію техногенного та природного характеру або пом'якшення її можливих наслідків;
    • інших непередбачених заходів, які відповідно до законів можуть здійснюватися за рахунок коштів бюджету Новопільської сільської територіальної громади, але не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету Новопільської сільської територіальної громади, тобто на момент затвердження бюджету не було визначених актами Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Криворізької районної військової адміністрації, виконавчого комітету Новопільської сільської ради підстав для проведення таких заходів.
      Баланс обсягу доходів, видатків та кредитування бюджету 
      на 2023 рік
       
      Обсяг бюджету територіальної громади по доходам розраховано в сумі 120 264 505 грн, у тому числі обсяг доходів загального фонду 114 089 505 грн, спеціального фонду 6 175 000 гривень.
      Обсяг бюджету територіальної громади по видаткам розраховано в сумі 120 264 505 грн, у тому числі обсяг видатків загального фонду 114 089 505 грн, спеціального фонду 6 175 000 гривень.
      Бюджет Новопільської сільської ради збалансовано та пропонується до розгляду бездефіцитним. Пропозиції головних розпорядників бюджетних коштів враховані в межах можливостей його ресурсної частини.
  • Додатки 1,2,3,4.


    Начальник фінансового управління Лілія КУЧМА



    Виконавці:

    Віра Лазаренко

    Світлана Самотюк

    Вікторія Сокольцова


Дод 1 дох бюджет 2023

Дод 2 вид бюджет 2023

Дод 3 трансф бюджет 2023

Дод 4 прог бюджет 2023

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux